مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر خبر داد:

مقاوم سازی 2500 واحد مسکونی در بوشهر

مقاوم سازی 2500 واحد مسکونی در بوشهر
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۳ | ۱۴۰۰/۰۸/۱۸

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان مقاوم سازی می‌شوند که تاکنون برای ۲ هزا رو ۲۲۱ واحد روستایی تسهیلات مقاوم سازی ۱۰۰ میلیون تومانی تامین شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حمید حیدری بریدی در نشست حل مشکلات پرداخت و جذب تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی با بانک های استان بوشهر افزود: با تلاش دولت سیزدهم میزان تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته که انتظار می‌رود با ابلاغ این تسهیلات روند ساخت و ساز و استقبال مردم از این طرح افزایش یابد.

وی بیان کرد: از سال ۸۴ که طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شده است تاکنون از ۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی موجود در استان بوشهر ۴۰ هزار و ۸۴۹ واحد معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: هنوز ۳۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی نشده که انتظار می‌رود با آغاز نهضت جهش تولید مسکن و همکاری مستمر بانک‌های عامل کار مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در این استان هرچه زودتر به سرانجام برسد.

حیدری بریدی با اشاره به ساخت یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی کمیته امداد گفت: نباید اجازه بدهیم عقب ماندگی در زمینه تامین مسکن محرومان در استان بوشهر ایجاد شود و بانک‌ها باید در این بخش همکاری لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین بانک‌ها برای سرعت بخشی در کار بویژه در پرداخت تسهیلات مسکن محرومان و گرفتن برخی ضمانت ها همکاری لازم را با جامعه هدف داشته باشند.

حیدری بریدی اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به جهش تولید مسکن بانک‌ها بایدهمکاری بیشتری در راستای پرداخت تسهیلات مورد نیاز داشته باشند.

مدیر بانک رفاه استان بوشهر گفت: نهایت تلاش خود را برای روان سازی و سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات و حرکت در راستای سیاست جهش تولید مسکن انجام خواهیم داد.

سپهدار زارع افزود: همچنین برای سرعت بخشی در کار از نامه نگاری اداری پرهیز شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر و پنج میلیارد تومان نیز در زمینه سیل آذر ماه سال ۹۹ تاکنون به حادثه دیدگان از سوی این بانک پرداخت شده است.

ایرنا

برچسب ها:

مقاوم سازی ،بوشهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman