چه تعداد واحد روستایی سنددار شده اند؟

چه تعداد واحد روستایی سنددار شده اند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۷ | ۱۳۹۸/۰۵/۰۸

‌معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار واحد روستایی و واحد های مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ‌سنددار شدند.
‌به گزارش اخبار ساختمان، شاملو طی سفری به سلماس در بازدید از طرح های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سلماس در روستاهای شوریک و پته ویر بهمراه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی و مسئولین شهرستان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص سنددار کردن واحدهای مسکونی گفت: بحث سنددار کردن واحدها یک کار مشترک بین بنیاد مسکن وسازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده که از برنامه ۵ ساله دوم شروع شد.

وی بیان کرد: هرچند در فاز دوم این ‌برنامه اجرایی صورت نگرفت ولی هماهنگی ها و اصلاح قانون و ابهاماتی که در قانون برنامه بود برطرف شد و کار اجرایی در برنامه سوم شروع شد که خوشبختانه هماهنگی بین سازمانی و نیز همکاری خود مردم باعث شد که بیش از ۳ میلیون ۵۰۰ هزار واحد روستایی و واحد های مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تابحال سنددار شوند و این فعالیت بزرگی بوده که هرچند نمود فیزیکی نداشته اما آثار اقتصادی و اجتماعی وفرهنگی زیادی در روستاها داشته است‌.

شاملو افزود: افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی و همچنین بهره گیری از سرمایه های راکد موجود در روستا برای فعالیت های حقوقی و اقتصادی بهینه کاملا در این مناطق قابل مشهود است .

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه تاکنون برای ۳۸ هزار و ۲۰۰ روستا طرح هادی تهیه شده و تمام فعالیت های اجرایی در مناطق روستایی در چهارچوب مصوبات این طرح صورت می پذیرد گفت: بهسازی محیط روستایی برای ۱۸ هزار و ۶۰۰ روستا انجام شده و تعداد قابل توجهی از این روستاها به اتمام رسیده همچنین در بعضی مناطق این طرح ها عملیاتی و به اجرا درامده و در برخی نیمه تمام است.

ایسنا

برچسب ها:

مسکن ،روستایی ،طرح هادی ،سند 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman