ساخت و ساز با هزینه کمتر با سقف عرشه فولادی

ساخت و ساز با هزینه کمتر با سقف عرشه فولادی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۵ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

عرشه ی فولادی یا Steel Deck یک سازه فلزی موجدار بوده که به جهت تولید سقف یا کف ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش اخبار ساختمان، عرشه ی فولادی سازه‌ای بوده که از ورق‌های فولادی موجدار متشکل است که به جهت ساخت سقف و کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. سقف عرشه فولادی، نوعی از سقف‌های کامپوزیت می باشد که به کمک بتن مسلح و ورق‌ های فولادی موجدار گالوانیزه تولید می شود.‌ به دلیل هزینه ی نسبتا پایین، اجرای ساده، ایمنی مناسب، سرعت اجرای بالا، این سقف کاربرد گسترده‌ای در ساخت سازه‌های مختلف دارد.

 

درباره ی عرشه فولادی چه می دانید؟

 

عرشه ی فولادی یا Steel Deck یک سازه فلزی موجدار بوده که به جهت تولید سقف یا کف ساختمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عناوین مختلفی برای عرشه فولادی وجود دارد مانند عرشه فلزی Metal Deck ، عرشه کفی یاPan Deck  و عرشه کیو یا  Q Deck نیز شناخته می‌شود. عرشه فولادی و متال دک، اصطلاح رایجی برای اشاره به این نوع سازه می باشد. ویژگی‌های منحصر به فرد عرشه فولادی:

*  اول، نسبت مقاومت به وزن پایین.

*  دوم، هزینه کم.

*  سوم، اجرای ساده باعث کاربرد گسترده آن در ساخت سقف عرشه فولادی و کف کامپوزیتی سازه‌های مختلف می شود.

 

سقف عرشه ی فولادی چیست؟

 

سقف عرشه فولادی، مجموعه‌ای از ورق‌ های فلزی یا فولادی گالوانیزه بوده که به جهت اجرای سقف و کف سازه فولادی کاربرد دارد. به طور معمول، این سقف بر روی تیر آهن سوار ‌شده و سکوی بادوامی را برای به کارگیری مواد مختلف در سقف مانند بتن معمولی یا سبک، عایق‌ها و عضوهای ضد آب فراهم می آورد. سقف عرشه فولادی ساختار ساده و اجزا متنوعی دارد که در بخش بعدی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

اجزا تشکیل دهنده سقف عرشه فولادی چه هستند؟

 

سقف عرشه فولادی دارای چهار بخش اصلی یعنی گل میخ یا برشگیر، ورق گالوانیزه ذوزنقه ای یا موجدار، آرماتور یا میلگرد و همچنین بتن تشکیل می‌گردد. فلاشینگ و تیر فرعی نیز به عنوان اجزای دیگر این مدل سقف محسوب می ‌شود.

 

سقف عرشه فولادی

 

مجری و طراح سقف عرشه فولادی:

 

از مهم ‌ترین معیارها در هر مدل کسب‌ و‌ کار ساختمان، سرعت می باشد. به‌ شیوه ‌ای که امروزه بشر در حال گسترش و توسعه فناوری به جهت بالا بردن سرعت در انجام کار ها است. از جمله کسب‌ و‌ کارهایی که با این پیشرفت برای بالا بردن سرعت در اجرایی شدن رو به‌ رو می باشد، صنعت ساختمان‌ سازی نام دارد. به‌ شیوه‌‌ ای که امروزه روش‌ های مدرن ساختمان‌ سازی جایگزین روش‌های سنتی شده‌اند و در روش‌های مدرن از متریال‌ پیشرفته‌ ای مانند ورق عرشه فولادی برای سقف استفاده می‌گردد که موجب افزایش سرعت ساختمان‌ سازی در کنار بهبود مقاومت نهایی سازه ها و کاهش وزن نهایی سازه می‌شود ، یکی از متریال‌هایی که در روش مدرن ساختمان‌ سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها یکی از مزایای آن افزایش سرعت در اتمام پروژه است ، سقف عرشه فولادی می‌باشد.

 

ویژگیهای پیمانکار سقف عرشه فولادی

 

همانطور که اشاره کردیم هر پیمانکار سقف عرشه فولادی به منظور  فعالیت در این زمینه باید از فاکتورها و عوامل متعددی بهره مند باشد که مهمترین این فاکتورها عبارتند از:

 

*  اول، دانش فنی در زمینه اجرای سقف عرشه فولادی.

*  دوم، بهره گیری از تیم های تخصصی با مهارت ها در این زمینه.

*  سوم، دارا بودن تجهیزات لازم.

*  چهارم، روزآمد کردن طرح های اجرایی با استانداردهای جهانی.

*  پنجم، متعهد بودن به الزامات پروژه و استانداردهای اجرایی آن.

 

درباره ما چه می دانید؟

 

ما، در شرکت عرش پایه برنا با هدف ارائه ی خدمات در زمینه های مختلف صنعت ساختمان با بیش از ده سال سابقه، گرد هم آمده ایم تا به نیاز هایی که در این زمینه با تجربه ی چندین سال فعالیت به دست آورده ایم، پاسخ دهیم. عرش پایه برنا جزو تامین کنندگان و مجریان سقف عرشه فولادی می باشد.

 

شرکت عرش پایه برنا

 

ما، در عرش پایه با اتکا به چهار اصل اساسی یعنی توکل به پروردگار یکتا، تجربه، تخصص و تلاش، بسیار سریع  به یکی از برترین مجموعه های ارائه دهنده ی خدمات تخصصی در صنعت ساختمان تبدیل گشته ایم. مسیر دقیقی که هر پروژه پشت سر می گذارد، از بررسی های اولیه تا مرحله ی انجام، در مجموعه ی عرش پایه برنا سبب شده تا مشتریان احساس سهولت در کار، اعتماد و اطمینان خاطر نسبت به انجام این موارد تخصصی را داشته و مجموعه را همراه و در کنار خود احساس کنند.

 

در اغلب موارد توان تخصصی فنی و تجربی مجموعه باعث تغییرات بسیار حساسی در پروژه ها شده است و در مواردی پیشنهادات برای تغییر اساس محاسبات، سبب تغییرات بسیار اساسی در بهبود کیفیت و یا صرفه جویی در آن پروژه گشته است.

 

ما معتقد هستیم که بزرگترین سرمایه ما، مشتریان وفادار و صاحب اندیشه همچنین مشتریانی هستند که درباره ی سرعت و کیفیت را داشته و تنها تلاش برای اقتصادی تر کردن پروژه ها را به عنوان اولویت در نظر ندارند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman