لزوم مشارکت سرمایه گذاران در شکل گیری متوازن شهرهای جدید

لزوم مشارکت سرمایه گذاران در شکل گیری متوازن شهرهای جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۹ | ۱۴۰۱/۰۴/۰۶

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سخنرانی در سومین همایش ملی مشارکت در ساخت بر اهمیت نقش مشارکت سرمایه گذاران در شکل گیری متوازن شهرهای جدید تأکید کرد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سخنرانی در سومین همایش ملی مشارکت در ساخت با اشاره به وجود 40 شهر جدید در سراسر کشور بیان کرد: درحال حاضر 20 شهر از این تعداد فعال و 20 شهر دیگر در حال شکل گیری است که برخی از آن ها مانند شهر جدید فولادشهر سابقه ای 50 ساله دارند.

 

جعفری با تأکید براهمیت نقش مشارکت سرمایه گذاران در شکل گیری متوازن شهرهای جدید در کشور اعلام کرد: در فضای برنامه ریزی شهری دو رویکرد مبنی بر ایجاد سکونتگاه و شهرسازی وجود دارد که امروزه بر خلاف اقدامات گذشتگان، نگاه ما به ساخت مسکن در کنار ظرفیت شهرسازی با رویکرد زیرساخت های اجتماعی و درنتیجه ایجاد تحول پیشرفت در فضای زیست گاهی خواهد بود که قطعا با وجود سرمایه گذاران و بخش خصوصی به تحقق خواهد رسید.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز برای اراضی خارج از محدوده و حریم شهری 40 نقطه در کشور پروانه تأسیس شهرک صادر می شود گفت: شرکت عمران شهرهای جدید این آمادگی را دارد تا فرصت مناسبی برای توسعه زیستگاه مناسب براساس الگوی معماری ایرانی – اسلامی را برای مردم فراهم کند که تصمیم داریم احیای این مناطق از سوی بخش خصوصی انجام پذیرد.

 

به گفته وی درحال حاضر سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان صدور پروانه شهرک خصوصی برای اراضی غیر مزروعی با حداقل مساحت 10 هکتار واقع در خارج از حریم شهر راه اندازی شده که افراد می توانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت حوزه تأمین مسکن را یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم دانست و افزود: طرح نهضت ملی مسکن با همین هدف در دستور کار قرار گرفته است که قطعا برای تحقق آن و وعده ساخت چهار میلیون؛ مسکن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

 

این مقام مسئول تأمین زیرساخت و کاربری های مورد نیاز فضای شهری را از دیگر موارد قابل اهمیت در اجرای الگوی شهری توسعه یافته قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه ما امروز در مجموعه شهرهای جدید فرصت های گوناگونی برای مشارکت شهروندان و سرمایه گذاران در امر توسعه زیرساخت های تجاری- تفریحی- ورزشی- گردشگری و مراکز چندمنظوره خدماتی در دستور کار داریم که همراهی بخش خصوصی را می طلبد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین احیای معماری ایرانی – اسلام و ایجاد رویکرد رقابت پذیری با کلانشهرهای دنیا را از دیگر اهداف امروز مجموعه شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: اگر نگاه ما به شهر نگاهی با عملکرد تحول پیشرفت است یا اگر تصمیم داریم بنایی در این مناطق بسازیم که معماری آن به هویت شهر بیافزاید بدون شک این نگاه میسر نمی شود مگر با مشارکت تخصصی بخش خصوصی؛ ما نیز در این مسیر به عنوان مسئول موظف به رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران خواهیم بود.

 

جعفری در پایان سخنان خود ضمن اظهار آمادگی برای رفع کمبودهای زیرساختی در شهرهای جدید با همکاری بخش خصوصی خاطرنشان کرد: شرکت عمران شهرهای جدید همچنین این آمادگی را دارد تا در ساخت مسکن به تناسب فرهنگ و رفتار سکونتگاهی هر منطقه در ساخت مسکن باغ ویلایی، مسکن معیشتی، مسکن تدریجی و … در شهرهایی که در حال شکل گیری هستند با همکاری بخش خصوصی اقدام کرده و در ساخت شهری هوشمند، سبز، اقتصاد محور و پویا گام بردارد.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman