چرا میلگرد گران شد؟

چرا میلگرد گران شد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۹ | ۱۴۰۱/۰۱/۲۴

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد متهم اصلی گرانی میلگرد را تولیدکنندگان دانست و گفت: نمی خواهند رئیسی سالانه یک میلیون خانه بسازد.

به گزارش اخبار ساختمان، حمید رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اظهار کرد: قیمت میلگرد در فاصله دو ماه گذشته ۲ هزار تومان افزایش داشته است که این یک افزایش کاملا غیرمنطقی است

وی ادامه داد: متاسفانه اواخر ماه اسفند توزیع کنندگان میلگرد بخاطر حساب رسی و انبارگردانی جلوی فروش را گرفتند که این اقدام منجر به افزایش قیمت میلگرد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: تولیدکنندگان بصورت کاملا غیرمنطقی در بورس اقدام به افزایش قیمت شمش و مواد اولیه فولاد کرده اند و دولت هم هیچ نظارتی بر این افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان فولاد نمی کند.

رستگار خاطرنشان کرد: البته افزایش قیمت دلار و تحولات بازار جهانی فولاد مثل جنگ اوکراین و روسیه هم در افزایش قیمت میلگرد تأثیر داشته است. آن هم در شرایطی که دو کشور اوکراین و روسیه از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد جهان هستند.

وی افزود: مردم باید بدانند ما هیچ کمبودی در تولید فولاد نداریم و حتی در صورت صادرات فولاد هم افزایش قیمت توجیهی ندارد؛ اما استقبال و تمایل کارخانجات و تولیدکنندگان به افزایش قیمت فولاد مشکلات زیادی را ایجاد کرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ادامه داد: تولیدکنندگان با پیش بینی های احتمالی از قطعی گاز در آینده و یا افزایش دستمزد اقدام به گران کردن فولاد می کنند و به این ترتیب حق مردم ضایع می شود.

رستگار گفت: افراد ناسالم و فاقد صلاحیت زیادی در زنجیره تولید تا مصرف فولاد و خصوصا در بورس فولاد نفوذ کرده اند و تنها یکی از اهدافشان این است که در مسیر وعده رئیس جمهور یعنی ساخت سالی یک میلیون مسکن کارشکنی کنند و جلوی تحقق این وعده را بگیرند.

 

بیشتر بخوانید: مقصر افزایش قیمت آهن، فولاد و میلگرد کیست؟

قدس آنلاین


برچسب ها:

قیمت میلگرد ،آهن آلات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman