زمان افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن مشخص شد

زمان افتتاح پروژه های نهضت ملی مسکن مشخص شد
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۳ | ۱۴۰۱/۰۱/۲۹

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته است از افزایش این تعداد تا مرداد ماه به ۲ میلیون واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، رستم قاسمی در حاشیه نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جلسات حضوری ماهانه و جلسات هفتگی ویدئوکنفرانسی با مدیران کل راه و شهرسازی استان ها در خصوص میزان پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن انجام می شود گفت: یکی از اهداف مهم دولت و قانون مجلس اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه گزارش هایی که مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص تأمین زمین و پیشرفت پروژه ها ارائه کردند حاکی از آن است که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی است.

 

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت سیزدهم وعده دولت را در خصوص مسکن به مرحله عمل رساند. امروز نیز با مدیران کل راه و شهرسازی توافق کردیم که حداکثر تا مرداد ماه عملیات اجرایی شدن ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شود.

 

حدود یک میلیون واحد از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است

 

قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است که در مراحل مختلف از فوندانسیون تا مراحل نازک کاری هستند، اعلام کرد: در برنامه است تا از مرداد ماه به بعد افتتاح پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد.

 

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کدام استان ها بیشتر است؟

 

وی در خصوص بیشترین اجرای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: طبیعتاً در بین استان ها، استان تهران، خراسان رضوی و استان هایی که جمعیت بیشتری دارند نیازهای بیشتری نیز به مسکن دارند و تعداد واحدهای در حال اجرا و متقاضیان نیز در این استان ها با جمعیت بالا بیشتر است.

 

قاسمی افزود: امروز با تمامی استان ها در خصوص موضوع زمین و ساخت گفتگو کردیم. به زودی تا مرداد ماه ۲ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شروع شده در کشور خواهیم داشت. با این کار در دو بخش دو میلیونی موفق خواهیم شد تا در دولت سیزدهم به تعهدات خود در خصوص ساخت مسکن عمل کنیم.

 

روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن مناسب است

 

خبرگزاری مهر همچنین نوشت؛ وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به شایعاتی از کند بودن مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند مناسبی دارد و به رغم آنکه سوابق ساخت مسکن مهر در کشور بوده است، ما در دولت سیزدهم و کمتر از هشت ماه حدود یک میلیون واحد مسکونی را در دست اجرا داریم.

 

وی در خصوص نتیجه مذاکراتی که با سایر کشورها انجام شد نیز توضیح داد: مذاکرات با کشورهای دیگر در دست اجراست. این مذاکرات بیشتر برای آوردن کارخانجات صنعتی سازی است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

 

تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در چه وضعیتی قرار دارد؟

 

چندی پیش رستم قاسمی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در ساختمان دادمان در تشریح فعالیت های حوزه مسکن گفت: هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است به همراه آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

 

قاسمی توضیح داد: بر اساس آمار عملیات اجرایی ۸۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجموع آنها بالای یک میلیون در سطح کشور است.

 

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های وزارت راه و شهرسازی در ۶ ماهه سال جاری (۱۴۰۱) سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون واحد مسکونی می رسد و با این احتساب، تلاش خواهد شد تا در زمانبندی اعلام شده واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود.

 

بیشتر بخوانید: وعده خانه سازی دولت هنوز عملیاتی نشده است

سوالات متداول
  • قیمت واحدهای نهضت مسکن چقدر است؟
    میانگین قیمتی که برای واحدهای نهضت ملی مسکن محاسبه شده است فراتر از متری ۴.۵ میلیون تومان است، اما ملاک عمل، نرخی است که با پیمانکار توافق می‌شود؛ مسلما برای بلوک های ۶ طبقه به بالا کمتر از متری ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان تمام نمی شود.
  • مبلغ اقساط وام نهضت ملی مسکن چقدر است؟
    اقساط وام نهضت ملی مسکن به شکل پلکانی چهار میلیون تومان و مدت زمان بازپرداخت آن 20 ساله است.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman