راهنمای خرید و نگهداری پرده زبرا

راهنمای خرید و نگهداری پرده زبرا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۲ | ۱۴۰۲/۰۳/۲۸

پرده زبرا نوعی پرده با کرکره افقی است که ساختاری دو لایه دارد که از لایه های راه راه افقی تور و پارچه تشکیل شده است، یعنی یک لایه توری و یک لایه پارچه به صورت افقی روی یکدیگر قرار گرفته اند.

به گزارش اخبار ساختمان، پرده زبرا یکی از انواع شیک و مدرن پرده است که در حال حاضر طرفداران زیادی پیدا کرده است. پرده زبرا از دو بافت مختلف تشکیل شده است، بافت نرم و بافت سخت. هر نوار از این بافت ها یک اسلت نامیده می شود.

 

پرده زبرا درواقع جزو پرده های مدرن و امروزی محسوب می شود که بسیاری از مکان های مسکونی و تجاری از این پرده ها استفاده می کنند. یکی از گزینه های محبوب برای تغییر دکوراسیون منزل، استفاده از پرده های زبرا است که در زیبا شدن فضای منزل شما تأثیرگذار است.

 

پرده زبرا هم به شکل دستی و هم به صورت برقی وجود دارد که پرده زبرا برقی کارایی بیشتری دارد. پرده زبرا دستی با استفاده از طناب تنظیم می شود اما تنظیم پرده زبرا برقی از طریق ریموت انجام می شود.

 

درواقع کار کردن با پرده زبرا برقی آسان تر است اما هزینه بیشتری برای مصرف کنندگان در پی خواهد داشت. پرده زبرا در اغلب موارد برای تزیین و دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تمام فضای منزل می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

برای اینکه اقدام به خرید پرده زبرا کنید باید در مورد اینکه پرده زبرا چیست و قیمت پرده زبرا و انواع پرده زبرا بدانید. ما در این صفحه تمامی موارد مربوط به پرده زبرا و خرید پرده زبرا را برایتان شرح خواهیم داد.

 

پرده‌های زبرا به تنهایی قابلیت پرده کرکره ای، پرده های توری و انواع پرده های شید رولی را داراست و همچنین می توانید با جمع کردن کامل پرده، از نور کامل در محیط های مختلف خانه بهره ببرید.

 

پرده های زبرا در انواع پرده پارچه ای زبرای ساده، پرده پارچه ای زبرای طرح دار، پرده پارچه ای زبرای پلیسه، پرده پارچه ای زبرای ترکیبی، پرده پارچه ای زبرای سیلویت، پرده زبرای اتاق کودک و پرده پارچه ای زبرای دو مکانیزم عرضه می شود.

 

پرده زبرا

 

کاربرد پرده زبرا

 

پرده زبرا به پرده های تزئینی گفته می شود که به صورت افقی بوده و ترکیب تور و پارچه های طرح دار هستند، ظاهر و رنگ بندی پرده زبرا به گونه ای است که می توان از آن برای سالن پذیرایی و اتاق خواب، آشپزخانه یا حتی فضاهای رسمی و اداری استفاده نمود، پس از نصب پرده زبرا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط خواهد داشت.

 

پرده های فانتزی زبرا به صورت دو لایه موازی بر روی هم قرار می گیرد، تولید و مونتاژ پرده زبرا به صورت دوبل انجام می شود که این تکنولوژی امکان سایه و روشن شدن پرده را می دهد.

 

پرده زبرا آشپزخانه می تواند فوق العاده باشد اما تنها کاربرد پرده زبرا آشپزخانه نیست بلکه استفاده از پرده زبرا یا همان پرده کرکره ای در هر قسمتی از منزل امکان پذیر است.

 

عملکرد پرده زبرا چگونه است؟

 

کارکرد این مدل به این صورت است که یک غلتک آن را باز و بسته می کند. استفاده راحت و آسان و همچنین طراحی زیبا و خاص آن باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد.

 

کارکرد آسان، تنظیم نور به سه مدل، دوام بالا، طرح های مختلف برای تمامی سلیقه ها، نصب آسان و بی دردسر، وزن کم، قابلیت برقی یا دستی بودن آن توسط ریموت، شسشتشوی آسان از جمله ویژگی های بارز این مدل پرطرفدار است.

 

انواع پرده زبرا

 

انواع مختلف پرده زبرا

 

اگر پرده بیشتر از الیاف نرم تهیه شده باشد، shade نامیده می شود.

پرده های زبرایی که اسلت آنها عریض تر است و هنگامی که باز می شوند، نور بیشتری را به داخل خانه هدایت می کنند.

اندازه اسلت محبوب ترین نوع پرده زبرا یک دوم اینچ (حدود 1.2 سانتیمتر) است که هم ظاهر زیبایی دارد و هم برای دکوراسیون انواع خانه های مدرن مناسب است.

یک مدل دیگر از زبرا نیز در بازار موجود است که اندازه اسلت آن معادل یک اینچ (حدود 2.5 سانتی‌متر) است. این مدل پرده برای افرادی مناسب است که دوست دارند ضخامت اسلت پرده شان مقدار کمی بیشتر از یک دوم اینچ باشد. این مدل پرده زبرا طرفداران زیادی دارد، چون هم فرآیند تولید آن به مدت زمان کمتری نیاز دارد و هم قیمت آن نسبت به دیگر مدل های پرده زبرا مناسب تر است.

پرده های زبرا که اندازه اسلت آنها 2 اینچ است، در بین افرادی که سبک دکوراسیون خانه شان مدرن است چندان محبوب نیستند. ولی اگر سبک خانه شما قدیمی یا معاصر باشد، می توانید یک زبرا از جنس چوب مصنوعی یا طبیعی و با اندازه اسلت 2 اینچ برای خانه خود انتخاب کنید.

پرده های زبرایی که اندازه اسلت آنها بیشتر از 2 اینچ باشد، معمولا به شکل عمودی ساخته می شوند، نه افقی.

 

خرید پرده زبرا

 

نکات قبل از خرید پرده زبرا

 

خرید پرده زبرا برای جمع آوری دکوراسیون یک خانه نیازمند آگاهی و تحقیقاتی در مورد مشخصات ظاهری آن ها و دیگر مشخصه های آن ها جهت انتخاب بهترین نوع پرده برای منزل شماست.

 

در فرآیند انتخاب و خرید پرده توجه به اندازه و ابعاد قاب پرده اهمیت بسیاری دارد. برخی از مدل ها از جمله پرده های کرکره با پهنای تیغه های متفاوت مثل کرکره 16، 25 و 50 میلیمتر، باید در قاب خود به خوبی و فیت قرار گیرند. بنابراین در انتخاب قطر و سایز پرده کرکره باید به ابعاد قاب ها و تقسیم بندی عرضی و ارتفاع سقف دقت کنید.

 

پرده یکی از مهم ترین ارکان دکوراسیون یک خانه است که به طور معمول هر فردی خرید حساسیت بسیار زیادی در انتخاب نوع رنگ و طرح آن به خرج می دهد. هیچ خانه ای را نخواهید یافت که پرده بر روی پنجره های آن نصب نشده باشد یا حداقل در فرهنگ تمامی خانواده های ایرانی این موضوع به خوبی جای گرفته است.

 

پرده زبرا یکی از جدید ترین و مدرن ترین پرده هایی ست که استفاده از آن امروزه در بین خانواده ها بسیار رواج یافته و هر روز به مدل های جدیدتر در رنگ ها و اشکال متنوع اضافه می شود.

 

پرده زبرای آشپزخانه

 

نکات مهم در هنگام خرید پرده زبرا

 

همانطور که اشاره کردیم نقش پرده در دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار مهم است. در هنگام خرید پرده زبرا باید چند نکته را در نظر گرفت.

 

اول اینکه شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا باید برای نمای داخلی منزل و یا محل کار خود از این گونه پرده ها استفاده کنم؟ آیا تنظیم نور اتاق برایمان از اهمیت زیادی برخوردار است؟ آیا تنها دلیل استفاده از این گونه پرده ها زیبایی منحصر به فردشان است؟ و یا به دلیل کارایی و کاربردشان برای پنجره منزل و یا اتاق کار خود استفاده می کنیم؟  پس از یافتن جواب این سوالات برای خرید پرده زبرا به راحتی می توانیم نمونه هایی را تو اولویت انتخابی خود قرار دهیم که با توجه به کاربرد و سلیقه مان آن ها را برگزیده ایم.

 

همانطور که اشاره کردیم پرده زبرا دارای مدل های گوناگون و طرح های متفاوتی هستند که با توجه به سلیقه و کاربردشان استفاده می شوند.

 

نکته دیگری که به هنگام خرید پرده زبرا باید در نظر گرفت این است که برای مکان هایی از میزان نور کمتری برخوردار هستند و یا در معرض تابش نور خورشید قرار نمی گیرند می توان از مدل ها و نمونه هایی از پرده  زبرا استفاده کرد که میزان نوردهی بیشتر و رنگ روشن تری را دارند.

 

پزده زبرای عمودی

 

پرده زبرای عمودی انتخاب کنیم یا افقی؟

 

پرده زبرا (چه عمودی و چه افقی) در فضاهای تجاری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ به خصوص اگر از جنس فلز ساخته شده باشند. پس اگر به فکر تعویض پرده محل کار خود هستید، می توانید به سراغ پرده زبرا بروید.

 

این پرده‌ها معمولا دو نوع عمودی و افقی دارد که هرکدام کاربرد خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال، یک پرده زبرای عمودی به دلیل سهولت دسترسی، برای درب های کشویی مناسب تر است. از پرده زبرای عمودی برای پنجره های بزرگ که نصب پرده افقی بر روی آنها غیر ممکن است نیز استفاده می شود.

 

قیمت پرده های زبرا

 

در صورتی که قصد خرید پرده زبرا داشته باشید در نظر داشتن قیمت آن از مهم ترین نکات خواهد بود از این رو نیاز دارید قیمت مدل های مختلف پرده را با یکدیگر مقایسه کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید. جنس پارچه مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت پرده زبرا است و در مرحله ی بعدی مدل و طرح پارچه که ممکن است ساده، طرحدار، چاپی و گلدوزی باشد.

 

قیمت روز پرده زبرا
سایز (سانتیمتر) قیمت (تومان)
پرده زبرا زیو 180*150 1.300.000
پرده زبرا زیو 180*120 546.000
پرده شید 200*120 925.000
پرده شید 70*180 485.000

 

 

روش اندازه گیری پرده زبرا

 

اندازه گیری پرده زبرا بسیار ساده است و کافی است اندازه ارتفاع و عرض پنجره خود را بر حسب متر یا سانتی متر بگیرید. قابل ذکر است که متراژ کمتر از 1.5 متر در نحوه محاسبه قیمت، همان 1.5 متر حساب می شود و حداکثر عرض پرده زبرا 280 سانتیمتر است اما در اندازه گیری ارتفاع پرده زبرا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

مزایای پرده زبرا

 

تنوع طرح و رنگ: کرکره زبرا قطعا یکی از متنوع ترین مدل های پرده است. پرده زبرا به صورت ساده، طرح دار و چاپی در انواع رنگ های روشن و تیره در بازار موجود است. شما می توانید مدل و رنگ پرده زبرا اشپزخانه خود را با رنگ کابینت ها و سرامیک های آشپزخانه خود ست کنید تا زیبایی و جذابیت بیشتری را به محیط ببخشید.

 

حفظ حریم خصوصی: با نصب پرده زبرا دیگر نیازی نیست نگران چشمان کنجکاو همسایگان خود باشید چراکه پارچه این پرده به صورتی است که شما می توانید بیرون را تماشا کنید اما کسانی که بیرون هستند، نمی توانند داخل خانه شما را مشاهده کنند.

 

کاربرد بالا: برخلاف پرده های سلطنتی و کلاسیک که فقط برای پذیرایی و فضاهای رسمی کاربرد دارند، پرده زبرا را می توان در هر محیطی نصب کرد. کرکره زبرا به عنوان پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب، پرده آشپزخانه و پرده اداری انتخاب بسیار ایده آل و عالی است.

 

قیمت مناسب: پرده های سنتی پارچه بسیار زیادی را می طلبند و از طرفی زیورآلات زینتی که دارند هم باعث افزایش قیمت آنها شده است اما پرده زبرا به پارچه زیادی نیاز ندارد، به همین دلیل می توان با قیمتی مناسب، یک پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه تهیه کرد. البته اگر پنجره های بزرگی دارید، این هزینه طبیعتا افزایش پیدا می کند.

 

جنس باکیفیت: اغلب پرده های زبرا ضد استاتیک هستند، یعنی روی پارچه آن گرد و غبار نمی نشیند، در نتیجه تمیز کردن آن راحت تر است.

 

کارکرد آسان: همان طور که گفتیم کار با پرده زبرا بسیار آسان است. از آنجایی که پرده زبرا یک پرده مدرن است، مکانیزم عملکرد آن نیز باید مدرن باشد. پرده های زبرا آشپزخانه اتوماتیک دیگر نیازی به بالا و پایین کشیدن به صورت دستی ندارند و شما از هر نقطه ای از منزل خود می توانید پرده را تنظیم کنید.

 

حفاظت از لوازم منزل: اشعه های مضر خورشید، نه تنها به پوست بلکه به لوازم چوبی منزل نیز آسیب زیادی می زنند و باعث خراب شدن رنگ آنها می شوند. برای پیشگیری از آسیب اشعه ماورای بنفش خورشید، ساده ترین راه، استفاده از پرده مناسب است. با نصب پرده زبرا در آشپزخانه می توانید از آسیب رنگ کابینت، پارکت و دیگر لوازم آشپزخانه توسط اشعه آفتاب جلوگیری کنید.

 

معایب پرده زبرا

 

هر مدلی پرده ای در کنار تمام مزایا و خصوصیات خوبی که دارد، معایبی نیز دارد و کرکره زبرا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

تنها عیبی که می توان از مدل پرده زبرا گرفت، شستشوی سخت آن است. با اینکه جنس پارچه مدل زبرا ضد استاتیک است و گرد و غبارها را به خود جذب نمی کند، اما باز هم به مرور زمان دچار آلودگی و کثیفی خواهد شد. جدا کردن پرده، شستشو و نصب دوباره آن کمی مشکل است، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که اجازه ندهید که پرده خیلی کثیف شود و حداقل هفته ای یکبار، گرد و غبارهای آن را تمیز کنید.

 

راهنمای خرید پرده زبرا

 

چگونه پرده زبرا را بشوییم؟

 

شست و شوی پرده زبرا دارای مراحل مختلفی است که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت.

 

پرده را کاملا باز کنید و در ارتفاع کمی قرار دهید تا تمیز کردن آن به راحتی امکان پذیر باشد. توجه داشته باشید که تنها تمیز کردن بخش کثیف پرده روش صحیحی نیست زیرا موجب می شود که پرده به مرور زمان تغییر رنگ دهد.

 

استفاده نمودن از جاروبرقی برای تمیز کردن پرده. برای این منظور کافی است که از سری برس مانند جاروبرقی استفاده نمایید و کل پرده را از چپ به راست جارو کنید.

 

در یک سطل آب ولرم مقداری مایع صابون یا مایع ظرف شویی بریزید و کاملا حل کنید به صورتی که شوینده کاملا در آب حل شود. توجه داشته باشید که نباید از مواد سفید کننده و پاک کننده شیمیایی استفاده نمایید، زیرا می تواند موجب آسیب رسیدن به رنگ پرده شود.

 

با استفاده از یک اسفنج مقداری از محلولی که تهیه کرده اید بردارید، البته لازم است که آب اضافی آن را کامل بگیرید.

تمیز کردن و شست و شوی پرده را از بالا شروع کنید و با حرکات چپ به راست این کار را تا پایین پرده تکرار نمایید تا پرده به طور کامل به مواد شوینده آغاشته شود.

ممکن است در حین شست و شوی پرده اسفنج یا پارچه خیلی کثیف شود که در این صورت باید آن را تعویض نمود.

 

تفاوت پرده زبرا و شید

 

صنعت پرده با مدل های گوناگون و مختلف خود میزبان خریداران و علاقمندان است. گستردگی تنوع موجود در دنیای پرده باعث شده تا مدل های مختلفی در هر دسته بندی پرده به وجود آید. پرده شید و پرده زبرا دو تا از مدل های مشهور در دسته بندی پرده های کرکره ای هستند.

 

تفاوت شید و زبرا در نحوه مدیریت نور خورشید است. ایجاد سایه های نور قابلیتی است که تنها در پرده زبرا وجود دارد و خبری از حضور آن در پرده های شید نیست. بنابراین باید تفاوت شید و زبرا را در قابلیت سایه های روشن دانست چرا که پرده شید برای عبور نور باز یا بسته می شوند، در حالی که پرده زبرا را می توان به گونه ای تنظیم کرد تا سایه های روشن به وجود آیند و جلوه ای دلنشین را به محیط بخشید.

 

معادل انگلیسی پرده زبرا

 

کلمه پرده زبرا در انگلیسی zebra curtain ترجمه می شود.

سوالات متداول
  • روش اندازه گیری پرده زبرا چگونه است؟
    اندازه گیری پرده زبرا بسیار ساده است و کافی است اندازه ارتفاع و عرض پنجره خود را بر حسب متر یا سانتی متر بگیرید. قابل ذکر است که متراژ کمتر از 1.5 متر در نحوه محاسبه قیمت، همان 1.5 متر حساب می شود و حداکثر عرض پرده زبرا 280 سانتیمتر است اما در اندازه گیری ارتفاع پرده زبرا هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • عملکرد پرده زبرا چگونه است؟
    کارکرد این مدل به این صورت است که یک غلتک آن را باز و بسته می کند. استفاده راحت و آسان و همچنین طراحی زیبا و خاص آن باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman