مراحل و نحوه نصب درب و پنجره های دوجداره

مراحل و نحوه نصب درب و پنجره های دوجداره
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۱ | ۱۴۰۲/۰۵/۲۲

نصب درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی ارتباط مستقیم با دوام و عملکرد این نوع درب و پنجره ها دارد. به عبارت دیگر همه ظرافت های بکار رفته در تولید، با نصب نامناسب دارای اثربخشی لازم نیست.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه استفاده از درب و پنجره های دوجداره UPVC افزایش یافته است و برای از دست ندادن گرما یا سرمای محیط خانه از عایق بندی مناسبی استفاده خواهد شد.

 

درب و پنجره های دوجداره استاندارد دارای مزایای زیادی هستند و در مقایسه با درب و پنجره های عادی تفاوت بارزی دارند. دوجداره به این معنی است که به جای استفاده از یک شیشه، برای ساخت پنجره های دو جداره از دو شیشه استفاده می شود و گاز آرگون را ما بین این دو شیشه تزریق می کنند تا عایق بندی مناسبی پیدا کند.

 

از ویژگی های درب و پنجره دوجداره UPVC می توان کاهش قبض های برق را نام برد یعنی با به کار بردن این نوع از درب و پنجره ها دلیلی برای هدر رفتن گرما و سرما در منزل شما وجود نخواهد داشت.

 

این نوع از درب و پنجره ها از عایق بندی صدای مناسبی برخوردار هستند، بنابراین اگر در مناطق شلوغ مشغول زندگی هستید بهترین گزینه برای جلوگیری از ورود سر و صدا به منزل استفاده از همین پنجره های عایق صدا است. هزینه ای که برای درب و پنجره های دو جداره باید بپردازید به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل شکل، سبک، اندازه، تعداد و … می شود.

 

مراحل نصب درب و پنجره دوجداره

 

مراحل نصب درب و پنجره UPVC

 

درب و پنجره یو پی وی سی از بهترین گزینه هایی است که می توان برای حفظ آرامش و امنیت در ساختمان خود بکار برد. این پنجره ها با مزایایی که دارند به راحتی نیازهای افراد را برطرف می کنند و بسیاری از مشکلاتی که پنجره های قدیمی ایجاد می کردند را برطرف می کنند. مراحل نصب درب و پنجره UPVC نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در انتخاب درب و پنجره یو پی وی سی باید نهایت دقت را به عمل آورد تا بتوان درب و پنجره مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کرد.

 

بعد از خرید در و پنجره UPVC مورد نظر خود باید نصب آن را توسط تیم متخصص انجام دهید تا بهترین کارآیی را مشاهده کنید.

 

آماده سازی محل نصب پنجره upvc

 

اگر ساختمان نوساز باشد و پنجره ها اولین بار نصب شان باشد لازم است که در مرحله ساخت جای پنجره آماده شده باشد. استفاده از یک کلاف فلزی به استحکام و زیبایی پنجره می افزاید.

 

اگر هدف تعویض درب و پنجره قدیمی با درب و پنجره UPVC باشد باید ابتدا پنجره قدیمی برداشته شود و تنها یک قاب باقی بماند.

 

تراز کردن

 

تراز کردن درب و پنجره دوجداره UPVC یکی از حساس ترین قسمت های نصب است که برای عملکرد درست یراق آلات و بخش های متحرک انجام خواهد شد. هنگام تراز کردن باید در فاصله زمان های مختلف از اسپیسرهای مخصوص در حد فاصل دیوارها و چارچوب استفاده نمایید تا از تراز بودن آن ها اطمینان پیدا کنید.

 

نصب پنجره upvc

 

سپس پنجره در محل خود نصب می شود. برای محکم سازی پنجره باید از پیچ های مخصوص استفاده شود. البته تعداد و نوع پیچ ها در استحکام محل پنجره تاثیر بسیاری دارد.

 

تزریق فوم و سیلیکون

 

اگر قصد دارید از درب و پنجره های دو جداره استفاده کنید باید توجه داشته باشید که تزریق فنی سیلیکون از موارد مهم نصب به شمار می رود.

 

بسیاری از مواقع دیده می شود که به دلیل اندازه گیری نادرست درب و پنجره ها را با فاصله زیاد از دیوار یا چارچوب نصب می کنند، سپس با استفاده از سیلیکون آن را از بیرون آب بندی خواهند کرد، اما باید بگوییم این کار از لحاظ فنی درست نیست، چرا که زیر پنجره و درب خالی خواهد ماند و بعد از آن به دلیل تغییرات آب و هوایی و… این چسب از بین خواهد رفت، بنابراین توجه داشته باشید که اول باید زیر درب و پنجره را با چسب سیلیکونی آب بندی کنید بعد شیشه را نصب نمایید.

 

نصب شیشه های دوجداره و رگلاژ

 

بعد از نصب پنجره نصب شیشه انجام می شود و بعد از آن رگلاژ لنگه های پنجره انجام می شود تا باز و بسته شدن پنجره به راحتی انجام شود و عایق بندی پنجره مناسب باشد.

 

نصب زهوار پنجره

 

نصب زهوار برای پنجره ها و درب ها از دیگر مراحلی است که با استفاده از چکش PVC  انجام می شود و برای نگهداری بهتر شیشه ها از آن استفاده می کنند.

 

آب بندی پنجره upvc

 

در مرحله آب بندی پنجره با استفاده از چسب های آب بندی سیلیکون، درزهای کنار پنجره آب بندی می شود تا از ورود و خروج سرما و گرما و همچنین گرد و غبار و آلودگی صوتی جلوگیری شود.

 

بستن دستگیره های درب و پنجره

 

قرار دادن دستگیره بر روی پنجره ها یکی از موارد مهمی است که باید به صورت حرفه ای انجام شود البته توجه داشته باشید که توپی درب ها و دستگیره در محل انجام پروژه بر روی پنجره باید نصب شوند.

 

کنترل

 

بعد از اینکه تمامی مراحل اجرای نصب درب و  پنجره ها را انجام دادید باید نسبت به رگلاژ بودن پنجره ها کنترل هایی را انجام دهید تا بتوانید ایرادات احتمالی را رفع نمایید.

 

جداسازی پروفیل ها

 

در مطالب بالا گفته شد که هنگام نصب شیشه باید قسمت هایی را که از دسترس خارج می شوند پاکسازی کرد و بعد از اتمام کار تمامی برچسب ها را از پنجره ها جدا کنید. موکول کردن پاکسازی پنجره ها به زمانی دیگر باعث می شود که بر اثر حرارت این برچسب ها بر روی شیشه محکم شوند و جدا سازی آن ها با مشکل رو به رو می شود.

 

نکات پایانی نصب درب و پنجره دوجداره

 

رگلاژ درب و پنجره دوجداره هنگام نصب شیشه صورت می گیرد از این رو باید جهت نصب شیشه ها از نصاب مجرب استفاده شود.

-  مناسب ترین زمان برای نصب درب و پنجره ها پس از بتونه کاری و قبل از اتمام کامل نقاشی است و نصاب باید دقت کند که کار نصب بدون هیچگونه خرابی و آسیب صورت گیرد.

-  لنگه های پنجره ها در هنگام نصب بهتر است حد الامکان با زیر شیشه ای رگلاژ شوند. در صورت رگلاژ پذیری بودن یراق آلات از امکان رگلاژ پذیر بودن آنها در رگلاژهای احتمالی بعدی استفاده شود.

 

نصب درب و پنجره دوجداره

 

شرایط نصب درب و پنجره یو پی وی سی

 

درب و پنجره های دوجداره با پروفیل یو پی وی سی به دلیل خاصیت پلیمری و تحمل دمایی خاص خود، قبل از نصب باید در دمای استاندارد ۵ الی ۳۵ درجه نگهداری و نصب شوند. در زمان استفاده فشار خاصی به درب و پنجره های دوجداره وارد نمی شود بنابراین تا حد امکان از جابجایی بیش از حد و بی مورد آنها قبل از نصب جلوگیری شود.

 

البته یک پنجره خوش ساخت با یراق آلات و پروفیل استاندارد به ویژه با یراق آلات دو حالته و رگلاژپذیر پس از جای گیری و نصب کامل در جای خود می تواند فشار و وزنی بیش از یک صد کیلوگرم را در سطح یک لنگه خود پخش و تحمل نماید و در شیشه و یراق و پروفیل و جوش آن هیچ مشکلی به وجود نیاید. بنابراین شرایط دمایی فقط در هنگام نصب اهمیت می یابد.

 

پس نصاب درب و پنجره دوجداره باید دقت کند تا موارد فوق را کامل رعایت کند تا مشکلاتی از قبیل شکستن و خم شدن درب و پنجره upvc به وجود نیاید.

 

ویژگی و وظایف نصاب درب و پنجره دوجداره

 

نصاب درب و پنجره دوجداره کسی است که به وسیله ابزاری همچون پیچ بند و دلر و … عملیات نصب پنجره upvc و آلومینیوم را اجرا می کند. نصاب پنجره دوجداره upvc باید دارای ویژگی های زیر باشد:

 

-  تجربه کافی در ساخت و نصب پنجره دوجداره را داشته باشد و برای کسب تخصص، کار در کارگاه تولیدی پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم را تجربه کرده باشد.

-  نصاب پنجره upvc باید در کارگاه تولیدی همه قطعات و قسمت های درب و پنجره را بشناسد و به خوبی آنها را فرا بگیرد تا بتواند، ساخت، نصب و رگلاژ پنجره دوجداره را یاد بگیرد و انجام دهد.

-  اصلی ترین خصوصیت نصاب پنجره دوجداره upvc دقیق بودن اوست. اندازه گیری دقیق برای نصب و ساخت درب و پنجره دوجداره، علاوه بر اینکه رگلاژ را تحت شعاع قرار می دهد، باعث ماندگاری پنجره دوجداره می شود.

-  یک نصاب خوب، باید هنگام نصب پنجره دوجداره، آب بندی و درزگیری را به طور کامل و اصولی انجام دهد و از خروج گرما و صدا جلوگیر کند.

-  باید هنگام نصب درب و پنجره دوجداره، شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرد که پنجره در گذر زمان، دچار خمیدگی و شکستگی نشود.

 

بیشتر بخوانید: پنجره دوجداره خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سوالات متداول
  • نحوه نصب درب و پنجره های UPVC چگونه است؟
    درب و پنجره های UPVC ابتدا به وسيله پيچ های مخصوص به قاب فلزی تعبيه شده در ساختمان متصل می شود و سپس با فوم مخصوص درزگيری و عايق بندی می شود. فوم مخصوص نصب در ابتدا به صورت پف کرده بوده و پس از چند ساعت بعد از نصب سخت شده و با افزايش حجم خود باعث استحكام بسيار زيادی می شود. در نهايت با ماستيك محل نصب تسطيح می شود.
  • چه زمانی نیاز به رگلاژ پنجره دوجداره داریم؟
    رگلاژ پنجره دوجداره، از جمله خدماتی است که توسط نصابان پنجره دوجداره انجام می شود. ولی در صورت بروز مشکلاتی شما نیاز به انجام ان دارید. از جمله این مشکلات، می توان به نفوذ آب از درزها و کناره های پنجره بعد از نصب آن، خروج هوای گرم و سرد و اتلاف انرژی درون خانه، گیر کردن دستگیره ها هنگام باز و بسته شدن و گیر کردن هر لنگه در در هنگام باز کردن و یستن پنجره، اشاره کرد.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman