کاربردهای شمش منیزیم

کاربردهای شمش منیزیم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۳ | ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

شمش منیزیم تولید شده از عنصر منیزیم هشتمین عنصر فراوان در طبیعت است. عنصر ساختمانی این شمش حدود 2 درصد جرم پوسته زمین است و به عنوان سومین عنصر فراوان در آب دریا نیز شناخته می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، استفاده از پودر و فلز منیزیم بسیار گسترده است از مکمل های بهداشتی گرفته تا کاربردهای صنعتی بزرگ از این پودر و فلز استفاده می شود. پودر و فلز منیزیم که با فلزات دیگر آلیاژ نمی شوند، بسیار قابل اشتعال هستند، اما زمانی که منیزیم با مواد دیگر ترکیب می شود، این مسئله از بین می رود.

 

کاربردهای شمش منیزیم

 

علاوه بر این، پودر و شمش منیزیم می توانند صرفه جویی قابل توجهی در نسبت وزن فلزات خاص به طور جداگانه ایجاد کنند.در ادامه با آریامتال و جزئیات بیشتر در مورد خرید فلزات رنگین با ما همراه باشید.

 

شمش منیزیم چیست؟

 

این شمش تولید شده از عنصر منیزیم هشتمین عنصر فراوان در طبیعت است. عنصر ساختمانی این شمش حدود 2 درصد جرم پوسته زمین است و به عنوان سومین عنصر فراوان در آب دریا نیز شناخته می شود.

 

 منیزیم به عنوان جزء جدایی ناپذیر این شمش در مواد معدنی و کانی هایی مانند دولومیت، مگنتیت و ... با درصد وزنی قابل توجهی یافت می شود. منیزیم بعد از آهن و آلومینیوم سومین عنصر فلزی فراوان در پوسته زمین است.

 

بررسی خصوصیات شمش منیزیم

 

در این قسمت به بررسی خواص شیمیایی و فیزیکی این شمش می پردازیم. این خواص شیمیایی و فیزیکی باعث شده است که منیزیم کاربردهای فراوانی داشته باشد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

 

آریامتال مرجع فروش انواع محصولات ریخته گری.

 

1- چگالی کم

2- رسانایی حرارتی حدود 200 برابر بیشتر از پلاستیک است

3- فعالیت گالوانیکی بسیار کم

4- قابل استفاده به عنوان آغازگر برای تولید رنگ

5- میرایی ارتعاش بسیار بیشتر از آلومینیوم است

6- حلالیت در اکثر اسیدهای آلی

7- مقاومت در برابر فلوئور، فلوراید، هیدروکسید قلیایی و ....

8- قابلیت تشکیل فیلم های اکسید محافظ

9- استحکام و مقاومت بسیار بالاتر از پلاستیک

10- مقاومت در برابر ضربه بیشتر از آلیاژهای آلومینیوم

11- فرآیند صحیح تولید و ریخته گری

 

سیلیکون متال

 

سیلیکون (نماد Si)، در خالص ترین شکل خود، یک عنصر فلزی خاکستری براق است. این فلز به دلیل ظاهر براقش به فلز سیلیکون معروف است. سیلیکون متال عمدتا در ساخت سیلان‌ها و سیلیکون‌ها، به عنوان یک عنصر سخت کننده یا آلیاژ برای تولید آلیاژهای آلومینیوم و در تولید ریزپردازنده ها و سلول های خورشیدی استفاده می شود.

 

از دیگر کاربردهای فلز سیلیکون در صنایع مختلف می توان به استفاده از سیلیکون متال به عنوان افزودنی ثانویه در ساخت دستگاه های فوتونیک و در ساخت مواد نسوز صنعتی اشاره کرد.

 

کاربرد شمش منیزیم در صنایع مختلف

 

معرفی کاربردشمش منیزیم در صنایع مختلف

 

1- تولید آلیاژهای مربوط به صنعت خودرو:

 

این شمش و عنصر منیزیم از اوایل قرن نوزدهم در صنعت قطعات خودرو استفاده شده است.استفاده از این عنصر به دلیل چگالی کم آن بسیار متداول است زیرا باعث کاهش وزن نهایی خودرو می شود و تاثیر بسیار گسترده ای در شتاب و سرعت خودرو دارد.

 

2- تولید آلیاژهای مربوط به صنعت هوافضا:

کوچکترین استراتژی های کاهش وزن در بخش های مختلف صنعت هوانوردی مانند تولید بدنه یا قطعات هواپیما و فضاپیما مورد استقبال قرار می گیرد. کاهش وزن با استحکام بالا یک ویژگی منحصر به فرد در صنعت هوافضا است که شمش منیزیم و عنصر منیزیم این ویژگی را دارند. در گذشته به دلیل ترس از واکنش پذیری زیاد این عنصر و اشتعال ناگهانی آن، منیزیم بسیار محدودتر در صنعت هوافضا مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تولید آلیاژهای مختلف با کمک این شمش، این ترس از بین رفته است و از این محصول در فضای بسیار وسیع تری استفاده می شود.

 

3- تولید وسایل و تجهیزات ورزشی

 

ویژگی هایی مانند سبکی، انعطاف پذیری و مقاومت بالای عنصر منیزیم باعث شده است تا از این محصول و آلیاژ تولید شده به کمک آن برای تولید انواع تجهیزات، قطعات و ماشین آلات ورزشی استفاده شود.

 

در بسیاری از رشته های ورزشی، سبک بودن دستگاه یکی از معیارهای اصلی ورزشکاران است، به همین دلیل امروزه از شمش منیزیم برای تولید راکت تنیس، راکت اسکواش، کمان های تیراندازی، چوب های گلف، قطعات ماشین های مسابقه ای، دوچرخه، اسکیت و …استفاده می شود.

 

4- تولید باتری:

 

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ویژگی هایی مانند ظرفیت باتری بالا، تولید حرارت کم و ... به یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تبدیل شده است.باتری‌های لیتیومی ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی بسیار خوبی دارند، اما گرم شدن بیش از حد برخی از این محصولات باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان به باتری‌های منیزیمی روی بیاورند.

 

 باتری های منیزیمی ظرفیت ذخیره سازی خوبی دارند، اما گرمای کمتری نسبت به باتری های لیتیومی تولید می کنند. این ویژگی ها باعث شده تا باتری های تولید شده با کمک این عنصر بیش از پیش مورد توجه صنایع مختلف و مصرف کنندگان قرار گیرند.

 

5- سایر کاربردهای شمش منیزیم

 

عنصر و اکسید منیزیم در زمینه های مختلف دیگر مانند شیشه، سیمان، صنایع مربوط به تولید فولاد، تولید اورانیوم، تولید کودهای کشاورزی، تولید آلیاژها و فلزات غیرآهنی و غیره کاربرد دارد.

 

 به عنوان مثال از این محصول برای حفاظت کاتدی، تولید سلول های گالوانیکی، تولید آلیاژهای منیزیم آهنگری، تولید آلیاژهای آلومینیوم، تولید تیتانیوم اسفنجی، گوگردزدایی از فولاد، تولید سوخت نیروگاه ها و غیره استفاده می شود.

 

خرید شمش منیزیم

 

این شمش به صورت صنعتی و آزمایشگاهی تولید و به فروش می رسد. این محصولات در قالب های مخصوص تولید و به دست مشتریان می رسد. منیزیم صنعتی به صورت بشکه ای و منیزیم آزمایشگاهی به صورت گرمی برای مشتریان و مصرف کنندگان این محصول ارائه می شود.

 

آریامتال یکی از شرکت های فعال در حوزه فروش محصولات ریخته گری می باشد که برای خرید این فلز می توانید به این شرکت مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای استعلام قیمت شمش منیزیم به سایت آریامتال مراجعه کنید و یا از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان شرکت تماس بگیرید تا لیست قیمت جهانی منیزیم را دریافت کنید.

 

قیمت شمش منیزیم

 

قیمت شمش منیزیم

 

این شمش با درصدهای مختلف خلوص مختلف تولید و به فروش می رسد. و از کشورهای مختلف مانند چین، آلمان، روسیه وارد ایران می شود. قیمت این فلز با توجه به درجه و درصد خلوص آن ساخته می شود. اما وارداتی یا تولید داخل بودن محصول نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. قیمت های وارداتی مانند نمونه های داخلی بر اساس درجه و درصد خلوص تعیین می شود.

 

این محصول در صنایع مختلفی مانند تولید قطعات خودرو، تجهیزات ورزشی و ... کاربرد دارد و همچنین برای ساخت فلزات خالص مانند تیتانیوم و زیرکونیوم استفاده می شود. در مورد قیمت خرید و فروش این شمش نیز باید در نظر داشت که درصد وزنی بسیار ناچیز به کار رفته در منیزیم نیز می تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، قیمت فروش شمش منیزیم 99.95% Mg با قیمت 99.80% Mg متفاوت است.

 

فلزات رنگین

 

به طور کلی فلزات موجود در طبیعت به دو دسته فلزات غیرآهنی و فلزات غیرآهنی یا فلزات رنگین طبقه بندی می شوند. آهن و آلیاژها و ترکیبات آن مانند چدن و ​​غیره از فلزات آهنی محسوب می شوند.

 

منیزیم یکی از رایج ترین عناصر فلزی مورد استفاده در صنعت است. علاوه بر موارد فوق، شمش منیزیم عموماً در صنایعی استفاده می شود که به دلیل خواص مکانیکی نیاز به آلیاژهای سبک و بادوام دارند. مانند صندلی ماشین، هواپیما، لپ تاپ، تلفن همراه، دوربین و تجهیزات برق صنعتی و ...

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آریامتال مراجعه نمایید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman