نمای شیشه ای تماشایی با شیشه لمینت

نمای شیشه ای تماشایی با شیشه لمینت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۵

کارخانه شیشه سپنتا تولید کننده انواع شیشه برای نمای ساختمان است و به طور حرفه ای در زمینه اجرای نمای شیشه نیز فعالیت دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه نمای شیشه ای یکی از نماهای مدرن به حساب می آید که در بیشتر ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شود. استفاده از نماهای شیشه ای مدرن در ساختمان موجب شده تا ساکنان بتوانند از حداکثر نور و روشنایی روز استفاده کنند. زمانی که نمای یک ساختمان دارای پوششی با حداقل ۶۰ درصد از شیشه باشد، در این صورت این نما را نمای شیشه ای می گویند. تنوع در رنگ، جنس و جلوگیری از عبور اشعه ماوراء بنفش خورشید و استفاده از انرژی خورشید از دیگر مزایای کاربرد نمای شیشه ای مدرن در ساختمان ها است. این روزها استفاده از نمای شیشه ای با رنگ های مات و آینه گون نیز به لیست نماهای پر طرفدار اضافه شده است. یکی از انواع شیشه ها که در ساختمان های با نمای شیشه ای بکار گرفته می شود، شیشه لمینت می باشد.

 

کاربرد شیشه دوجداره لمینت در طراحی و اجرای نمای ساختمان به دلیل ایمنی بالای، عایق بودن در برابر اشعه UV، آلودگی صوتی و مناسب بودن قیمت شیشه دوجداره ، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

 

راه های ارتباطی با شرکت سپنت شیشه :

021-88109823

www.sepantaglass.com

نمای شیشه ای جذاب

 

استفاده از المان های جذاب در طراحی نمای ساختمان همواره در اجرای پروژه های بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. از آنجا که نمای ساختمان در اولین برخورد و بازدید افراد از ساختمان تاثیر به سزایی در نظر بازدید کننده خواهد داشت، در طراحی، اجرا و ساخت نمای ساختمان ها استفاده از شیشه ها جذابیت خاصی به آن خواهد بخشید. بهره مندی از نمای شیشه ای جذاب در ساختمان های تجاری و مجتمع های اداری و فروشگاهی نظر مشتریان و بازدید کنندگان را به طور خاص جلب خواهد نمود.

 

طراحی ساختمان شیشه ای با شیشه لمینت

 

استفاده از شیشه در نمای ساختمان جلوه و ظاهر جذابی به ساختمان میدهد. استفاده از شیشه لمینت در نمای شیشه ای ساختمان، نه تنها در ظاهر ساختمان تاثیر گذار است، بلکه کیفیت ایمنی، عایق و کنترل بسیاری از آلودگی های صوتی محیطی مطلوبی برای مجموعه به همراه خواهد داشت. امکان طراحی و ساخت شیشه دوجداره لمینت در اجرای نمای شیشه ای ساختمان، . از دیگر مزیت های استفاده از شیشه لمینت در طراحی ساختمان ها با نمای شیشه ای باید به این نکته توجه داشته باشید که نمای شیشه در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی نما، علاوه بر قیمت مناسب، اضافات کمتری دارد. این امر باعث کاهش هزینه های طراحی و اجرای پروژه ساختمان ها با نمای شیشه خواهد شد.

 

 

شیشه لمینت سپنتا چه ویژگی هایی دارد؟

 

شیشه لمینت نوعی شیشه سکوریت است. که در ساخت آن از دو یا چند لایه شیشه با لایه های طلق پلی وینیل بوتیرات (PVB) در بین شیشه ها از احتمال شکستن و فرو ریختن در صورت برخورد افراد یا اشیاع را تقریبا غیر ممکن می کند. استفاده از لایه پلی وینیل بوتیرات در فرایند ساخت شیشه، نه تنها در افزایش مقاومت شیشه تاثیر دارد، بلکه باعث میشود شیشه در برابر شکستن، سوراخ شدن و عبور اشعه UV و صدا عایق خوبی به حساب بیاید.

 

از مزایای شیشه لمینت سپنتا میتوان به مواردی همچون افزایش قدرت در صورت ترکیب با قطعات مختلف، مقاومت حرارتی بالا، امکان شکل دهی به صورت منحنی با مقاومت بالا، مقاومت در برابر انفجار و گلوله، تنوع رنگی، حفظ حریم شخصی و مقاومت در برابر شکستگی اشاره داشت. ساخت انواع این نوع شیشه با توجه به نیاز مشتری در کارخانه شیشه لمینت سپنتا امکان پذیر می باشد.

 

 

عوامل موثر در قیمت شیشه دوجداره لمینت

 

استفاده از انواع مختلف طلق PVB در شیشه دوجداره لمینت با کیفیت و ضخامت متفاوت، یک عامل بسیار مهم در تعیین قیمت شیشه دوجداره است. علاوه بر این کیفیت شیشه های به کار رفته در روند ساخت و رنگ نهایی آن از عومل مهم دیگر موثر در قیمت خواهد بود. تعداد لایه های شیشه دوجداره لمینت عامل مهمی به شمار می آید. بدیهی است هر چقدر لایه های به کار رفته بیشتر باشد قیمت نهایی شیشه هم افزایش می یابد. هر چند قیمت این شیشه ها از شیشه ها معمولی یک جداره بیشتر می باشد، اما مزیت هایی که ارائه می دهد پوشاننده تمامی هزینه ها خواهد بود و از هزینه های گزاف هدر رفت انرژی به میزان قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد.

 

 

انواع نمای شیشه ای با شیشه لمینت

 

نمای شیشه ای ساختمان به شیوه های مختلفی صورت میگیرد. عموما در ساختمان های بلند و آسمان خراش ها از نمای کرتین وال با شیشه لمینت استفاده می شود که علاوه بر زیبایی، به دلیل جایگزین شدن لوله های آلومینیوم آنودایز شده و پانل ها با لایه های فلوروپلیمر نمای ساختمان را در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم تر خواهد ساخت.

 

نمای اسپایدر از دیگر نماهای شیشه ای قابل اجرا با شیشه لمینت است که از فولاد ضد زنگ تهیه شده و ساختار آن به گونه ای است که می تواند در برابر رطوبت مقاوم باشد. نصب این نوع نمای شیشه ای بدون استفاده از هیچ فریمی صورت می گیرد، بنابراین هیچ مانعی برای مشاهده محیط بیرون وجود نخواهد داشت. شیشه لمینت به کار رفته در این نوع نما، به طور معمول ضخامتی برابر با 10 تا 12 میلی متر دارد. کاربرد شیشه لمینت در نمای اسپایدر به دلیل بهره مندی از زیبایی، کیفیت بالا و مناسب بودن قیمت شیشه دوجداره ، مورد توجه معماران و برج سازان در طراحی پروژه ها واقع شده است.

 

از دیگر کاربرد های شیشه لمینت در طراحی نما و معماری ساختمان، استفاده از آن در طراحی داخلی به عنوان هندریل شیشه ای راه پله ها و کاربرد در پارتیشن ساختمانی می باشد و طراحی و اجرای سقف شیشه ای از دیگر پروژه های قابل اجرا با شیشه دوجداره لمینت است.

 

این تنوع کاربری شیشه لمینت استفاده از این نوع شیشه در پروژه های مختلف را ممکن نموده و اجرای نمای شیشه ای در ساختمان ها با استفاده از شیشه دوجداره لمینت افزایش ایمنی و کاهش هزینه ها را امکان پذیر ساخته است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman