موجر چگونه می‌تواند حکم تخلیه بگیرد؟

موجر چگونه می‌تواند حکم تخلیه بگیرد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۶ | ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

وزیر راه و شهرسازی می‌گوید موجر ملزم به تمدید اتوماتیک قرارداد اجاره با مستأجر است، اما در شرایطی می‌تواند این قرارداد را فسخ کند.
به گزارش اخبار ساختمان، ستاد ملی مقابله با کرونا سه مصوبه مسکنی شامل تمدید امکان ثبت نام خانوار‌ها در سامانه ملی املاک و اسکان، تمدید سقف اجاره بها برای مستأجران و افزایش رقم تسهیلات ودیعه مسکن داشت.

مستاجر در چه شرایطی ملزم به تخلیه واحد مسکونی است؟محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره این مصوبات اظهار کرد: وام ودیعه مسکن برای تهران ۷۰ میلیون، برای کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون و برای سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

شرایط عدم تمدید اتوماتیک اجاره بها

اسلامی گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در ۹ بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است و بند‌هایی نیز به آن اضافه شده که مراجع صالحه می‌توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: بند‌های از این مصوبه شامل «اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد» یا «مالک خانه را بفروشد» یا «اگر مالک پروانه احداث گرفته و می‌خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد»، «اگر مستأجر به شیوه‌ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد»؛ که این موارد اگر در مراجع صالحه تشخیص داده شود، مستأجر ملزم به تخلیه ملک خواهد شد.

صدا و سیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman