تامین زمین طرح نهضت مسکن گلستان به کجا رسید؟

تامین زمین طرح نهضت مسکن گلستان به کجا رسید؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۰ | ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

استاندار گلستان گفت: ظرف یک ماه آینده تمام زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی در اختیار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، علی محمد زنگانه در شورای مسکن استان اظهار کرد: تاکنون ۹۶ درصد زمین مورد نیاز ساخت ۱۵ هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی برای سال اول در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده است.

 

وی تصریح کرد: در استان گلستان به دلیل شرایط خاص و اینکه اکثر اراضی کشاورزی از اراضی مرغوب است و محدودیت هایی در این زمینه داریم، زمین مورد نیاز به سختی تامین می شود اما با گذشت حدود ۹ ماه از شروع طرح، زمین های مورد نیاز تأمین شده و عملیات اجرایی احداث مسکن در بخش روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به دلیل سهولت در تهیه زمین، با سرعت بیشتری پیش می رود.

 

استاندار گلستان گفت: ظرف یک ماه آینده تمام زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی در اختیار اجرای طرح قرار می گیرد.

 

دولت شرایط بسیار خوبی برای تامین مسکن شهروندان بالاخص برای مسکن روستایی فراهم کرده است

 

وی با بیان اینکه دولت شرایط بسیار خوبی برای تامین مسکن شهروندان بالاخص برای مسکن روستایی فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و سود آن همان پنج درصد در نظر گرفته شده است.

 

زنگانه با اشاره به نگرانی مردم برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی و عدم مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده، با تأکید بر اینکه همه بانک ها متمم تسهیلات را در نظر گرفته اند و هیچ جای نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: مردم می توانند به بانک ها مراجعه کنند تا در مرحله اول، کار آغاز شود و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبارات به بانک ها، این متمم اعمال شده و تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد لحاظ می شود.

 

استاندار گلستان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند طبق قانون، زمین های مازاد خود را به شورای مسکن اعلام کنند و اگر اعلام نکنند و ما به کمک فرمانداران شناسایی کنیم، عملیات انتقال سند برای طرح نهضت در استان انجام می شود.

 

وی افزود: از سوی دیگر، استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی، ظرفیت دانشگاه آزاد برای پرسنل و هیئت علمی، ظرفیت نیروهای مسلح که برای پرسنل زمین در اختیار دارند و تعاونی مسکن ادارات، مورد تأکید است.

 

زنگانه خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های اجرایی زیرساختی شامل آب، برق، گاز، مخابرات و راه آماده خدمت رسانی به طرح های نهضت ملی مسکن در استان هستند.

 

فارس

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman