سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان خبر داد:

افزایش برخوردها با تخلفات ساختمانی

افزایش برخوردها با تخلفات ساختمانی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۰۵ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

برخورد با تخلفات ساختمانی همدان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافت.
به گزارش اخبار ساختمان، سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان عنوان کرد: طی چهار ماه ابتدای سال ۹۷ ضبط لوازم غیربرقی یک هزار و ۷۱۹ مورد بود که این تعداد در چهار ماه ابتدای سال ۹۸ با رشد ۵۱ درصدی به بیش از ۲ هزار و ۵۸۲ مورد رسید.

حسین مردانی با بیان اینکه ۲۶۹ مورد ضبط لوازم برقی در چهارماه ابتدای سال ۹۷ انجام شده بود اظهار داشت: ضبط این اقلام با رشد ۱۱۷ درصدی در سال جاری به ۵۸۴ مورد رسیده است.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: همچنین ضبط و جمع آوری مصالح غیرمجاز ساختمانی با ۴۵۱ درصد افزایش از ۲۰۱ مورد به یک هزار و ۱۰۹ مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۲۹ مورد صدور اخطاریه ساخت و ساز غیرقانونی در سال گذشته ثبت شده بود ادامه داد: این اخطاریه ها با هشت درصد افزایش به یک هزار و ۵۴۴ مورد رسید.

مردانی با تاکید بر ادامه تشدید برخوردها با ساخت و سازهای غیرقانونی اضافه کرد: با توجه به حساسیت کنترل ساخت و سازها در باغ ها و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گشت‌های خودرویی کنترل ساختمان نیز افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۹۸ با هدف کنترل دقیق و منظم‌تر و تحت پوشش قراردادن کلیه مناطق مستعد تخلف ساختمانی، اقدام به تفکیک گشت‌های کنترل باغ ها واقع در اراضی کشاورزی و داخل شهر به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در کلیه مناطق چهارگانه و حریم قانونی شهر شده است.

وی از شهروندان خواست با رعایت نظم و انضباط شهری و پایبندی به قوانین شهرداری، هر گونه عملیات و مزاحمت‌های ساختمانی را از طریق سامانه ارتباط مردمی شهرداری و با شماره گیری تلفن ۱۳۷ به این مرکز گزارش کنند.

ایرنا

برچسب ها:

ساختمان ،شهرداری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman