سیستم صوتی سقفی خانگی

سیستم صوتی سقفی خانگی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۲۶ | ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

سیستم صوتی سقفی خانگی، یک راه‌حل دائمی و زیبا است که برای سال‌ها می‌توانید از مزایای آن بهره ببرید. این سیستم از چندین بخش تشکیل شده و باید به کیفیت هر کدام دقت کنید تا بهترین صدا پخش شود. همچنین هنگام خرید باند سقفی، بهترین مدل را تهیه کرده و آن را به طور حرفه‌ای نصب کنید.

اگر شما هم به دنبال نصب سیستم صوتی سقفی خانگی هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا مهم‌ترین نکات نصب را برای شما شرح دهیم. همچنین قصد داریم فروشگاه آوازک را به شما معرفی کنیم تا با خرید تجهیزات و دریافت کمک از کارشناسان ما، بهترین پروژه را تجربه کنید.

استاندارد نصب سیستم صوتی برای خانه

برای نصب بلندگوهای سقفی، باید بتوانید به سیم و کابل بلندگو در پشت دیوارها و سقف‌ها دسترسی پیدا کنید. معمولا برای سقف‌های کاذب، بلندگوهای توکار پیشنهاد می‌شوند تا کاملا در داخل سقف قرار بگیرند و زیبایی ساختمان را بر هم نزنند. همچنین جهت تقویت صداها به آمپلی فایر نیاز است. هنگام برنامه‌ریزی سیستم صوتی سقفی، دو نکته اصلی باید در نظر گرفته شوند.

 



اول، هر اتاق برای صدای خوب به چند بلندگو نیاز دارد؟ این به اندازه اتاق و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. یک یا دو بلندگوی سقفی ممکن است موسیقی پس زمینه خوبی را برای اتاق غذاخوری شما فراهم کند. اما برای اتاق نشیمن بزرگ با سقف بلند چطور؟ برای تهیه صدای مورد نیاز هنگام مهمانی، ممکن است به پنج یا شش بلندگو نیاز داشته باشید.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت ، قرارگیری بلندگو است. شما می‌خواهید سیستم صوتی پوشش یکنواختی در سراسر اتاق ایجاد کند. این کار به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین این شما هستید که باید انتخاب کنید که سیستم صوتی هوشمند خانگی نیاز دارید یا خیر؟ این سیستم نیز تمام ویژگی‌های سیستم صوتی معمولی را دارد، ولی همه چیز اتوماتیک و حرفه‌ای است. در ادامه به معرفی تجهیزات سیستم صوتی سقفی می‌پردازیم.

تجهیزات سیستم صوتی سقفی خانگی

1. باند سقفی


در بیشتر موارد، باند سقفی به صورت جفت فروخته می‌شود تا به عنوان یک جفت استریو چپ و راست تنظیم شوند. یکی از مهم‌ترین موارد در مورد صدای خروجی، سازگاری آن است. در نتیجه برای فضاهای بزرگتر باید سطح صوتی را بهتر متعادل کنیم، پس برای فضای خانه خود می‌توانید 4 بلندگوی کوچک را به 2 بلندگوی اصلی اضافه کنید.


بهتر است بلندگوهای سقفی در فاصله مساوی جدا از هر دیوار، در طول اتاق و حداقل 2 متر از یکدیگر قرار بگیرند تا بهترین صدای استریو را به گوش افراد برسانند. اگر بلندگوها کمتر از 2 متر از یکدیگر فاصله داشته باشند، احتمالا مجبور شوید یک بلندگوی سقفی استریو را در وسط اتاق قرار دهید.

به طور کلی، بلندگوها در سیستم صوتی سقفی خانگی، برای کار با تقویت کننده‌هایی طراحی شده‌اند که فقط کانال چپ یا راست را دریافت می‌کنند، بنابراین شما همیشه یک جفت بلندگوی سقفی خریداری می‌کنید که به عنوان یک جفت استریو تنظیم شوند.

بلندگوهای سقفی معمولا بلندگوهای پسیو هستند و این بدان معنی است که آن‌ها آمپلی فایر داخلی ندارند و در عوض برق خود را از طریق کابل بلندگو که با یک آمپلی فایر خارجی کار می‌کند، دریافت می‌کنند. این امر با سیم‌کشی هر بلندگو، تا پایه‌های اتصال روی آمپلی فایر حاصل می‌شود.

اگر امکان نصب کابل بلندگو در پشت سقف وجود ندارد، می‌توانید اسپیکر سقفی بلوتوثی تهیه کنید که به برق متصل هستند و از طریق بلوتوث کنترل می‌شوند، یعنی به هیچ تقویت کننده یا کابلی نیاز ندارند. اگر میزان عمق فضای خالی سقف در پشت گچ، بسیار کم باشد، باید بلندگوهای باریکی را تهیه کنید. شما برای نصب به حداقل عمق 36 میلی‌متر نیاز دارید.

 



با این حال، در برخی موارد نصب یک جفت بلندگوی سقفی به دلیل کمبود فضای سقف کاملا عملی نیست. این امر به ویژه در حمام یا سایر اتاق‌ها با اندازه کوچک‌تر، معمول است. برای غلبه بر این مشکل، بلندگوی استریو منفرد تولید شد تا یک کانال چپ و راست را از یک بلندگو ارائه دهد، فضا را حفظ کند و صدای موسیقی خیلی بهتر پخش شود.


شما می‌توانید بلندگوهای سقفی را در محیط‌های با رطوبت بالا مانند آشپزخانه یا حمام نصب کنید. پس به فکر باندهایی باشید که در برابر بخار و رطوبت مقاوم هستند. به این معنی که تا زمانی که خیس نشوند، در محیط حمام و آشپزخانه عملکردی عالی دارند. همچنین شما می‌توانید اسپیکر سقفی کاملا ضد آب را در داخل محفظه دوش یا بالای وان حمام قابل نصب کنید تا خیالتان کاملا راحت باشد.

 



همچنین بیشتر بلندگوهای سقفی دارای مشبک‌هایی با رنگ سفید هستند و می‌توان آن‌ها را رنگ‌آمیزی کرد. این به شما امکان می‌دهد بلندگو را با محیط خود مطابقت دهید. شما می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از فروشگاه آوازک و با گارانتی چند ساله تهیه کنید. برای خرید تجهیزات صوتی و نورپردازی خانه، از سایت avazac.com بازدید کنید.

2. آمپلی فایر سیستم سقفی

همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم، اکثر باندهای سقفی بدون آمپلی فایر داخلی و به شکل پسیو عرضه می‌شوند. بنابراین شما برای تقویت آن‌ها به آمپلی فایر دیواری نیاز دارید. معمولا هر آمپلی فایر می‌تواند حداکثر 4 بلندگوی سقف مونو (8 امپدانس 8 اهم) یا 6 بلندگوی سقفی را تامین کند. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند 4 یا 6 بلندگو سقفی را در یک پیکربندی مربعی شکل نصب کنند.

با این حال، توجه داشته باشید که تمام بلندگوهای سقفی متصل به آمپلی فایر، موسیقی را با همان میزان صدا پخش می‌کنند. اگر به دنبال کنترل مستقلی بین اتاق‌ها هستید، به یک تقویت کننده در هر اتاق نیاز دارید. بنابراین هنگام خرید آمپلی فایر، این نکته را بخاطر بسپارید.

3. کابل

برای سیم‌کشی یک بلندگوی استریو، باید به جای 1 کابل، 2 کابل به آن وصل کنید. مگر اینکه از کابلِ 4 بلندگو استفاده کنید. معمولا نصب کنندگان یک کابل را برای یک بلندگو نصب می‌کنند و متاسفانه این اصلا درست نیست. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام کابل بهتر است، معمولا کابل بلندگوی 16 هسته‌ای و 2 هسته‌ای توصیه می‌شود.


این نوع نصب، استاندارد صنعتی بوده و برای اکثر خانه‌ها کافی است. کابل اسپیکر 4 هسته‌ای، چهار هسته کابل بلندگو است که در یک غلاف خارجی قرار گرفته است. این نوع کابل مخصوصا برای نصب‌های استریویی منفرد مفید است، زیرا به جای دو کابل، یک کابل نیاز است.

 



نصب سیستم صوتی سقفی

برای نصب یک سیستم موسیقی چند اتاقه خوب، به تجربه و تخصص نیاز دارید. یک طراح حرفه‌ای باید بتواند تشخیص دهد چه بلندگوهایی مناسب است، چه میزان انرژی لازم دارید و صدا چگونه کیفیت بهتری دارد. کارشناسان آوازک تجربه زیادی در نصب انواع تجهیزات صوتی، نورپردازی و امنیتی دارند و پروژه‌های موفقی را در سرتاسر ایران به پایان رسانده‌اند. همچنین شما می‌توانید با تماس با متخصصان ما به‌طور رایگان از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

خرید تجهیزات صوتی

خرید تجهیزات سیستم صوتی سقفی می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد، زیرا این روزها لوازم زیادی با برندهای مختلفی عرضه می‌شوند. اما در فروشگاه آوازک ما بهترین‌ها را برایتان فراهم کرده‌ایم. تمامی تجهیزات با ضمانت چند ساله به‌فروش می‌رسند و همچنین امکان خرید اقساط و دست دوم هم برای شما وجود دارد. شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید در سایت avazac.com ببینید و با مقایسه محصولات، تجهیزات صوتی مورد نظرتان را تهیه کنید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman