آشنایی با بهترین آجر سفال ایران

آشنایی با بهترین آجر سفال ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۸ | ۱۳۹۹/۰۹/۱۵

در اصطلاح عامیانه به گِل پخته شده‌ای که در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند، آجر گفته می‌شود که به عنوان یکی از ضروری‌ترین مصالح ساختمانی در دنیا شناخته می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، آیا می‌دانستید آجر یکی از کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی است که از گذشته تا به امروز همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ بله آجر یکی از خاص‌ترین مصالح ساختمانی است که برای ساخت بدنه‌ی اصلی بنا قابل استفاده است، کما اینکه امروزه نسل جدیدی از آجرها به عنوان آجرنما نیز تولید می‌شود که کاربردهای جذابی در ساختمان سازی دارد. مهم‌ترین ویژگی این نوع از مصالح ساختمانی آن است که قیمت آجر علی الخصوص قیمت آجر سفال نسبت به سایر مصالح مثل سنگ بلوک پایین‌تر نیز هست. بنابراین علرغم تصور بسیاری از افراد هنوز هم می‌توان استفاده‌های کاربردی بسیار از آجر به عنوان بهترین مصالح ساختمانی داشت؛ چرا که ساختار آجر به گونه‌ای است که آن را برای استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی مناسب قرار می‌دهد.

آجر چیست و چند نوع دارد؟

در اصطلاح عامیانه به گِل پخته شده‌ای که در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند، آجر گفته می‌شود که به عنوان یکی از ضروری‌ترین مصالح ساختمانی در دنیا شناخته می‌شود. ابعاد و اندازه‌ی تولید این نوع از مصالح ساختمانی در کشورهای مختلف، متفاوت است و در کشور ایران معمولاً در اندازه‌ی 5/5، 11، 22 سانتی‌متر ساخته می‌شوند.

قابلیت‌های گِل که در واقع تنها ماده‌ی مورد نیاز برای ساخت آجر است موجب شده تا انواع مختلفی از آجرها ساخته شوند که هر یک برای مصارف خاصی مناسب هستند. به همین دلیل تولید کنندگان داخلی با ترکیب مواد دیگر با گِل تنوع بالایی از آجر را تولید و روانه بازار می‌کنند که نام‌های آن‌ها به شرح زیر است:

آجر سفال
آجر دوقدی
آجر ختایی
آجر زنجاب
آجر سیمانی
آجر فرش
آجر لعابدار
آجر نظامی و...

اگرچه ممکن است نام برخی از این انواع آجر را برای اولین بار شنیده باشید، اما به طور قطع این حجم از تنوع در تولید آجر بی دلیل نبوده و هر یک از انواع آجرهای فوق برای مصارف خاصی تولید می‌شوند.


کدام نوع آجر در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟


بدیهی است که با وجود تنوع بالای آجرهای تولید شده و موجود در بازار، یک سوال مهم در اذهان به وجود خواهد آمد: کدام آجر را می‌توان برای ساختمان سازی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، بهترین نوع آجر برای ساخت بدنه‌ی ساختمان‌ها آجر سفال خواهد بود. آجر سفال به آجرهایی گفته می‌شود که به خاطر داشتن حفره‌هایی متوسط برای عبور ملات در ساختمان سازی بسیار مناسب هستند. این نوع آجر با استفاده از خاک رسی و خاک سفال ساخته می‌شوند و سازندگان در شکل دادن و ساخت ابعاد و اندازه‌های آن دقت بالایی به خرج می‌دهند. به همین جهت تنها نوع آجری که به اندازه‌ی کافی مستحکم و قوی بوده و برای ساختمان سازی مناسب است، آجر سفال حفره‌دار می‌باشد.


آجرنما محبوب‌ترین طرح نمای ساختمانی

اگرچه از نظر برخی استفاده از آجرنما برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان کمی قدیمی شده است، اما آجرنما کماکان در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین مدل‌های نمای ساختمانی شناخته می‌شود. از آنجا که آجر دارای ابعاد نسبتاً کوچک یا متوسط است برای ایجاد طرح‌های خاص به عنوان نمای ساختمان قابل استفاده می‌باشد. به همین جهت کارخانجات تولید مصالح ساختمانی نوعی آجر را با نام آجرنما برای دیزاین نمای ساختمان تولید می‌کنند که همواره مورد استقبال قرار گرفته است. جالب است بدانید جذابیت طرح‌های آجرنما به حدی است که تولید کنندگان در حوزه دکوراسیون داخلی از آن به عنوان یک طرح برتر استفاده می‌کنند. این مسئله نشانگر آن است که نه تنها آجرنما قدیمی نشده، بلکه بیش از گذشته طرفدار نیز دارد.

کاربردهای ویژه آجر را بشناسید!

علت ساخت تنوع بالایی از آجر آن است که بتوان از آن در مصارف گوناگون نیز استفاده کرد، به طور مثال تولید آجر نسوز برای ساخت شومینه‌های خانگی صورت گرفته است. ساخت آجر فرش نیز برای استفاده به عنوان کفپوش برخی خیابان‌ها و امکان عمومی تولید می‌شود. همچنین آجرهای لعابدار به عنوان مصالح تزئینی تولید می‌شوند که معمولاً به عنوان نمای مساجد و برخی اماکن تاریخی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ساختمان سازان استفاده‌های بسیار بسیار اصولی از انواع آجر برای ساخت یک ساختمان خواهند کرد؛ چراکه انواع مختلفی از آجر توسط بهترین کارخانجات در کشور تولید می‌شود.

قیمت آجر سفال چقدر است؟

همانطور که گفته شد، قیمت آجر به خصوص قیمت آجر سفال از دیگر مصالح ساختمانی کم‌تر و ارزان‌تر است، شاید علت این ارزانی را بتوان ارزان بودن مواد اولیه آن‌ها دانست. اما لازم است بدانید برای تعیین قیمت یک آجر می‌بایست درجه آن مشخص شود، زیرا آجرها در انواع درجه بندی یک، دو و سه تولید می‌شوند. علاوه بر این خرید کلی آجر از یک کارخانه معتبر به مراتب ارزان‌تر از خرید تعداد محدود خواهد بود. بنابراین با اطمینان خاطر می‌توان گفت، اگر شما در حال ساختمان سازی هستید نگران قیمت آجر سفال نباشید و برای استفاده از آن برنامه ریزی خود را انجام دهید.

از بهترین کارخانه کشور آجر بخرید!

اگرچه قیمت آجر خیلی نگران کننده نیست، اما خرید آجر برای ساختمان سازی بسیار حساس است، زیرا آجر به عنوان مصالح اصلی در ساخت بدنه‌ی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین می‌بایست آجرهای باکیفیت خریداری شود تا در برابر بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و... کاملا مقاوم و مستحک باشد. به همین علت لازم است بهترین کارخانه‌ی تولید مصالح ساختمانی را برای خرید انتخاب کنید.

 



یکی از بهترین کارخانجات که در حوزه ساخت مصالح ساختمانی فعالیت دارد، کارخانه سنگاج است که با هدف تامین نیازهای مهندسین و پیمانکاران با بهترین نیروهای کاری اقدام به تولید مصالح ساختمانی مثل آجر، سرامیک، کاشی، موزاییک، سنگ و... کرده است. کارخانه سنگاج که در شهرک صنعتی اصفهان واقع شده است، می‌تواند به عنوان بهترین همراه در ساختمان سازی انتخاب شود. این کارخانه همچنین با راه اندازی یک وبسایت جامع و کامل امکان مشاوره تلفنی را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کرده و. قیمت‌های به روز انواع مصالح ساختمانی را در وبسایت خود به اطلاع عموم مردم می‌رساند. لازم به ذکر است که در یک مقایسه‌ی چشمی واضح خواهد بود که قیمت آجر سفال، آجرنما، سنگ بلوک و دیگر مصالح نسبت به سایر کارخانه‌ها در رده‌ی پایین‌تری قرار دارد. ضمناً مشتریان پس از خرید نسبت به سالم رسیدن مصالح خود هیچگونه نگرانی نخواهند داشت؛ چراکه مصالح به صورت کاملاً منظم درون ماشین‌های باربری به سمت مقصد روانه خواهند شد.

با سنگاج دیگر نگران قیمت مصالح نباشید...


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman