با انواع پروفیل آبرو و تولید کننده آن آشنا شوید

با انواع پروفیل آبرو و تولید کننده آن آشنا شوید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۴ | ۱۴۰۰/۰۹/۱۲

پروفیل به دسته های مختلفی تقسیم می شود و اکثرا برای ساخت چهارچوب و درب و پنجره مورد مصرف قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، پروفیل به دسته های مختلفی تقسیم می شود و اکثرا برای ساخت چهارچوب و درب و پنجره مورد مصرف قرار می گیرد. دسته ای دیگر از پروفیل ها به جهت مقاومت فونداسیون استفاده می شوند. پروفیل آبرو از نظر شکل ظاهری و موارد استفاده با سایر پروفیل ها تفاوت دارد.

 



ویژگی های پروفیل آبرو

عمده ترین مصرف پروفیل آبرو برای پوشش سقف، بخصوص برای سقف های مناطق شمالی است. آبرو به دو صورت یکطرفه و دو طرفه در بازار وجود دارد. پروفیل آبرو با توجه به مصرف نهایی در اندازه، سایز و ضخامت های متنوعی تولید می شود.

ضخامت آبرو 2 الی 3 میلی متر است. و در طول 6 متر و ارتفاع 16 سانتی متر تولید می شود. وزن پروفیل نیز با توجه به موارد بالا مشخص می شود.

2 نوع پروفیل آبرو

پروفیل آبرو انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن ها شامل آبرو لندنی و آبرو جعبه ای است. در ادامه به توضیحات بیشتری راجب این دو پروفیل می پردازیم.

پروفیل لندنی

این پروفیل بیشترین میزان استفاده و بیشترین سهم بازار را در پروفیل آبرو دارد. ضخامت این پروفیل 0.4 و طول آن 3 متر می باشد. عیب این پروفیل این است که در زمان طولانی دچار آسیب دیدگی و زنگ زدگی می شود.

 



پروفیل جعبه ای

به نسبت پروفیل لندنی این پروفیل ظاهر زیباتری دارد. به همین خاطر برای سقف هایی که در معرض دید هستند، مانند رستوران ها بیشتر مصرف دارند. ضخامت این پروفیل زیادتر از 0.4 بوده و هزینه آن نیز بالاتر است. جعبه ای در مقایسه با لندنی دیرتر دچار آسیب و زنگ زدگی می شود و استحکام بالاتری داد.

جنس ورق پروفیل آبرو

چون مهمترین وظیفه پروفیل آبرو منتقل کردن آب ناشی از بارش ها به زمین است. طبیعی است که این پروفیل مدام در معرض مایعات قرار دارد. به همین دلیل ساختار آن باید به گونه ای باشد که در برابر زنگ زدگی و عوامل خورنده مقاومت بالایی داشته باشد. برای جلوگیری از زنگ زدگی فلزات اقدامات زیادی انجام می شود که رایج ترین آن فرایند گالوانیزاسیون است. ورق های مصرف شده برای تهیه پروفیل آبرو از ورق های گالوانیزه استفاده می کنند. ورق گالوانیزه علاوه‌بر جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی، ماندگاری زیادی داشته و از نفوذ آب جلوگیری می کند.

موارد مصرف پروفیل آبرو

اساسی ترین مورد مصرف پروفیل آبرو تجمیع آب ناشی از بارندگی بر روی سقف ها، و فرستادن آن به سمت زمین می باشد. تا آب بر روی سقف باقی نمانده و به ساختمان آسیب وارد نشود.

علاوه براین، این پروفیل پرطرفدار کاربردهای دیگری نیز دارد مانند:
• استفاده به منظور اتصال ساندویچ پانل سقفی
• استفاده برای ساخت سقف های مختلف
• استفاده برای مراکز تولیدی مانند مرغداری، گاوداری
• استفاده برای ساخت پارکینگ و سقف آن
• نحوه نصب پروفیل آبرو بر سقف شیروانی

گام اول: با توجه به آب و هوای منطقه زندگی خود، آبرو مناسب را خریداری کنید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هرچقدر پروفیل آبرو ضخامت بالاتری داشته باشد، میزان مقاومت و استحکام آن در برابر زنگ زدگی نیز بالاتر است.
گام دوم: در قدم بعدی باید قالب هایی که مخصوص جایگذاری پروفیل آبرو به سقف هستند، به سقف جوشکاری کرده و آبرو را به قالب وصل کنید. در این گام پروفیل را در سایز مورد نظرتان درآورده و خمکاری و برش زنی لازم را صورت دهید.
گام سوم: پس از انجام فرایند خمکاری و برش زنی مرحله قبل، برای ساخت آبروی تراس اقدام کنید.
گام چهارم: پس از انجام کار، اقدامات لازم به جهت بازرسی آبرو نصب شده صورت می گیرد. اگر فرایند نصب پروفیل آبرو به صورت صحیح انجام نشود، آب باران و برف به داخل سقف نفوذ کرده و مشکلات زیادی ایجاد می شود.

خرید پروفیل آبرو از تولیدکننده

شاهین فلزسپاهان از تولید کنندگان مطرح قوطی پروفیل، پروفیل آبرو را به روش نورد سرد و توسط خط رول فرمینگ تولید می کند. این واحد صنعتی با راه اندازی واحد ماشین سازی درون کارخانه، طراحی و ساخت کلیه خطوط تولید خود را انجام می دهد.

کارخانه شاهین فلز تنها تولید کننده آبرو با پوشش ضد زنگ زینک فلیک می باشد.

 



جهت ارتباط با دفتر فروش و اطلاع از نحوه خرید و استعلام قیمت پروفیل آبرو از طریق شماره تماس زیر اقدام نمایید.

03145273010 الی 14
منبع این مطلب: https://shahinfelezsepahan.com/blog/what-is-steel-battens/


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman