معاون استاندار تهران تاکید کرد:

تعاونی های مسکن باید قانون‌مدار باشند

تعاونی های مسکن باید قانون‌مدار باشند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۳۹۹/۱۰/۰۳

​​​​​​​معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: تعاونی های مسکن باید قانون‌مدار باشند و طرح‌های خود را بر اساس قوانین مصوب و تعیین شده پیش ببرند.
به گزارش اخبار ساختمان، چراغعلی در ادامه افزود: اکنون در سطح استان تهران ۱۰ ها تعاونی مسکن میلیون ها متر مربع از زمین در استان را که فاقد کاربری مسکونی هستند تملک کرده اند.

وی تاکید کرد: تعاونی ها بر اساس قانون پیش از خرید هر زمینی باید استعلام های لازم برای آن را دریافت کنند تا اعضای خود را در سال‌های بعد با مشکل مواجه نسازند.

چراغعلی اظهارداشت: اکنون تهران به علت این نوع رفتار برخی افراد و تعاونی ها با چالش جدی زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز مواجه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه با این ساخت و سازهای غیر مجاز طبق قانون برخورد می شود، گفت: از سوی دیگر بسیاری از افراد به دلیل سرمایه گذاری در تعاونی مسکن سرمایه و عمر خود را به امید به ثمر نشستن ساخت و ساز از دست داده و خسارت دیده اند.

وی یادآورشد: در صورتی که تعاونی ها از ابتدا قانون مدار بودند و بر اساس قانون اقدام به خرید ملک و آغاز ساخت و ساز در آن می کردند، اکنون اعضای آن با مشکلات فعلی مواجه نبودند.

چراغعلی خاطرنشان کرد: تصرف و تملک غیر قانونی زمین ها نه فقط برای اعضای آنها که برای دولت و نظام نیز خسارت به بار می آورد و گاه دولت مجبور به جبران خسران اعضا می شود.

ایرنا

برچسب ها:

تعاونی های مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman