افزایش بی سابقه اجاره بهای خانه در آمریکا

افزایش بی سابقه اجاره بهای خانه در آمریکا
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۱ | ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

در میان افزیش بی‌سابقه تورم و قیمت ها در آمریکا، قیمت خانه ها از خرید تا اجاره به طرز سرسام آوری افزایش یافته و بسیاری از جوانان آمریکایی را که در فکر خرید خانه بودند، نه تنها از این بازار خارج، بلکه حتی وادار به زندگی با والدینشان کرده است.

به گزارش اخبار ساختمان، آمریکایی ها در شهرهای بزرگ این کشور که با افزایش اجاره خانه مواجه شده اند، می گویند در صورت ادامه روند صعودی قیمت ها به خانه والدین خود بازخواهند گشت.

 

"فاکس نیوز" در این زمینه گزارش داد: کانر از نیویورک می گوید اجاره خانه من اکنون بسیار گران است. پیش از این قرارداد اجاره ای که امضا کرده بودم سه هزار دلار در ماه بود و اکنون هزینه ماهانه اجاره به پنج هزار دلار افزایش یافته است.

 

وی می افزاید: من به بازگشت به خانه والدین خودم که تنها ۲۰ دقیقه با نیویورک فاصله دارد، فکر می کنم.

 

دارنیتا که مادر است و در واشنگتن دی سی زندگی می کند، می گوید: اجاره بدون شک درحال افزایش است. من و دخترم مجبور شدیم به خانه مادرم بازگردیم تا بتوانیم پول پس انداز کنیم.

 

بر اساس فهرست آپارتمان ها، اجاره در شهر نیویورک در مقایسه با سال گذشته نزدیک به ۳۲ درصد افزایش یافته است، در حالی که اجاره خانه در پایتخت آمریکا در مقایسه با سال گذشته تقریبا ۱۱ درصد افزایش یافته است. متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در نیویورک چهار هزار و ۷۶۱ دلار و در واشنگتن ۲ هزار و ۵۲۷ دلار است.

 

کیتی که در نیویورک زندگی می کند، می گوید: زمانی که در سال ۲۰۲۱ قرارداد اجاره را امضا کردیم معامله خوبی بود و اجاره پایین با یک ماه بدون اجاره بدست آوردیم. اما امسال که قصد داشتیم  قرارداد را تمدید کنیم آنها اجاره بها را ۲۸ درصد افزایش دادند.

 

همانطور که محدودیت های دوران کرونا در آمریکا کاهش می یابد، اجاره نشینان در دو شهر نیویورک و واشنگتن اعلام کرده اند که با افزایش بهای اجاره خانه مواجه شده اند.

 

وزارت کار آمریکا، تورم در ماه آوریل(ماه گذشته میلادی) را ۸.۳ درصد اعلام کرده است که همچنان در بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است. تورم در ماه مارس ۸.۵ درصد بود.

 

مشکلات در زنجیره تأمین، جنگ اوکراین و تقاضای بسیار از سوی مصرف کنندگان، قیمت کالاها را همچنان در آمریکا در بالاترین سطح خود در ۴۰ سال گذشته نگاه داشته است.

 

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نیز تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

 

این سازمان پیش بینی می کند که برای کل فصل تابستان، خانوارهای آمریکایی به طور متوسط در مقایسه با تابستان سال ۲۰۲۱ حدود  ۰.۹ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

 

به گفته کارشناسان، هزینه برق در آمریکا به خصوص برای مناطق شامل شرقی این کشور در طول فصل تابستان گران تر خواهد بود.

 

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تخمین می زند که منطقه نیوانگلند شاهد بالاترین افزایش هزینه برق در تابستان امسال خواهد بود.

 

بر اساس برآوردهای این سازمان، خانوارهای این منطقه در مقایسه با سال گذشته، در تابستان امسال ۱۶.۴ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت خواهند کرد.

 

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود خانوارهایی که در منطقه اقیانوس اطلس میانه زندگی می کنند در تابستان امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۸.۴ درصد بیشتر و خانوارهای اقیانوس اطلس جنوبی ۶.۵ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

 

شرکت های تامین کننده برق در این مناطق هم اکنون به مشتریان خود در خصوص افزایش قیمت ها اخطار می دهند.

 

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه جاری میلادی(مه) به پایین‌ترین سطح در دوره ریاست‌جمهوری‌ وی سقوط کرده و بیشترین بدبینی به عملکرد بایدن در میان دموکرات ها است.

 

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات عمومی آسوشیتدپرس، تنها ۳۹ درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را تایید می کنند که کمتر از سطح محبوبیت وی در مقایسه با ماه گذشته است.

 

به طور کلی، از هر ۱۰ آمریکایی تنها دو نفر معتقدند که آمریکا در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد این کشور خوب است، درحالی که ماه گذشته از هر ۱۰ نفر سه نفر در این دو زمینه نظر مثبتی داشتند.

 

این یافته ها نشان دهنده احساس نارضایتی گسترده در کشوری است که با مجموعه ای از چالش ها از جمله تورم، خشونت مسلحانه، کمبود ناگهانی شیر خشک تا یک بیماری همه گیر مداوم مواجه است.

 

قدس آنلاین

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman