عراق، فرصتی ویژه برای انبوه سازان ایرانی

عراق، فرصتی ویژه برای انبوه سازان ایرانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۴ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۰

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اعلام نیاز ۲ میلیون واحد مسکونی عراق گفت: امروز بازار عراق برای انبوه سازان ایران اقتصادی است.
به گزارش اخبار ساختمان، گردهمایی فعالان صنعت ساختمان ایران و عراق در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق در ابتدای این نشست گفت:ضمن قدردانی از هیات عراقی برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در تهران، این نشست را نخستین اجلاس تخصصی دو کشور بعد از برقراری ثبات در عراق دانست.

حسینی اضافه کرد: امروز مصالح ساختمانی ایران در بازار عراق مورد استقبال قرار دارد و فرصت تجاری مناسبی را برای ایران رقم زده است.

وی با بیان اینکه ایران در بخش صدور خدمات فنی و مهندسی نیز مزیت های نسبی و البته رقابتی در بازار عراق دارد گفت؛تحریم ها، پیمانکاران کشور را با مشکل ضمانت نامه در بازار عراق روبرو ساخته و به شرکت های ایرانی پیشنهاد داد که با شرکت های عراقی فعالیت مشترک داشته باشند و مشارکت در مناقصه ها با پرچم عراق است.

دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه عراق در دوران بازسازی به ۲ میلیون واحد مسکونی نیازمند است، افزود:٣٠ درصد بازسازی عراق به بحث مسکن و ساختمان مربوط می شود.

وی گفت:انتظار می رود با استقبال شرکت های ایرانی، شاهد مشارکت انبوه سازان در پروژه های ساختمانی در استان های مختلف عراق باشیم.

به گفته حسینی اکنون، به دلیل ارتباط نداشتن نزدیک بین تجار و صنعتگران ایران و عراقی مصالح ساختمانی ایرانی با قیمت کم از تولید کننده ایرانی خریداری و با قیمت زیاد به دست مصرف کننده عراقی می رسد.

حسینی تصریح کرد: بنابراین ایران و عراق در دور جدید همکاری می توانند با کوتاه کردن دست واسطه ها با نرخ های منصفانه تری با یکدیگر تجارت داشته باشند.

رئیس اتحادیه پیمانکاران اقلیم کردستان نیز در این نشست با استقبال از آغاز روابط با جمهوری اسلامی ایران در حوزه ساختمان سازی گفت:خروج داعش از عراق اکنون آمادگی کاملی برای بازسازی کشور را فراهم ساخته و قصد داریم که از فناوری ایران در حوزه ساختمان سازی استفاده کنیم.

وی گفت:ایران و عراق سابقه دیرینه فرهنگی و تجاری مناسبی دارند و به نظر می رسد که می توانیم با کمک شرکت های ساختمانی ایران به بازسازی اقلیم کردستان و دیگر استان های عراق امیدوار باشیم.

ایرنا

برچسب ها:

ساخت ،مسکن ،مصالح ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman