نحوه رسوب زدایی پکیج شوفاژ دیواری

نحوه رسوب زدایی پکیج شوفاژ دیواری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۵ | ۱۴۰۱/۰۵/۲۹

برخلاف تصور خیلی از افرادی که از پکیج استفاده می کنند، رسوب زدایی پکیج تنها در زمان مواجهه با مشکلات پکیج ضرورت نمی‌یابد بلکه رسوب زدایی پکیج یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در افزایش بازدهی پکیج است.

به گزارش اخبار ساختمان، طبق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان (۱۳۹۰) حداقل متراژ قابل تایید برای نصب پکیج دیواری در واحد آپارتمانی (مسکونی یا اداری) ۶۴ متر مربع است و در غیر اینصورت تعبیه دریچه تامین هوای تازه جهت احتراق مناسب در محل نصب پکیج الزامی است تا از مشکلات و خطراتی که ممکن است در هنگام استفاده از این وسیله بوجود بیاید پیشگری کنیم.

 

پکیج شوفاژ دیواری یکی از بهترین سیستم های گرمایشی منازل است که هم گرمایی یکنواخت را در محیط خانه فراهم می کند و هم آب گرم مورد نیاز ما را به راحتی تامین می کند. اما سهل انگاریست اگر کارکرد پربازده و بدون مشکل پکیج را برای همیشه در نظر بگیریم.

 

درواقع بدلیل عملکرد سنگین و دراز مدتی که پکیج برای ما انجام می دهد انتظار افت عملکرد و یا بروز مشکل در آن کاملا طبیعی است. مهم این است که چگونه پیش از خرابی پکیج و بروز مشکل در آن سرویس و تعمیر پکیج را مدیریت کنیم.

 

ما در این مقاله به سراغ یکی از متداول ترین مشکلات پکیج رفته ایم و قصد داریم تا در رابطه با جرم و رسوب گیری پکیج دیواری صحبت کنیم و آموزش نحوه رسوب زدایی پکیج را برای شما به طور کامل توضیح دهیم تا در هنگام مواجهه با ایجاد این مشکل بتوانید اقدامات مناسب را انجام دهید.
 

پکیج شوفاژ دیواری بهتر است یا موتورخانه

در پاسخ  به این سوال باید بگوییم که با مقایسه پکیج و موتورخانه انجام می شود متوجه خواهید شد که کدامیک از این دو برای منزل مسکونی، اداره، بیمارستان و ... مناسب تر و بهتر خواهد بود.

 

پکیج و موتورخانه هر دو برای یک هدف مشترک کار می کنند و وظیفه هر دو آنها گرم کردن محیط است و همچنین تامین آب گرم مورد نیاز شما اما تفاوت هایی  با یکدیگر دارند که آنها را از هم متمایز می کند که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.
 

تفاوت پکیج با موتورخانه

- در اولین تفاوت پکیج با موتورخانه باید بگویم که موتورخانه محیط بیشتری را نسبت به پکیج اشغال می کند.

- پکیج برای هر واحد مسکونی به صورت مستقل است ولی موتورخانه برای چند واحد استفاده می شود و قابلیت تنظیم دما ندارد که همین امر یکی از دیگر تفاوت پکیج با موتورخانه است.

-  تفاوت پکیج با موتورخانه که بسیار آن را متمایز کرده است ایمن نبودن پکیج از نظر گاز گرفتگی برای ساکنان محل مورد استفاده است در صورتی که موتورخانه به واسطه اینکه در بیرون از محل مورد استفاده تعبیه شده است این عیب را ندارد.

-  یکی دیگر از تفاوت پکیج با موتورخانه صرف هزینه بالا برای خریداری، تعمیر و نصب موتورخانه است.

- میزان سر و صدای پکیج نسبت به موتورخانه بسیار کمتر است و به همین دلیل است که موتورخانه خارج از منزل و پکیج درون منزل نصب می شود در این بخش با یکی دیگر از تفاوت پکیج با موتورخانه آشنا شدید.


باید بدانید که برای محیط های کوچک مانند خانه، مغازه و … بهتر است از پکیج استفاده کنید چرا که از لحاظ هزینه، سر و صدای کمتر و … بیشتر به نفع خریدار است. اما باید گفت برای کارخانه، بیمارستان، هتل، فروشگاه، دانشگاه و … باید از موتورخانه استفاده شود.
 

تنظیمات پکیج دیواری

در حال حاضر شرکت های متععدی در کشور پکیج شوفاژ دیواری تولید می کنند که هر کدام به فراخور خود ممکن است تفاوت هایی از نظری فنی و ظاهری داشته باشند. به عنوان مثال تنظیمات پکیج بوتان ممکن است با تنظیمات پکیج ایران رادیاتور فرق داشته باشد. همچنین تنظیمات پکیج ایران شرق نیز تفاوت های جزئی با سایر برندها مانند پکیج لورچ یا پکیج ایساتیس دارد.  پکیج‌های دیواری مانند آبگرمکن ایستاده دارای مخزن نیستند و نمی توانند آب را از قبل ذخیره کنند بلکه آب به هنگام عبور از سیستم گرم می‌شود و مورد استفاده قرار می گیرد. قطعه‌‌ای به نام مبدل حرارتی داخل محفظه و در کنار مشعل وجود دارد و گاز در آن می‌سوزد. این گاز از منبع گاز وارد لوله و شیر می‌شود و بعد به مشعل می‌رسد.

 

زمانی که شیر آب گرم باز می‌شود قطعات الکترونیکی آبگرمکن واکنش نشان می‌دهند و جرقه زن روشن می‌شود و جرقه ایجاد می‌کند. بعد از این‌که الکترود یون ایجاد جرقه کرد، گاز در محفظه‌ی احتراق جریان پیدا می‌کند و می سوزد. سپس، آب به هنگام عبور از این محفظه گرم می‌شود و تا زمانی که شیر آب گرم باز باشد، پکیج به کار خود ادامه می‌دهد و آب گرم مورد استفاده شما را تامین خواهد کرد.

 

عیب‌یابی پکیج های دیواری چیست؟

پکیج‌ های دیواری دستگاه‌هایی مقاوم و با طول عمر نسبتا بالا هستند که نسبت به سایر انواع آبگرمکن‌های موجود سختی نگهداری کمتری داشته و همپچنین فضای کمتری را اشغال می‌کنند. اما هنگامی که شما یک پکیج دیواری را به عنوان سیستم گرمایشی منزل خود انتخاب می‌کنید حتما لازم است تا اطلاعاتی از ایرادات و ارورهای (خطاها) آن داشته باشید تا در صورت بروز بدانید مشکل از کجاست؟

 

برای عیب یابی یک دستگاه پکیج دیواری لازم است بدانیم که پکیج ها دارای 2 نوع (پکیج دیجیتال) و (پکیج آنالوگ) هستند. هرکدام زبان خاص و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند که از طریق صفحه‌ی LCD و یا چراغ‌های چشمک زن می‌توانند کدها و خطاهای مختلف را به شما نشان دهند. این ارورها بهترین راه عیب یابی دستگاه پکیج هستند و در اکثر مواقع می‌توانند علت ایجاد مشکل را برای شما نمایش دهند. البته گاهی ممکن است درست کار نکنند خرج زیادی روی برای شما ایجاد کنند.

 

چرا پایین شوفاژ سرد است؟

گرم نشدن پایین رادیاتور یا سرد شدن تدریجی بدنه رادیاتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عمده ترین دلیل آن وجود هوا داخل مدار است که باید اقدام به هوا گیری شوفاژ کنید. علت سرد بودن پایین شوفاژ می تواند عوامل متعددی داشته باشد که در پایین به آنها اشاره شده است:

پکیج را متناسب با تعداد شوفاژها انتخاب کنید

باید سعی کنید در ابتدای کار و با توجه به تعداد شوفاژها و میزان فضایی که دارید پکیج پرقدرت تری را انتخاب کنید.

فشار پایین آب ساختمان

همیشه برای پیدا کردن مشکل در شوفاژها نیاز به راهکارهای پیچیده نیست. برخی اوقات دلیل ساده ای دارند. ممکن است فشار آب ساختمان کم شده باشد و به همین دلیل پمپ اصلی در ساختمان قدرت لازم را نداشته باشد.

دمای شعله پکیج

در زمان نصب پکیج ممکن است شعله جای درستی در لوله قرار نگرفته و یا مقدار شعله کم بوده باشد که در این صورت حرارت لازم جهت رسیدن به شوفاژ جهت گرم شدن ایجاد نمی شود.

فشار پکیج

زمانی که آب گرم در رادیاتور گرمای لازم را ایجاد می کند فشار پکیج حد معینی را دارد و در صورتی که پایین تر از آن حد باشد نمی تواند گرما را به بخش های مختلف شوفاژ برساند. معمولاض فشار پکیچ که زیر مقدار 1.5 بار باشد دلیل گرم نشدن یکی از رادیاتورها یا بخش پایین آن باشد.

وجود هوا در داخل مدار رادیاتور

ممکن است به دلیل وجود هوا نصف یا پایین رادیاتور سرد باشد که کاملا طبیعی است و باید نسبت به هواگیری شوفاژ اقدام کنید.

خراب بودن سیستم مرکزی یا دیگ جوش

در صورت سرد بودن تمامی رادیاتورها به سراغ منبع اصلی پکیج بروید و تمامی آنها را چک کنید. ممکن است به دلیل بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج رادیاتورها سرد باشد حتما آن را را باز کنید.

کار نکردن پمپ

به دلیل بسته بودن مسیرها و فشار زیاد ممکن است پمپ نیمه سوز شده باشد که باید نسبت به تعمیر پکیج یا تعویض پمپ پکیج شوفاژ دیواری اقدام کنید.

خراب بودن ترموستات یا تایمر پمپ

ترموستات وظیفه تنظیم دمای پمپ را دارد و در صورتی که زود فرمان روشن شدن شعله یا گرمایش را بدهد با مشکل سرد بودن پکیج رادیاتور مواجه خواهید شد پس بهتر است زودتر نسبت به تعویض ترموستات یا تایمر پکیج اقدام کنید.

والوهای رادیاتور

هر رادیاتور یک شیر خروجی و ورودی دارد که شیر کوچکتر اگر کاملا بسته باشد مسلما با سرد بودن رادیاتور مواجه می شود. گاهی اوقات ممکن است اصلا فراموش کردن باشید که شیر اصلی رادیاتور را باز کنید و به همین دلیل رادیاتور ها سرد هستند.

رسوب رادیاتور

برخی از رادیاتورها به دلیل وجود کیفیت خوب براده های آهن و آلومینیوم را داخل آب جریان پیدا می کند و می تواند باعث تجمع جرم و کثافت پشت شیر خروجی رادیاتور باشد از این رو ممکن است از دلایل سرد بودن رادیاتورها رسوب داخل رادیاتورها باشد که باید رسوب گیری کنید.


رسوب زدایی پکیج و شوفاژ

یکی از شایعترین مشکلات پکیج های دیواری تجمع رسوب در قطعات و لوله های پکیج که به علت سختی موجود در آب مصرفی است و عدم رسوب زدایی پکیج می تواند باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری شود و یا پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیر پکیج دیواری شود.


رسوب گیری پکیج و اسید شویی شوفاژ از جمله اقدامات مهم و ضروری هستند که پیش از به راه انداختن شوفاژها باید به فکر آن باشید. اگر افت فشار آب گرم را احساس کردید یا زمان زیادی برای گرم شدن آب نیاز می شود ، حتما به رسوب زدایی پکیج و رسوب گیری رادیاتور شوفاژ نیاز دارید.
 

جرم گیری شوفاژ

رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود و نمی توان آن را به افراد بی تجربه سپرد. زیرا اگر جرم گیری پکیج به درستی انجام نشود باعث گرفتگی و حرکت رسوب به قسمت های دیگر می شود و مجبور می شوید یک بار دیگر هزینه رسوب زدایی پکیج را بپردازید بنابراین رسوب زدایی پکیج (رسوب گیری پکیج) را باید جدی گرفت زیرا حتی ممکن است پکیج و شوفاژ ها را کاملا از کار بیندازد و شما را وادار به تعمیر پکیج نماید.


بهتر است قبل از اینکه به آموزش نحوه رسوب زدایی از پکیج بپردازیم شما را با اهمیت سرویس و رسوب زدایی پکیج آشنا کنیم.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با سیستم گرمایش و سیستم سرمایش GHP

سرویس پکیج دیواری

متاسفانه عده ی زیادی از مردم تصور می کنند که رسوب زدایی دوره ای پکیج های گرمایشی هزینه اضافی یا کاری بیهوده است در حالی که سرویس پکیج ها راهی پیشگیری از ایجاد خسارات جبران ناپذیر یا تعمیرات پکیج با هزینه های بالا است.


- با انجام سرویس پکیج، به افزایش بازدهی و راندمان دستگاه کمک کرده ایم.

- با سرویس پکیج در صورت وجود عیب درونی در دستگاه متوجه آن شده و با باز کردن دستگاه آن را شناسایی می کنیم.

-  با صرف هزینه اندک به منظور سرویس های دوره ای از پرداخت هزینه بیشتر برای تعمیر آن جلوگیری می کنیم.

- پیش از خرابی و از کار افتادن دستگاه از وقوع آن جلوگیری کرده و نسبت به سلامت یا معیوب بودن پکیج آگاهی پیدا می کنیم.

- در سرویس و رسوب زدایی پکیج با تمیز کردن دستگاه آن را جرم گیری کرده و ظاهر پکیج زیبا می شود.


 

هزینه خدمات پکیج شوفاژ دیواری
عنوان خدمات هزینه به ازای هر عدد (تومان)
اسیدشویی پکیج تک مبدل 140.000 الی 170.000
اسیدشویی پکیج دو مبدل 180.000 الی 220.000
تعویض منبع انبساط 135.000 الی 155.000
تعویض پمچ کامل با فلنچ فلزی 100.000 الی 120.000
تعویض پمپ کامل با کاتالیست 100.000 الی 120.000
تعویض ترانس جرقه با یون 60.000 الی 80.000
تعویض ولوم های دما و کنترل 70.000 الی 90.000
تعویض شیر اطمینان 60.000 الی 75.000
تعویض شیر پرکن اتوماتیک 60.000 الی 75.000
تعویض مبدل حرارتی 120.000 الی 135.000
تعویض مبدل ثانویه معمولی 80.000 الی 95.000
تعویض سنسور دود 50.000 الی 65.000
تعویض شیر کنترل کامل با تنظیم 100.000 الی 125.000
تعویض شیر سه راه مکانیکی 55.000 الی 115.000
سرویس کامل 400.000 الی 500.000
سرویس سالیانه بدون اسیدشویی 150.000 الی 180.000
تعویض محدودکننده جریان آب 80.000 الی 100.000
تعویض هواگیر 40.000 الی 50.000
تعویض فن پکیج 100.000 الی 120.000
آب بندی و رفع نشتی 85.000 الی 100.000
تعویض فلومتر یا فلو سوئیچ 100.000 الی 135.000
تعویض هر عدد فیوز کنترل 30.000
نصب پکیج دیواری 190.000 الی 260.000
باز و بست پکیج دیواری 120.000 الی 150.000
سختی کار 50.000

از کجا بفهمیم که به رسوب گیری پکیج نیاز است؟

در صورتی که با هر یک از مشکلات زیر مواجه شدید باید به سرعت برای رسوب زدایی پکیج اقدام کنید و نسبت به رفع این اشکال با سرویس کاران مجاز تماس بگیرید:

-   فشار آب گرم در دوش حمام و شیر آشپزخانه بسیار کم است

-   پکیج روشن می شود اما آب به خوبی گرم نمی شود

-   مدت زمان زیادی طول می شد که آب گرم شود

-   شوفاژ و رادیاتور ها به خوبی گرم نمی شوند

-   زمانی که پکیج روشن می شود صدای تق تق می دهد

-   فشار و بار سنج پکیج بی دلیل بالا می رود

-   در پکیج ایران رادیاتور ارور شماره ۷۰ روشن می شود

 

سرویس پکیج دیواری هر چند وقت باید انجام شود؟

سرویس کامل: در این نوع سرویس تمامی قطعات مورد بازبینی قرار می گیرند و بررسی می شوند و دستگاه به طور کامل سرویس می شود. اگر مدت زمان طولانی از سرویس و رسوب زدایی پکیج می گذرد بهتر است این نوع سرویس را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب در کارایی دستگاه پکیج برسید.


سرویس دوره ای: این سرویس عموما در بازه های زمانی چندماهه صورت می گیرد و به دلیل کوتاه بودن زمان بین دو مرحله کار آن سبک تر است و دستگاه به ندرت دچار مشکل خواهد شد. بهتر است پس از خرید و نصب دستگاه از همان ابتدا با روند سرویس دوره ای پکیج پیش بروید و باید گفت ساده بودن این نوع سرویس به حدی است که با افزایش تجربه و اطلاعات خودتان نیز می توانید آن را انجام دهید.

 

آموزش رسوب گیری پکیج و اسید شویی پکیج

رسوب گیری مبدل حرارتی پکیج به روش‌های متفاوت و با محلول رسوب زدایی پکیج انجام می‌شود. اسید شویی پکیج نیز یکی از تخصص‌های یک تعمیرکار و سرویس‌کار پکیج است که در ادامه به بررسی 2 روش مختلف برای رسوب گیری پکیج خواهیم پرداخت.

اخطار: چناچه برای انجام این کار تسلط و تجربه کافی را ندارید هرگز خودتان برای انجام این کار اقدام نکنید و آن را به متخصصان و سرویس کارارن مجرب بسپارید.

 

روش سنتی رسوب زدایی پکیج (رسوب گیری پکیج با استفاده از مواد جرم گیر)

در این روش برای جرم گیری آبگرمکن دیواری و اسید شویی پکیج از مواد جرم گیر استفاده می‌شود. مراحل رسوب گیری پکیج به روش سنتی به شرح زیر است (هشدار: چنان‌چه به این کار تسلط ندارید، به هیچ عنوان خودتان اقدام نکنید):

- شیر گاز را ببندید و پکیج را از برق جدا کنید.

- کاور پکیج را باز کنید و آب درون پکیج را خالی کنید.

- مبدل را باز کنید و بیرون بیاوردید.

- مبدل را در درون یک تشت آب قرار دهید به گونه‌ای که آب تا وسط مبدل را بگیرد. این مرحله برای رسوب زدایی مبدل اصلی پکیج انجام می‌شود.

- با استفاده از یک قیف، به آرامی و از یک جهت اسید را وارد آب کنید.

- تا زمانی که اسید وارد مبدل شود این کار را ادامه دهید.

- در آخر آب را با فشار به مبدل وارد کنید تا رسوبات خارج شوند.

- میزان بار پکیج را بر روی 1.5 تنظیم کنید.

 

نکات ایمنی حین رسوب گیری پکیج به روش سنتی

در این روش از رسوب گیری پکیج به خاطر تماس مستقیم با اسید، رعایت یک سری نکات ایمنی ضروری است:


-  در هنگام رسوب گیری پکیج بهتر است که از ماسک و لباس کار و دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

-  مراقب باشید هنگام اسید شویی پکیج، اسید بر روی صورت و بدن افراد دیگر و خودتان نپاشد.

-  در صورت ریخته شدن اسید بر روی بدن یا صورت افراد، فوراً با آب سرد بشویید.

 

نحوه رسوب گیری پکیج به روش پمپی

این روش رسوب زدایی پکیج که دیگر نیازی به باز کردن پکیج ندارد، با استفاده از یک پمپ اسید شویی پکیج انجام می‌شود و اسید را وارد مبدل می‌کند. تمامی جرم و رسوبات درون پکیج پس از چند دقیقه خارج می‌شود. هم مبدل اولیه و هم ثانویه را می‌توانید با این روش شستشو دهید
.

-   اولین گام برای رسوب گیری پکیج قطع ورودی برق و چک عدم مصرف گاز پکیج است.

-   شیر ورودی دستگاه را ببندید و شیر پرکن پکیج را باز کنید. در صورت تشخیص خرابی نسبت به تعویض شیر پرکن پکیج اقدام کنید.

-   برای خروج آب، شیر آب گرم در جای دیگری را باز بگذارید.

-   پمپ مخصوص شستشو را درون تشت آب و اسید رقیق قرار دهید.

-   یک سر پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به خروجی وصل کنید.

-   زمان لازم برای فرایند رسوب زدایی پکیج در این روش بین 15 تا 20 دقیقه است.

-   پس از اتمام کار مبدل را از پمپ باز کنید و با فشار زیاد آب شستشو دهید.

 

بهترین پکیج شوفاژ دیواری

برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که به دلیل داشتن قدرت های مخلف و کشور سازنده از قیمت های متنوعی برخوردارند. پیشنهاد ما به شما استفاده از بهترین پکیج های دیواری ایرانی است چرا که عملکرد خوبی را از خود نشان داده اند و توانسته اند تاکنون اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان را جلب کنند.

اگر بخواهیم پر فروش ترین و بهترین برندهای پکیج های دیواری موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم می توان از این برندها نام برد:

*  پکیج بوتان

*  پکیج ایران رادیاتور

*  پکیج لورچ

*  پکیج ایران شرق

*  پکیج ایساتیس

*  پکیج آریستون


با نام بردن از این برندها نمی‌خواهیم بگویم که سایر برندهای دیگر موجود در بازار معتبر نیستند و یا دارای کیفیت نیستند، منظور این است که در طول سال های گذشته این برندها توانسته اند با فروش بیشتر سهم بیشتری را از بازار داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: پکیج شوفاژ دیواری مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

قیمت پکیج شوفاژ دیواری


 

قیمت پکیج شوفاژ دیواری
عنوان محصول قیمت (تومان)
پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل Perla 28 Rsi 13.200.000
پکیج شوفاژ دیواری بوتان مدل Perla 24 Rsi 12.840.000
پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل L24FF 10.370.000
پکیج شوفاژ دیواری آریستون مدل CARES X 24FF 20.500.000
پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل L36FF 11.800.000
پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور مدل M24FF 8.630.000

خدمات پس از فروش پکیج دیواری

خدمات پس از فروش پکیج دیواری شامل خدمات (نصب، تعمیر و سرویس)، پشتیبانی و تامین قطعات یدکی بعد از انجام  فروش و یا تعمیر دستگاه شما است.


این خدمات از هنگامی که مشتری قصد خرید محصول را دارد شروع می شود و با کارشناسی نصب، مشاوره و خرید محصولات ادامه دارد و پس از نصب و راه اندازی پکیج دیواری برای تعمیر و نگهداری محصول و همچنین تا پایان استفاده مشتری از این محصول ادامه پیدا خواهد کرد.

 

آموزش تعمیرات و سرویس پکیج دیواری

پکیج های گرمایشی یکی از وسایل پرکاربرد هستند که در چند سال اخیر به بیشتر منازل راه یافتند و در اکثر مواقع با مشکلاتی روبه رو می شوند که باید آنها را تعمیر کرد. تعمیر پکیج دیواری کار آسانی نیست و کسی که قصد دارد این کار را انجام دهد باید به صورت کامل آموزش تخصصی تعمیر پکیج دیواری را ببیند چرا که کار پرخطری است و نیاز به دوره های آموزشی دارد.


اما چنانچه مشکل پکیج چندان حاد نباشد و نیازی به تعمیرات تخصصی نداشته باشد می توان برای عیب‌یابی پکیج به دفترچه راهنمای آن مراجعه کرد. چراکه کدهای خطا در پکیج‌های مختلف متفاوت هستند و نمی‌توان راهکاری کلی ارائه کرد.


در فرآیند عیب یابی پکیج مواردی مانند شناخت اجزای دستگاه و آشنایی با ایرادات متداول پکیج و ارورهای آن می تواند کمک کننده باشد. عیب یابی نسل جدید پکیج ها به دلیل وجود صفحه نمایشی که کد خطای مربوطه را بصورت چشمک زن نشان می دهد ساده تر از دستگاه های قدیمی است.


بعضی از خطاهای پکیج باعث خاموش شدن آن می شوند که برای راه اندازی باید از دکمه ریست استفاده کرد و آن را به مدت یک ثانیه نگه داشت. در این حالت اگر دستگاه روشن نشد لازم است که برای تعمیر پکیج اقدام شود.


بطور کلی ایرادات پکیج ها را می توان در چهار گروه تقسیم بندی نمود:

 

*  ایرادهایی که برای برطرف نمودن آن باید حتما پکیج را خاموش و روشن کرد.

*  ایرادهایی که تا برطرف نشوند دستگاه قفل شده و دیگر کار نمی کند.

*  ایرادهایی که با بروز آنها دستگاه خاموش نمی شود اما قابلیت های آن محدود می شود.

*  ایرادهایی که برای رفع آنها بایست حتما دستگاه را ریست کرد.


رفع ایراد دسته آخر از تمام موارد ساده تر است چراکه ریشه آن در خرابی قطعات و اجزای پکیج نیست و تنها اختلال در سیستم های امنیتی مانند سنسورها باعث بروز مشکل شده است. برای حل مشکل تنها کافی است دکمه ریست را چند ثانیه فشار داده و رها کنید تا مشکل حل شود.

 

راهنمای نصب پکیج دیواری

نصب پکیج دیواری و نصب پکیج زمینی به تخصص نیاز دارد؛ و نمی توان پکیج را با مشاهده آموزش تصویری نصب پکیج و یا با نقشه نصب پکیج برندهای مختلف اقدام به نصب پکیج کرد. باید این کته را گوشزد کنیم که هزینه نصب پکیج توسط یک متخصص پایین تر از هزینه تعمیر پکیج به دلیل نصب بد است و به همین دلیل بهتر است تا این کار را به افراد متخصص واگذار کنیم تا از ایجاد هزینه های مازاد در آینده جلوگیری شود.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman