در سال گذشته انجام شد؛

91 هزار نفر با اوراق مسکن صاحبخانه شدند

91 هزار نفر با اوراق مسکن صاحبخانه شدند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۳ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۳

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: سال گذشته ۹۱ هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات مسکن «تسه» توانسته‌اند صاحبخانه شوند.
به گزارش اخبار ساختمان، امیر هامونی در نشست خبری صبح امروز بیان کرد: فرابورس ایران در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد و ۱۱ ماه بعد از آن در سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید که اولین مدیرعامل آن آقای امید قائمی و دومین آن نیز بنده هستم.

وی گفت: فرابورس ایران با ۸ میلیارد تومان ارزش بازار و ۸۰۰ میلیون تومان ارزش معاملات و ۳ نفر نیروی انسانی آغاز را کار کرد که هم‌اکنون تعداد کارکنان فرابورس را ۱۳۰ نفر رسیده، ارزش بازار ۳۵۰ هزار میلیارد تومان و میانگین معاملات روزانه را بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: امسال ۷۳۱ میلیارد ورقه بهادار در فرابورس معامله شده و شاخص کل فرابورس طی این مدت را ۳۳۹۰ واحد رسیده است.

هامونی همچنین با اشاره به اهمیت فرابورس در تامین مالی برای خانوار‌ها از طریق اوراق تسهیلات مسکن، دولت از طریق اسناد خزانه اسلامی و بنگاه‌ها از طریق سهام گفت: سال گذشته فرابورس ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت و بنگاه‌ها و برای خانوار‌ها از طریق اوراق تسهیلات مسکن ۷۳۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام داده و برای شرکت‌ها ۱۹۰۰ میلیارد تومان و از طریق پذیره‌نویسی و همچنین ۶۴۰۰ میلیارد تومان از طریق انتشار اسناد خزانه برای دولت تامین مالی کرده است.

وی گفت: سال گذشته ۹۱ هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات مسکن «تسه» توانسته‌اند صاحبخانه شوند.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی از سال ۹۳ خبر داد و گفت: سال ۹۸ شاهد رونق صندوق‌های قابل معامله خواهیم بود.

هامونی با اشاره به رشد ۳۳۶ درصدی سهام فرابورس گفت: در ابتدای حضور این شرکت در بورس قیمت اسمی هر سهم ۱۰۰ تومان بود که در حال حاضر این رقم ۱۴۰ برابر شده و کسی که سهام فرابورس را دارد، ارزش سهامش ۱۴۰ برابر شده است و این را را خاطر افزایش ۱۴ برابری سرمایه فرابورس است.

وی همچنین گفت: ۶۷ درصد از سهامداران فرابورس خرد بوده و زیر یک درصد سهام دارند.

مدیرعامل فرابورس ایران رتبه فرابورس ایران در فدراسیون بورس‌های جهانی را با رشد ۱۰۶ درصد اعلام کرد و گفت: ایران در این مجموعه نایب رئیسه کمیته کاری فدراسیون بورس‌ها است.

هامونی همچنین از سهم فرابورس در تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: ۲۹ شرکت دانش بنیان به ارزش بازاری ۳۰ هزار میلیاردتومان، در بورس و فرابورس پذیرفته شده‌اند.

میزان

برچسب ها:

اوراق ،تسهیلات ،مسکن ،تسه ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman