ثبت 2 رکورد توسط شرکت آزمایشگاه فنی خاک در سد کارون 4

ثبت 2 رکورد توسط شرکت آزمایشگاه فنی خاک در سد کارون 4
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۴ | ۱۴۰۱/۰۳/۱۷

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی سال گذشته ضمن ارتقاء کیفی عمرانی پروژه احداث سد کارون 4، موفق به ثبت 2 رکورد در این پروژه شد.

 

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، محمد امیدی مدیر اجرایی سد کارون 3 و 4 شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این آزمایشگاه موفق شد همگام با اهداف کلان دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفی پروژه های عمرانی، طی سال گذشته 2 رکورد شامل کاهش عیار سیمان در بتن اصلی بدنه سد و بتن ریزی ساعتی و روزانه و ماهیانه به ثبت رسیده و این شرکت نقش آفرینی ویژه ای در ارتقاء کیفی این پروژه عمرانی ملی داشته است.

 

امیدی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی این پروژه از سال 81 آغاز و با پیشرفت پروژه و علاقمندی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرارداد احداث راه های جایگزین سد کارون 3 و 4 با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به امضا رسید و هم اکنون با چهار نیروی متخصص و فنی در قالب ۲ اکیپ سه عملیاتی خاک، بتن و آسفالت، مشغول کنترل آزمایشات قراردادی و تعرفه ای دیگرشامل عملیات ژئوتکنیک، آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان و مصالح، آزمایش میلگرد، شاتکریت، دوغاب، قیر و... بوده و در این پروژه ملی خدمات خاص و منحصربفرد شرکت را ارائه می کنیم.

 

وی با اشاره به اهداف این پروژه‌ گفت: استقرار واحد آزمایشگاه در محل پل سه بلوطک برای ساخت مسیر جایگزین به طول هشت کیلومتر که شامل پنج تونل و ۲ پل بزرگ و ایجاد پل ترکه‌ای بر روی دریاچه سد کارون ۳ برای تردد اهالی منطقه و عشایر شامل مسیر جایگزین به طول چهار کیلومتر، پل کابلی ترکه ای ۴۱۶ متر و دو تونل به طول های ۳۳۰ و ۲۸۰ متر از جمله اقداماتی است که کارهای مطالعه و آنالیز آزمایش‌ها بر اساس آخرین دستورالعمل های و استانداردهای داخلی و بین‌المللی در حال انجام است.

 

گفتنی است سد و نیروگاه کارون ۴ در کیلومتر ۱۸۰ محور شهرکرد به ایذه قرار دارد و این پروژه قابلیت کنترل سیلاب های فصلی و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰۰ مگاوات برق را دارد.

 

سد کارون 3

 

سد کارون 3


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman