درخواست فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از شهروندان؛

مشاوران املاک سیار را به پلیس معرفی کنید

مشاوران املاک سیار را به پلیس معرفی کنید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۱۲ | ۱۴۰۰/۰۳/۰۸

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از شهروندان درخواست کرد تا از طریق سامانه ۱۱۰، مشاوران املاک سیار غیرمجاز را به منظور کاهش تخلفات در حوزه خرید و فروش ملک، به پلیس معرفی کنند.
به گزارش اخبار ساختمان، «سرهنگ بهزاد عبدیان» گفت: به دلیل تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر در فازهای پنج، هشت، ۹ و ۱۱ به طور روز افزون شاهد رشد مهاجرت به پردیس هستیم و در این شرایط، شناسایی مشاوران غیرمجاز و سیار املاک به منظور پیشگیری از وقوع جرم در حوزه مسکن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: مشاوران املاک در شهرستان پردیس موظف به رعایت مواردی مانند اطمینان از هویت و مالکیت طرفین در معامله، پرهیز از اجاره واحدها به افراد مجرد مساله دار و اتباع خارجی غیر مجاز هستند و از شهروندان در خواست و انتظار داریم در صورت آگاهی از هر گونه مورد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

عبدیان افزود: مشاوران املاک سیار و فاقد مجوز با قصد کلاهبرداری نسبت به خرید املاک و مستغلات در فازهای جدید مسکن مهر اقدام می کنند و دراین راستا از شهروندان و متقاضیان واحدهای مسکن مهر درخواست می شود که برای خرید و فروش، رهن و اجاره واحد، منزل و یا ویلا به مشاوران املاک دارای مجوز مراجعه کنند.

وی با تاکید بر برخورد قانونی پلیس با متخلفان به ویژه در حوزه ملک، خاطرنشان کرد: پلیس ضمن اطلاع رسانی قوانین و ضوابط کاری این صنف به متصدیان مربوطه، موارد لازم در خصوص اخذ پروانه کسب، به کارگیری متصدیان غیر کارشناس و فاقد صلاحیت، تنظیم نکردن قراردادهای صوری، رعایت شئونات اسلامی، نصب دوربین مداربسته در مغازه، ارائه کد رهگیری در معاملات و رعایت ساعات کاری را به صورت مستمر رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی می کند.

در مسیر ورودی فازهای جدید مسکن مهر پردیس، تعدادی از مشاوران املاک بدون مجوز با نصب یک بنر بر روی خودرو خرید و فروش ملک انجام می دهند.

این افراد بدون داشتن مجوز در مبدا وروی فازهای جدید مسکن مهر مستقر هستند و با متقاضیان بی خبر از شرایط خرید و فروش ملک در پردیس به بهانه قیمت مناسب ملک، وارد معامله می شوند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman