آیا خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارد؟

آیا خراسان جنوبی طاقت زلزله را دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۳ | ۱۴۰۰/۰۸/۲۶

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در استان به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با پرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود پنج درصد پرداخت می‌شود و تاکنون ۴۷ هزار و ۲۲۲ واحد در استان ایمن و بازسازی شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، قاسم تنها در ادامه گفت: ۳۱ هزار و ۸۱۶ مسکن روستایی کم دوام در روستاها وجود دارد که نیازمند بازسازی است.

وی با بیان اینکه در استان به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با پرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود پنج درصد پرداخت می‌شود و تاکنون ۴۷ هزار و ۲۲۲ واحد در استان ایمن و بازسازی شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان جهت اجرای طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: تا پایان سال ۹۹ از مجموع ۹۱۸ روستای دارای طرح هادی در استان ۵۸۵ روستا معادل ۶۳.۷ درصد اجرای طرح هادی با اعتبار ۱۸۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان انجام شده است.

تنها با اشاره به اینکه در ۱۶۷ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت پذیرفته است، تصریح کرد: بافت باارزش چهار روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت بهسازی شده و امسال ۲ میلیارد تومان جهت تکمیل دو روستای چنشت و نایبند تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان سه هزار و ۶۸۶ واحد مسکونی در استان ساخته و واگذار شده است، گفت: در حال حاضر ۲۴۹ واحد مسکونی در حال واگذاری است و ۱۰۰۸ واحد نیز در دست اجراست.

خراسان جنوبی، استانی زلزله خیز است که قرار گرفتن ۵۰ گسل در آن سبب شده است تا ۷۰ درصد مساحت در خطر زلزله باشد. در این میان، تنها راه مقابله با زلزله و کاهش خسارت‌های ناشی از آن استحکام بخشی مساکن است.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman