مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

آغاز ساخت منازل مسکونی در سی‌سخت

آغاز ساخت منازل مسکونی در سی‌سخت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع ساخت ۲۴۰ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا در این استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، حسین جنتی در ادامه گفت: کار آواربرداری تمامی منازل مسکونی تخریب شده در زلزله سی سخت به پایان رسیده و فعالیت ساخت و ساز ۲۴۰ واحد مسکونی در این شهر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در صورت همکاری ساکنان شهر سی سخت امکان اتمام ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زدگان این شهر تا پایان تیرماه جاری وجود دارد، اظهار داشت: هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شب بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ در شهر سی سخت بدلیل زلزله پنج و شش دهم ریشتری بطور کامل تخریب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ از مجموع هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در این زلزله، هزار و ۱۹ واحد شهری و مابقی واحدهای روستایی است.

جنتی از تخصیص ۴۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل تمام واحدهای تخریب شده در سی سخت خبرداد و خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی با متراژ ۸۵ مترمربع، ۱۸۵ میلیون تسهیلات با درصد و بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می شود.

وی گفت: برای واحدهای روستایی تخریب شده هم ۱۶۰ میلیون تومان برای تکمیل منزل مسکونی ۸۵ مترمربع با همان شرایط بانکی به روستاییان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: سود بانکی برای تسهیلات منازل شهری پنج درصد و برای منازل روستایی چهار درصد است.

جنتی با بیان اینکه مصالحی چون میلگرد، آجر، سیمان و بتن آماده با قیمت کارخانه ای به مالکان منازل مسکونی تخریب شده در سی‌سخت داده می‌شود، یادآور شد: هشت تُن سیمان نیز بصورت رایگان به زلزله‌زدگان واگذار شده است.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman