ساخت و سازهای غیرمجاز در گناباد هنوز ادامه دارد

ساخت و سازهای غیرمجاز در گناباد هنوز ادامه دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۴ | ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

دادستان گناباد گفت: برای افرادی که در خارج محدوده و یا در نزدیک محدوده اقدام به ساخت منزل مسکونی کرده اند و معمولا افراد بی بضاعت هستند باید تدبیر خاصی اتخاذ شود.

به گزارش اخبار ساختمان، مرتضی امیری، دادستان گناباد اظهار داشت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی، جهاد کشاورزی متولی اصلی حفظ اراضی کشور است و بر اساس این قانون اجازه داده شده به اراضی که در آن ساخت و ساز صورت گرفته و خلاف مقررات بنایی احداث شده نسبت به تخریب اقدام کند.

وی ادامه داد: اولین اقدامات توسط جهاد کشاورزی صورت گرفت و نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اقدامات موثری انجام شد و به جهادکشاورزی اعلام کرده ایم در محدوده شهری و نقاطی که خارج از محدوده است اما ساخت و سازهایی صورت گرفته بدون محدودیت نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

دادستان گناباد تصریح کرد: حمایت قانونی و قضایی از این گونه اقدامات انجام خواهد شد و شهروندان قبل از ساخت و ساز باید مجوزهای لازم را دریافت کنند و در غیر این صوت هرگونه اقدام تبعات آن برعهده سازنده خواهد بود.

امیری عنوان کرد:در محدوده شهرستان متاسفانه ساخت و سازها به شدت افزایشی بوده و نیازمند نگاه وسیع است و جهاد وظیفه اصلی آن بحث پیشگیری است و در برخی موارد شبانه یا در زمان تعطیل انجام می‌شود که اخطارهای لازم داده خواهد شد.

وی افزود: ساخت و سازهایی که مربوط به شهرداری و کمیسیون ماده 100 شهرداری می‌شود به شهرداران گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند اعلام شده تا نسبت به قلع و قم محدثات و بناها که خلاف ساخته شده اقدامات لازم را انجام دهند.

دادستان گناباد تاکیدکرد: برای افرادی که در خارج محدوده و یا در نزدیک محدوده اقدام به ساخت منزل مسکونی کرده اند و معمولا افراد بی بضاعت هستند باید تدبیر خاصی اتخاذ شود و جلسات در آینده با مسئولین برگزار و تصمیمات لازم صورت می‌گیرد.

نعمت غفوری، مدیرجهاد کشاورزی گناباد نیز اظهارداشت: 61 پرونده تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان تشکیل و در اولویت تخریب قرار گرفتند.

وی افزود: مجموع بناهای فوق در مناطق قنات قصبه، نوغاب، سموئی، پشت دانشگاه آزاد اسلامی، چاه‌زنگویی، قنبرآباد، جاده رهن و ریاب، دلویی، بیلند، قوژد، مند و سایر مناطق شهری و روستایی این شهرستان تشکیل شده است و بناهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گناباد با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تخریب خواهد شد.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman