رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد:

تحویل 65 هزار مسکن محرومان در کشور

تحویل 65 هزار مسکن محرومان در کشور
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور طرح مسکن محرومان را عمده‌ترین طرح این بنیاد در کشور دانست و گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کل کشور درحال ساخت است که که ۶۵ هزار واحد آن تحویل شده و بقیه را نیز به‌تدریج تحویل می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، علیرضا تابش در پایان آیین کلنگ زنی طرح هزار و ۳۰۰ واحدی و آماده سازی طرح ۷۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در شهرک پردیسان قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح یکهزار و ۳۰۰ واحدی در حقیقت قبل از کلنگ زنی، آغاز شده و کار آماده سازی و پی‌سازی برخی از واحدهای آن نیز در حال حال انجام است.

وی افزود: در کنار این یکهزار و ۳۰۰ واحد، ۷۰۰ واحد دیگر نیز است که در حال آماده سازی زمین آن هستیم.

وی گفت: در مجاورت این واحدها، ۵۰۰ واحد دیگر مسکن اقدام ملی نیز در دست ساخت و ساز داریم که به‌طور متوسط با پیشرفت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد در حال اجرا است.

رئیس بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: اگر این طرح‌ها به‌پایان برسد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان داریم که امیدواریم امکانات بیشتری نیز داشته باشیم تا در آینده سهم عمده‌ای را در ساخت و ساز مسکن ایفا کنیم که از اولویت‌های مملکت و از اقدام‌های مورد تاکید و سفارش رهبر معظم انقلاب است.

تابش اضافه کرد: دولت و رئیس جمهوری جدید در این زمینه اهتمام دارد و ما نیز با قوت و قدرت در خدمت طرح‌های مسکن هستیم تا مشکل کمبود مسکن را در حد ممکن کاهش دهیم و مردم را صاحب خانه کنیم تا از این دغدغه رهایی پیدا کنند.

رئیس بنیاد مسکن کشور همچنین با اشاره به‌ طرح مسکن محرومان در این استان بیان داشت: یک هزار واحد طرح مسکن محرومان در قم داریم و در مسکن روستایی نیز از ابتدا تا الان چیزی در حدود ۱۵ هزار واحد را احداث کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور نیز عمده‌ترین طرح بنیاد مسکن طرح مسکن محرومان است تصریح کرد: ۱۱۰ هزار واحد در کل کشور داریم که ۶۵ هزار واحد آن را تحویل دادیم و بقیه را نیز تا پایان سال به‌تدریج تحویل می‌دهیم.

وی در پاسخ به‌ سئوالی مبنی بر اینکه برخی از مردم در آورده اولیه مشکل دارند، چه تصمیمی در سطح کلان کشور دارید؟ گفت: در این طرح زمین به‌مدت ۹۹ سال به‌ متقاضیان اجاره و سهم زمین از آورده حذف می‌شود.

وی با اشاره به‌ افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰۰ میلیون ریال به‌ یک میلیارد ریال یادآور شد: این امکاناتی است که از طریق دولت در اختیار می‌گذاریم و مردم نیز باید بقیه مبلغ مورد نیاز را به‌صورت آورده داشته باشند.

تابش همچنین با بیان اینکه ما هر سخت‌گیری که شده باشد را رفع می‌کنیم بیان کرد: با حمایت‌های استانداری هر مشکلی که با نظام مهندسی و شهرداری داشتیم برطرف شده و زمین را نیز عمدتا اداره کل راه و شهرسازی در اختیار ما قرار داده است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن محرومان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman