مصالح غیراستاندارد در بازار اردبیل جولان می دهند

مصالح غیراستاندارد در بازار اردبیل جولان می دهند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: ورود مصالح غیراستاندارد بازار ساخت و ساز استان اردبیل را تحت‌الشعاع قرار داده و ضروری است با راهکارهای مناسب جلوی آن گرفته شود.

 

به گزارش اخبار ساختمان، علی اسلامی در جلسه شورای فنی استان اردبیل با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته آسیب شناسی در این حوزه با همکاری دستگاه های متولی اظهار کرد: به دور از موازی کاری باید نظام مهندسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد، اتحادیه آهن فروشان و سایر متولیان در این بخش ورود پیدا کرده و جلوی عرضه مصالح ساختمانی تقلبی و بی کیفیت در بخش پروفیل ها گرفته شده و به برچسب کالاهای استاندارد تولیدی توجه جدی شود.

 

وی با بیان اینکه در این زمینه آسیب شناسی دقیق انجام می شود تا دستگاه های متولی اجازه عرضه محصولات بی کیفیت را ندهند، بیان کرد: فعالیت کارخانه های آسفالت هم به تناسب شرایط استان و وضعیت جوی انجام می شود و مجوزی در این زمینه داده نشده بلکه بر فعالیت کیفی آنها از طریق کمیته آسفالت نظارت می شود.

 

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در اجرای پروژه های دستگاه های دولتی مشکل چندانی در کیفی سازی ساخت و استفاده از مصالح استاندارد وجود ندارد ولی در ساخت و سازهای  اشخاص برخی مشکلات و موانع وجود دارد.

 

اسلامی بار دیگر بر لزوم جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد تاکید کرد و گفت: امید است با تشدید نظارت ها از سوی متولیان امر و توجه مهندسان و مجریان مربوطه جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد گرفته شود.

 

روز گذشته هم سید کمال الدین میرجعفریان معاون عمرانی استاندار اردبیل هم در جلسه شورای فنی استان اردبیل خواستار توجه به کیفیت تولید مصالح ساختمانی و جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد به بازار شد.

 

میرجعفریان همچنین خواستار ایجاد شهرک های دانش بنیان و استفاده از  ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی صاحب ایده در صنعت ساختمان و انبوه سازی و ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی شد و گفت: باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ارتقای کیفی مصالح متناسب با شرایط اقلیمی استان استفاده کنیم.

 

وی اظهار کرد: هم در تولید قیر و هم سایر مصالح به ویژه پروفیل ها باید محصولات کیفی وارد بازار شده و از ورود محصولات درجه ۲، سه و غیراستاندارد جلوگیری شود چرا که کوچک ترین قصور در این زمینه می تواند بزرگترین آسیب و تخریب را به همراه داشته باشد.

 

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman