آیا ساختمان جدید پلاسکو ایمن است؟

آیا ساختمان جدید پلاسکو ایمن است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۴ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

ایمنی ساختمان جدید پلاسکو هنوز صادر نشده و افتتاح آن به زمان نامعلومی موکول شده است، در همین حال سخنگوی سازمان آتش نشانی می‌گوید هنوز تائیدیه ایمنی ساختمان برای پلاسکو صادر نشده است.

به گزارش اخبار ساختمان، روز گذشته بود که خبر‌هایی مبنی بر عدم تایید ایمنی ساختمان پلاسکو و انتقاد پلیس از وضعیت ترافیکی منطقه به خاطر نبود پارکینگ برای پلاسکو از سوی یک عضو شورای شهر مطرح شد. در همین حال درحالی‌که قرار بود پلاسکو اواخر آذر ماه یا اوایل دی ماه به بهره برداری برسد، زمان افتتاح به آینده موکول شد تا شایعات در مورد ایمن نبودن ساختمان " پلاسکو ۱۴۰۰ " قوت بگیرد.

بعد از ریزش ساختمان پلاسکو در روز سی ام دی ماه سال ۹۵، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک اصلی ساختمان تصمیم به ساخت دوباره این ساختمان گرفت. روز‌ها سپری شده و اسکلت پلاسکو مانند گذشته به آسمان می‌رفت. بالاخره سال ۹۹ ساختمان به مراحل پایانی رسید و در آستانه افتتاح قرار گرفت. مسئولان بنیاد اعلام کردند در آذر ماه ساختمان را افتتاح می‌کنند، اما همان زمان یک مشکل دیگر خودنمایی می‌کرد و آن هم نبود پارکینگ بود.

مسئولان بنیاد اعتقاد داشتند که از پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ پلاسکو استفاده می‌کنند، اما افرادی که در پاساژ دستفروشی می‌کردند و جمعه بازار داشتند به این تصمیم معترض شدند.

در روز‌های پایانی که مسئولان بنیاد مستضعفان قصد رونمایی و افتتاح داشتند سازمان آتش نشانی اعلام کرد تائیدیه ساختمان را برای پایان کار صادر نمی‌کند، به همین دلیل در حال حاضر افتتاح به زمان نامعلومی موکول شده است.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در مورد وضعیت ایمنی ساختمان جدید پلاسکو، گفت: هنوز تائیدیه ایمنی از سوی سازمان آتش نشانی برای این ساختمان صادر نشده است. مسئولان بنیاد در حال تلاش هستند تا بتوانند این تائیدیه را اخذ کنند، اما هنوز تائیدیه‌ای از سوی ما برای ساختمان جدید صادر نشده است.

جامعه 24


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman