شهرداری ها باید بر حوزه مسکن نظارت کنند

شهرداری ها باید بر حوزه مسکن نظارت کنند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۴ | ۱۴۰۱/۰۴/۱۳

وزیر کشور، گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه نشینی برشمرد و گفت: شهرداری ها باید در حوزه املاک و گرانی های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، احمد وحیدی در نشست شهرداران کلانشهرهای کشور که در وزارت کشور برگزار شد، سردار شهید باکری را الگوی شهرداران معرفی کرد و افزود: موضوع شهرداری مساله یک دستگاه نیست، بلکه موضوعی است که با بیش از ۷۰ درصد مردم عزیزی که در شهرها زندگی می کنند، ارتباط دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتقای جایگاه شهرداران بسیار مهم است چرا که تنها یک نهاد خدمت رسان نیست و حوزه های محیط زیستی، اقتصادی، بحرانی و اجتماعی را در بر می گیرد.

 

وزیر کشور، شهرداری را تجلی اراده موثر و با کیفیت شهروندان در امور شهری دانست و اضافه کرد: این مدیریت همه جانبه، باید در عالی ترین سطح باشد. دستگاه های دولتی نباید در مسائل شهرداری دخالت کنند که این حضور، باعث کاهش کیفیت عملکرد شهرداری ها می شود.

 

وحیدی با تاکید بر اینکه شهرداری ها مسئولیت راهبردی در حوزه آسیب های اجتماعی دارند، اظهار کرد: شهرداری ها همچنین باید اقتصاد پایدار شهری را تقویت کنند. در بازدیدی که از شهر تبریز داشتم، این شهر به شهر بی تکدی شهرت یافته است که باید این الگو تسری یابد.

 

وی گران شدن هزینه شهری را عاملی برای گسترش حاشیه نشینی برشمرد و گفت: شهرداری ها باید در حوزه املاک و گرانی های مرتبط با آن، وارد شوند و بر قیمت ها و دفاتر املاک نظارت کنند.

 

وزیر کشور افزود: مدیریت شهری باید به شهرداری ها سپرده شود. شهرداری هم باید با جدیت در مدیریت شهری ورود کند و اقدامات صیانتی و حمایتی لازم را به عمل آورد.

 

وحیدی در ادامه به ضرورت هزینه کرد درست شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت منابع درآمدی خوبی در شهرداری های کشور وجود دارد اما متاسفانه بخش اعظم این درآمدها صرف امور جاری شهرداری و حقوق کارکنان آن می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت اداری، تصریح کرد: سلامت اداری در شهرداری ها بسیار مهم است و در این خصوص الکترونیکی شدن خدمات می تواند کمک موثری داشته باشد.

 

وزیر کشور در ادامه افزود: شهرداری ها در قانون هوای پاک باید ورود جدی تری داشته باشند، بازسازی حمل و نقل عمومی در کلانشهرها هم می تواند به کاهش ترافیک و روان سازی آن کمک کند.

 

وحیدی تاکید کرد: شهرداری ها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و این امر را باید فرصتی برای جلب رضایت عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

 

وی حفظ هویت شهری را دیگر وظایف مهم شهرداران دانست و گفت: در این خصوص شهرداران باید از ساخت و ساز‌های بی رویه و بدقواره که اثرات نامطلوب بر فرهنگ شهری دارند، جلوگیری کنند.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ از کالبد شهری تاثیر می پذیرد و برای همین باید به هویت بومی و اصیل شهر اهتمام لازم داشت.

 

فارس

 


برچسب ها:

بازار مسکن ،شهرداری 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman