مقایسه قیمت خرید ویلا در کردان و تهراندشت کرج

مقایسه قیمت خرید ویلا در کردان و تهراندشت کرج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۶ | ۱۴۰۰/۱۲/۰۳

در چند سال اخیر هجوم مردم تهران برای خرید ویلا کردان و تهراندشت سبب افزایش قیمت زمین در این مناطق شده است. منطقه کردان از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ محسوب می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، برای خرید ویلا کردان و تهراندشت کافی است وارد آزادراه کرج - قزوین شوید قبل شهر جدید هشتگرد می توانید از یک خروجی وارد کردان شوید. تهراندشت نیز دقیقا در آن سوی اتوبان رو به روی کردان قرار گرفته است. هر دو منطقه ی کردان و تهراندشت از لحاظ سرمایه گذاری مناسب می باشند. اما هر کدام به لحاظ امکاناتی که در آن ها قرار گرفته تفاوت هایی با یکدیگر دارند. از این رو قیمت زمین در هر دو منطقه کمی متفاوت می باشد.

فروش ویلا کردان

 

خرید ویلا کردان و آشنایی با این منطقه

در چند سال اخیر هجوم مردم تهران برای خرید ویلا کردان و تهراندشت سبب افزایش قیمت زمین در این مناطق شده است. منطقه کردان از روستاهای شهرستان ساوجبلاغ محسوب می شود. باغ ها و زمین های قدیمی فراوانی مربوط به شش هزار سال پیش در این منطقه توسط کوهنوردان شناسایی شده است. در تعطیلات آخر هفته جمعیت کردان دو برابر می شود همین موضوع سبب شده است که انواع باشگاه های ورزشی و سوارکاری در این منطقه راه اندازی شود. از آنجایی که کردان نسبت به سایر شهرک ها و مناطق اطراف آن شناخته شده تر می باشد و از لحاظ امکانات رفاهی در سطح بالاتری قرار دارد از لحاظ قیمتی نیز بالاتر از شهرک ها و مناطق اطراف کردان مانند تهراندشت می باشد. کردان یک منطقه ی کوهستانی و سرسبز می باشد آب و هوای این منطقه در زمستان سرد و در تابستان معتدل و مرطوب می باشد.

 

جاذبه های کردان برای خرید ویلا کردان


خرید ویلا

دریاچه ی طبیعی کردان که توسط رودخانه ی ساوجبلاغ تغذیه می شود یکی از دلایل خرید ویلا محسوب می شود. مسیر این رود از کوهستان های ساوجبلاغ عبور می کند و تمام مناطق اطراف را آباد می کند. یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت در کردان همین دریاچه می باشد. که جاذبه ی توریستی فراوانی دارد. مجموعه ورزشی کردان دارای مربیانی می باشد که شما را برای طبیعت گردی و کوهنوردی در طبیعت اطراف همراهی می کنند. یکی دیگر از جاذبه های توریستی کردان باشگاه پرواز آن می باشد که دارای مربیان و خلبان های زبده ای می باشد. با عضویت در این باشگاه می توانید از وسایل و ابزار آن برای پرواز در منطقه ی کردان استفاده کنید. تمام این امکانات تفریحی و جاذبه های طبیعی سبب رشد قیمت زمین های این منطقه نسبت به مناطق اطراف شده است.

 

برخی از ویژگی های تهراندشت

*  فاصله ی تهراندشت تا تهران و کرج بسیار کوتاه می باشد از این رو برای سرمایه گذاری و گذران تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب هستند.
*  وجود انواع درختان هلو، شلیل، گیلاس، زردآلو و آلبالوی فراوانی وجود دارد.
*  سرسبزی و زیبایی این منطقه در کل استان البرز زبانزد می باشد.
*  دارای ویلاهای لاکچری و مجهز که دارای آب، گاز، برق و ... می باشد.
*  در هر چهار فصل سال می توانید از آب و هوای مطبوع این منطقه بهره مند شوید.
*  این منطقه نسبت به مناطق اطراف بکرتر می باشد.
*  زیبایی های این منطقه آن را مناسب برای برگزاری جشن ها و عروسی ها کرده است.
*  قیمت ویلاهای و زمینهای تهراندشت بسیار مناسب می باشد.

 

خرید ویلا تهراندشت و آشنایی با این منطقه


خرید ویلا تهراندشت

تهراندشت در کوه پایه های رشته کوه البرز قرار گرفته است. موقعیت قرارگیری تهراندشت در داخل دره است این منطقه بسیار پر آب است و آب های زیرزمینی بسیاری دارد. به همین علت باغ های بسیاری در این منطقه قرار گرفته است و بسیار سرسبز و زیبا میباشد. در منطقه سرخاب تهراندشت باغ هایی با انواع میوه وجود دارد که از طریق آب های زیرزمینی آبیاری می شوند. منطقه ی تهراندشت از لحاظ تاریخی قدمت بسیاری دارد. اکثر ساکنین این منطقه از شهرهای اطراف هستند. در گذشته این منطقه مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و باغی بود اما با ویلاسازی هایی که در این منطقه صورت گرفته است. اکنون صرفا یک منطقه ی توریستی لوکس محسوب می شود.

 

مقایسه ی قیمت زمین برای خرید ویلا در مناطق تهراندشت و کردان

منطقه ی تهراندشت و کردان هردو توریستی هستند. اما آن چیزی که این دو منطقه را از هم متمایز می کند و سبب می شود از لحاظ قیمتی با یکدیگر تفاوت داشته باشند آیتم هایی می باشد که عبارتند از:

*  کردان یک منطقه ی کوهستانی می باشد و ویژگی های مناطق کوهستانی را دارد. اما تهراندشت به علت قرارگیری در دره دارای آب و هوای معتدلی در هر 4 فصل سال می باشد.
*  کردان دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی می باشد شناخته شده تر و قدیمی تر می باشد. تقریبا تمام زمین ها و ویلاهای آن منطقه به فروش رسیده اما تهراندشت صرفا دارای آب و هوای خوبی است. و امکانات تفریحی و رفاهی آن در قیاس با کردان کمتر است.
*  منطقه ی کردان دارای تراکم ساخت و ساز بیشتری می باشد. به همان نسبت امنیت بالاتری دارد. در چند سال اخیر خرید ویلا تهراندشت و ساخت و ساز به شدت افزایش پیدا کرده است. اما به مراتب نسبت به کردان کم تراکم تر می باشد.

 

قیمت ویلا در تهراندشت بالاتر است یا در کردان؟

همانطور که اشاره شد هر دو منطقه در روبه روی هم قرار گرفته اند و هر کدام ویژگی هایی دارند. بدین ترتیب می توان گفت از لحاظ قیمتی با یکدیگر تفاوت آنچنانی ندارند. تفاوت قیمت این مناطق به آیتم هایی مربوط می شود که عبارتند از:

*  متوسط قیمت منطقه: برخی از مناطق در تهراندشت و کردان نسبت به سایر مناطق به علت امنیت و امکانات دارای قیمت بالاتری می باشد.
*  محل قرارگیری ویلا: در برخی از مناطق تهراندشت و کردان شهرک هایی ساخته شده است و ویلاهای نوساز، زیبا و لاکچری در شهرک ها قرار گرفته است. اما برخی دیگر از ویلاها در زمین های آزاد قرار گرفته اند از این رو ویلاهایی که در مناطق شهرکی قرار گرفته اند نسبت به ویلاهای مناطق آزاد گران تر هستند.

 

مقایسه قیمت ویلا در تهراندشت و کردان

 

برای مقایسه قیمت خرید ویلا کردان و تهراندشت عوامل دیگری نیز موثر هستند که عبارتند از:

*  نزدیک بودن ویلا به مراکز رفاهی، خدماتی و درمانی: ویلاهایی که در شهرک های قدیمی قرار گرفته اند تکمیل شده اند و دارای انواع امکانات هستند از این رو قیمت بالاتری دارند.
*  مساحت ویلا: هرچقد ویلا متراژ بیشتری داشته باشد قیمت بالاتری نیز دارد اما نکته ای که وجود دارد این است که مثلا اگر یک ویلای 500 متری، قیمت هر متر آن 14 میلیون است ویلایی با متراژ 1000 متر قیمت هر متر آن 12 میلیون است.
*  سبک معماری ویلا: برخی از ویلاهای شهرکی کاملا مشابه هم و با مصالح یکسان ساخته شده اند این ویلاها قیمت کمتری دارند اما برخی دیگر دارای سبک خاصی از معماری می باشند و از مصالح خاص تری برای ساخت آن استفاده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و قیمت ها به سایت ویلارو https://villarogroup.com مراجعه نمایید.


برچسب ها:

خرید ویلا ،کردان ،تهراندشت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman