راهنمای خرید کارواش خانگی

راهنمای خرید کارواش خانگی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۷ | ۱۴۰۰/۰۲/۲۱

در این نوشتار درصدد هستیم تا با ارائه نکاتی شما را برای خرید یک دستگاه کارواش خانگی یاری کنیم. با به کار بستن این نکات شما می توانید کارواش خانگی مورد نظر خود را در کم ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه سر درگمی خرید کنید و از کار با آن نهایت رضایت را داشته باشید.

به گزارش اخبار ساختمان، خودرو مانند هر وسیله دیگری احتیاج و نظافت و شستشو دارد، در اصل می توان گفت خودرو خانه دوم شماست، و به همان شکل که شما هر روز محل سکونت خود به صورت روزانه و هفتگی تمیز می کنید، چند وقت یک بار هم باید خودرو خود را مرتب و تمیز بکنید، اگر تصمیم دارید که ماشین خود را با فشار آب تمیز کنید، مطمئنا نیاز به مصرف مقدار فراوانی آب به این منظور است پس بهتر است برای شستشوی اتومبیل خود از دستگاه کارواش خانگی بهره ببرید.

 

اهمیت کارواش به خاطر فشار قابل توجه آب جهت تمیز نمودن ایده آل ماشین و مصرف بهینه آب جهت جلوگیری از هدر رفت آب، است.کارواش های خانگی با قیمت بسیار مناسب و مزیت قابل حمل بودن بهترین گزینه برای شستشو تمیز کردن ماشین های مختلف است.

 

این وسیله بسیار پرکاربرد در برخی از نمونه ها به شکل نیمه صنعتی نیز ساخته می شود. این دستگاه بسیار کاربردی به شما این امکان را می دهد که علاوه بر تمیز کردن خودرو خود بتوانید حیاط خانه خود را نیز مورد شستشو قرار دهید. افراد به دلایل زیاد از جمله هدر رفت وقت و هزینه گزاف و همینطور معطل شدن بسیار در صفوف کارواش های صنعتی ترجیح می دهند که یک دستگاه کارواش خانگی را برای سهولت کار، تهیه کنند و از مزایای این دستگاه بسیار کاربردی بهره مند شوند.

 

اگر شما به دنبال خرید یک کارواش خانگی هستید ولی به علت تنوع بسیار زیاد مدل ها و قیمت های موجود در بازار دچار سردرگمی و تردید شده اید اصلا نگران نباشید، ما در این نوشتار سعی می کنیم شما را با مدل های مختلف کارواش های خانگی و نکات مهمی که جهت خرید این وسیله باید مدنظر داشته باشید، آشنا کنیم پس در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

 

دستگاه کارواش خانگی چیست؟

 

در پاسخ به این سوال باید گفت کارواش خانگی دستگاهی است که که آب را با فشار زیاد به سطوح مختلف می پاشاند و از این طریق هر گونه آلودگی و جرم که بر روی سطوح مختلف وجود دارد را پاک می کند و به وسیله این کار سطح مورد نظر را پاک و عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی می کند. در حال حاضر به دلیل کمبود منابع آبی این دستگاه با استقبال زیاد افراد دارای اتومبیل قرار گرفته است زیرا هدر رفت آب را تا میزان زیادی کاهش می دهد.

 

کارواش خانگی

 

خرید دستگاه کارواش

 

برای خرید کارواش خانگی باید توجه داشته باشید که دستگاه را برای چه نوع مصارفی نیاز دارید آیا قصد شستن حیاط دارید یا شستن ماشین اولویت دارد، حجم کاری که می خواهید انجام بدهید به چه میزان است. شما برای این کار به چه مدل کارواشی احتیاج دارید.

قیمت کارواش خانگی

برای خرید یک دستگاه کارواش خانگی قیمت یک عامل مهم است. ابتدا هزینه که قرار است صرف خرید کارواش کنید را مشخص نمایید و سپس بر اساس بودجه در نظر گرفته شده برای این منظور، اقدام به انتخاب دستگاه متناسب با این بودجه نمایید. تعیین میزان بودجه شما باعث می شود برای بررسی دستگاه های کارواش خانگی به رنج قیمتی آن ها دقت کنید و این خود باعث افزایش سرعت شما در خرید دستگاه می شود.

 

برای مشاهده قیمت و خرید دستگاه های کارواش خانگی می توانید به دسته کارواش فروشگاه آچاریست مراجعه کنید.

توان

یکی از عوامل مهم در خرید کارواش در نظر گرفتن توان دستگاه است، هر چه توان دستگاه بیشتر باشد قدرت پاک کنندگی آن بیشتر است این عامل با توجه به کاربری شما تغییر خواهد کرد.

وزن

وزن دستگاه یکی از عوامل مهم در خرید یک کارواش خانگی است، اگر برای مصارف خانگی دستگاه را نیاز دارید یا برای مصارف صنعتی، وزن دستگاه منتخب شما بالطبع تغییر خواهد کرد.

نازل دستگاه

این قطعه که در انتهای نازل قرار می گیرد، میزان فشار آب را تنظیم می کند، این نازل ها در اندازه های متنوع تولید شده اند و شما این امکان را دارید که با توجه به نیازتان، اندازه مناسب کار خود را مشخص کنید. هر نوع کاری نیاز به یک حالت فشار آب دارد با توجه به این عامل اقدام به خرید نازل دستگاه خود بکنید.

اندازه و بلندی شلنگ

اگر دستگاهی که میخواهید بخرید متحرک است، این فاکتور خیلی اهمیت ندارد. اما انداز شلنگ در مورد کارواش هایی که ساکن هستند برای اینکه به نقاط بیشتری از خودرو دسترسی داشته باشیم بهتر مهم است بلندتر باشد، بنابراین اندازه شلنگ هم یکی از عوامل مهم خرید است.

کاربری دستگاه

اگر به دنبال شست و شو دقیق سطوح چربی و جرم های سخت بر روی سطح خودرو هستید بهتر است از کارواش هایی که قابلیت استفاده از آب گرم را دارد بهره ببرید، کارواش های آب سرد عموما برای مصارف خرد و خانوادگی کارایی دارد و بیشتر عملکرد آن ها با فشار شدید آب است.

نوع موتور

در هنگام خرید کارواش خانگی به نوع موتور دستگاه نیز دقت کنید دینامی یا زغالی بودن ماشین مزایا و معایب خاص خود را دارد، در این زمینه حتما به توان موتور و حجم خروجی آب مورد نیاز خود را مشخص کنید، برای استفاده در مصارف خانگی یک موتور با توان 110 وات گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

 

دسته بندی دستگاه های کارواش

 

کارواش حرفه ای: فشار آب در این دستگاه در کم ترین حالت 160 بار است، به دلیل فشار شدید آب برای استفاده خانگی مناسب نیست. این مدل ها بیشتر برای استفاده های صنعتی کاربرد دارند، کار با این نمونه ها به مهارت بالایی نیاز دارد، زیرا با فشار در این سطح می توان رنگ خودرو را از بین برد.

 

کارواش متوسط خانگی: این کارواش ها نسبت به مدل های کوچک تر از فشار آب بالاتری برخوردار هستند، حداقل فشار آب در کارواش های خانگی متوسط 110 بار است. این مدل های کارواش برای تمیزی و شستشوی نمای ساختمان ها ، ستون ها و انواع قایق ها به کار می روند، کارواش رونیکس RP-U130 یکی از این محصولات بشمار می رود.

 

کارواش رونیکس RP-U130

 

کارواش کوچک خانگی: این دستگاه به علت اندازه کوچکی که دارد قابلیت حمل بسیار خوبی دارد و به آن ها کارواش دستی نیز گفته می شود، حد اکثر فشار آب در این دستگاه ها 100 بار است. به علت راحتی استفاده، این امکان هست که هم برای تمیز کردن حیاط، خودرو و سایر لوازم خانگی از این دستگاه بهره برد. بطور مثال کارواش هیوندای مدل HP1480 یکی از کارواش های خوب کوچک است.

 

کارواش هیوندای HP1480

 

امتیازات استفاده از دستگاه کارواش خانگی

 

در وقت استفاده از کارواش خانگی، به علت فشار بسیار بالای آب در مقایسه با روش سنتی شستشو توسط شلنگ آب، سرعت شستشو بسیار افزایش می یابد و باعث صرفه جویی در وقت و زمان می شود. همچنین به علت سرعت بالای شستشو، به نیروی کمتری برای شستشو خودرو خود نیازمند هستید. هرچند این مورد برای کارواش های صنعتی نیز صادق است. اما شستشو به وسیله کارواش خانگی سبب می شود از اتلاف وقت به دلیل رفت و آمد به کارواش صنعتی جلوگیری به عمل آید در مجموع با شستشو با کارواش خانگی نسبته به شستشو به روش سنتی تا 80 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

 

انواع موتور‌های دستگاه کارواش خانگی

 

موتور‌ها از نوع ذغالی

کارواش های خانگی که مجهز به موتور زغالی هستند دارای وزن کمتری نسبت به مدل های دیگر هستند و قیمت نسبتا پایینی دارند.این کارواش ها داری صدای بلند و مصرف برق زیاد هستند به این موارد هزینه جایگزینی زغال سنگ را هم اضافه کنید. این کارواش ها برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و در زمینه صنعتی کارایی لازم را ندارند.

موتور‌های از نوع القایی

این کارواش ها دارای قیمت های سنگین تری هستند، صدای این مدل بسیار ناملموس است و مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و هزینه نگهداری پایینی نیز بر کاربر تحمیل می کنند. این دستگاه ها به دلیل فناوری به کار رفته در ساخت آنها کمتر داغ می کنند؛ به همین دلیل برای مصارف مداوم نیز مناسب هستند.

 

آب گرم بهتر است یا آب سرد؛ مسئله این است

 

آب سرد: در این روش پیوندهای مولکولی کثیفی و جرم ها با فشار بالای آب از بین می روند و باعث تمیزی سطوح می شوند. اما این نوع از شستشو کارایی لازم برای پاک کردن سطوح چربی را ندارد و برای این منظور نیاز به استفاده از شوینده های شیمیایی است.

 

آب گرم: از زمان های گذشته این باور وجود داشته که آب گرم قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به آب سرد دارد، این امر همچنان نیز صادق است و کارواش های آب گرم برای تمیز کردن سطوح چربی، روغن و مواد نفتی کارایی بهتری دارند، پس آب گرم برای تمیزی سطوح چربی و جرم های روغنی مناسب تر از آب سرد است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman