راهنمای خرید رادیاتور حوله خشک کن مناسب

راهنمای خرید رادیاتور حوله خشک کن مناسب
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۳ | ۱۴۰۲/۰۸/۱۷

حوله خشک کن نوعی رادیاتور کوچک است که اغلب در فضای حمام، سرویس های بهداشتی یا آشپزخانه نصب می شود. این وسیله علاوه بر گرم کردن فضا و خشک کردن انواع حوله و لباس به عنوان یک دکوری و آویز هم شناخته می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، رادیاتورها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آنها انواع حوله خشک کن ها هستند. این نوع رادیاتورها به گونه ای طراحی شده اند که اغلب برای تامین گرمایش مورد نیاز محیط و در فضای حمام، آشپزخانه های کوچک و یا سرویس های بهداشتی منازل، هتل ها و… به راحتی روی دیوار نصب می شوند.

 

حوله خشک کن ها از شکیل ترین نوع رادیاتورها هستند که در عین گرم کردن محیط، رطوبت موجود در فضا را هم از بین می برند و از به وجود آمدن قارچ و کپک در اثر رطوبت، جلوگیری می کنند. در ادامه به معرفی انواع حوله خشک کن و کاربردهای آن و نیز نکاتی پیرامون خرید حوله خشک کن می پردازیم، پس با ما همراه باشید تا راهنمای خرید حوله خشک کن را مطالعه کنید.

 

حوله خشک کن چیست؟

 

حوله خشک کن در واقع نوعی رادیاتور زیبا و مجلسی است که علاوه بر خشک کردن و گرم نگهداشتن حوله شما به منظور گرم کردن فضای سرویس بهداشتی هم مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله معمولا بر روی دیوار نصب شده و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

 

نصب این وسیله بسیار ساده است و شما بدون نیاز به کمک شخص خاصی به راحتی می توانید آن را در سرویس بهداشتی منزل خود نصب کنید. طریقه استفاده از این وسیله تفاوت چندانی با یک رادیاتور معمولی ندارد، زیرا نیاز به یک سیستم گرمایش مرکزی مثل پکیج یا موتور خانه دارد و به وسیله آب داغ فضا را گرم کرده و رطوبت را جذب می کند.

 

حوله خشک کن چیست؟

 

کاربردهای مختلف حوله خشک کن چیست؟

 

در این قسمت به 2 مورد از مهمترین کاربردهای حوله خشک کن حمام خواهیم پرداخت تا با دانستن آنها، درمورد خرید و تهیه حوله خشک کن، بهتر تصمیم گیری نمایید.

 

خشک کردن حوله ها و لباس ها

 

با استفاده از انواع حوله خشک کن زمان خیلی کمی را صرف خشک کردن حوله خواهید کرد و علاوه بر آن حوله شما از بوی بد نم در امان می ماند و با حرارت حوله خشک کن میکروب زدایی نیز می شود؛ فقط کافیست به سادگی، حوله را روی یکی از میله های انواع حوله خشک کن بگذارید تا به سرعت خشک ‌شود.

 

همچنین اگر در آپارتمان زندگی می کنید و برای آویزان کردن لباس های خیس و خشک کردن لباس ها مشکل کمبود فضا دارید، می توانید از انواع حوله خشک کن برای خشک کردن لباس هایی (به ویژه لباس های نازک از جنس ابریشم و پشم) که با خشک کن های معمولی نمی توانید آنها را خشک کنید؛ نیز استفاده کنید. حوله خشک کن برقی، یکی از انواع حوله خشک کن حمام است که می توانید تهیه کنید.

 

گرم کردن محیط و کاهش غلظت رطوبت هوا

 

این روزها انواع حوله خشک کن به دلیل کارایی بالایی که در گرم کردن محیط دارند، یک گزینه عالی برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی و محیطی های که دارای رطوبت بالا هستند؛ به حساب می آیند. زیرا حوله خشک کن حمام در واقع نوعی رادیاتور (شوفاژ) با طراحی خاص و زیباست.

 

کم شدن رطوبت محیط حمام از بروز قارچ و کپک زدگی جلوگیری می کند. جالب است بدانید می توان انواع حوله خشک کن را 24 ساعته روشن نگهداشت. قیمت حوله خشک کن نیز در قیاس با میزان کاربردی بودن آن بسیار مناسب است و تهیه آن کاملا به صرفه خواهد بود.

 

انواع حوله خشک کن

 

انواع حوله خشک کن از نظر جنس بدنه

 

رایج ترین نوع حوله خشک کن از نظر جنس بدنه که مورد استفاده قرار می گیرد نوع آلومینیومی آن است که به علت قیمت مناسب بسیار مقرون به صرفه است. اما نوع دیگر حوله خشک کن نوع شیشه ای آن است که از نظر وزن نسبت به نوع آلومینیومی وزن کمتری دارند و همچنین گرما را نیز به طور یکنواخت در سطح لوله ها پخش می کند. همچنین باید گفت که حوله خشک کن های شیشه ای از شیشه مقاوم در برابر حرارت، ضربه، رسوب و خوردگی ساخته می شوند.

 

حوله خشک کن های استیل نیز نوع دیگری از این محصولات هستند که علاوه بر گرمایش تأثیر زیادی در زیبایی محیطی دارند، البته این حوله خشک کن ها وزن زیادی دارند و نسبت به دو نوع دیگر آنها دردسر بیشتری در هنگام نصب و استفاده دارند.

 

انواع حوله خشک کن از نظر عملکرد

 

انواع حوله خشک کن از جهت نحوه کارکرد و عملکرد به 2 دسته، حوله خشک کن برقی و حوله خشک کن هیدرونیکی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این انواع حوله خشک کن خواهیم پرداخت.

 

حوله خشک کن برقی

 

حوله خشک کن برقی یا الکتریکی، نصب بسیار آسان و راحتی دارند. متناسب با طرح و مدلی که انتخاب می کنید، می توانید حوله خشک کن برقی را روی دیوار نصب کنید و کابل آن را به پریز برق متصل نمایید؛ چرا که این مدل از انواع حوله خشک کن الکتریکی مستقل از سیستم گرمایشی منزل کار می کند و نیازی به هیچگونه آب و یا هر مایع دیگری ندارد. به این صورت که درون انواع حوله خشک کن برقی کابل هایی از جنس سلیکون بکار رفته که میله های حوله خشک کن را گرم می کند.

 

البته بیشترین حرارتی که انواع حوله خشک کن الکتریکی و برقی می توانند تولید کنند، ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات است. یکی از انواع ایرانی این وسیله، حوله خشک کن برقی بوتان است که در سطح بازار یافت می شود.

 

حوله خشک کن هیدرونیکی

 

نصب انواع حوله خشک کن هیدرونیکی، به سادگی حوله خشک کن های برقی نیست و برای نصب آن به تکنسین لوله کش نیاز است؛ به این دلیل که این دستگاه ها به سیستم گرمایشی آب داغ خانه متصل است و مانند یک رادیاتور عمل می کند؛ به این صورت که آب یا مواد سیال با فشار از لوله های حوله خشک کن عبور می کند. پس بهتر است هنگام خرید حوله خشک کن به سیستم گرمایشی ساختمان نیز توجه ویژه داشته باشید.

 

یکی از مزایای انواع حوله خشک کن هیدرونیکی، این است که برای گرم شدن به زمان زیادی احتیاج ندارد، و فورا گرم می شود. در صورتی که در مدل حوله خشک کن برقی، حداقل 15 دقیقه زمان برای گرم شدن دستگاه نیاز است.

 

نکته مهمی که باید هنگام نصب انواع حوله خشک کن برقی به آن دقت کنید این است که برای اینکه با خطر شوک الکتریکی مواجع نشوید، باید آن را در فاصله حدودا 180 سانتیمتری از وان یا دوش حمام یا هر جایی که آب هست؛ نصب کنید. البته برای حوله خشک کن هیدرونیکی ملزم با رعایت آن نخواهید بود چرا که انواع حوله خشک کن هیدرونیکی قابلیت نصب به کف و یا دیواره را دارند و با برق کار نمی کنند.

 

البته حوله خشک کن هیدرولیکی یک نقطه ضعف هم دارد، حوله خشک کن غیر برقی، چون به سیستم گرمایشی ساختمان وابسته است در تابستان عملا کاربردی ندارد. البته برای رفع این مشکل می توان از از لوله خشک کن های دوگانه سوز استفاده کرد.

 

انواع رادیاتور حوله خشک کن با توجه به نحوه نصب

 

حوله خشک کن دیواری یا ایستاده: تنها تفاوت عمده این مدل با نمونه های دیگر طریقه نصب آن است. خشک کن های دیواری به صورت ایستاده روی دیوار سرویس نصب می شوند به همین علت به آنها ایستاده گفته می شود. این مدل مناسب سرویس هایی است که از نظر اندازه تقریبا بزرگ هستند و مشکلی با نصب ان روی دیوار نخواهید داشت.

 

حوله خشک کن نصب شده در کف: این مدل از نظر ابعاد و اندازه دقیقا مشابه نمونه ایستاده است. تنها موردی که آن را از نمونه قبلی جدا می کند، طریقه نصب آن است. این مدل به دلیل نصب در ارتفاع پایین تر بیشتر مناسب سرویس های بهداشتی در اندازه کوچک است. پس اگر برای نصب رادیاتور در سرویس بهداشتی خود با کمبود فضا مواجه هستید، حتما مدل هایی را خریداری کنید که در کف سرویس نصب می شوند.

 

راهنمای خرید حوله خشک کن

 

در زمان خرید حوله خشک کن باید به چه نکاتی توجه شود؟

 

به عنوان راهنمای خرید حوله خشک کن همواره توصیه می شود تا به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

ابعاد و سایز رادیاتور

 

این مورد یکی از فاکتورهای مهم در خرید رادیاتور است. به عبارت دیگر هر اندازه که ارتفاع دستگاه و تعداد پره های آن بیشتر باشد، توانایی و بازدهی آن نیز به همان اندازه بیشتر خواهد بود. این مورد برای خانواده هایی که جمعیت بیشتر داشته و نیاز دارند تا لباس ها سریعا خشک شوند، بسیار مهم است.

 

جنس بدنه و روکش آن

 

جنس رادیاتورها نقش بسزایی در کارایی آنها دارد. امروزه انواع آلومینیومی، استیل، فولادی و غیره در بازار یافت می شود. مواردی که از آلومینیوم تهیه شده اند، گزینه بهتری برای خرید هستند زیرا که قادر هستند انرژی گرمایی را به راحتی منتقل نمایند.

 

توجه به روکش رادیاتورها نیز از دیگر فاکتورهای مهم است. به عبارت دیگر باید در نظر داشت که جنس رویه نباید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی یا پوسته پوسته شدن شود. از همین رو مواردی که در آنها از آلیاژ فولاد استفاده شده است، گزینه خوبی هستند.

 

ظرفیت

 

عموما بر اساس محیط حمام و فضای تعبیه شده برای رادیاتور، می بایست اقدام به خرید نمایید اما در زمان خرید اینترنتی شاید، این سوال برای شما مطرح شود که حوله خشک کن می بایست چند لوله داشته باشد. در پاسخ باید بخاطر داشته باشید که در حالت عادی 12 لوله کافی است و بازدهی خوبی خواهد داشت اما در محیط های بزرگ تر این مورد تا 14 الی 15 لوله نیز می تواند افزایش یابد.

 

به صورت کلی حوله خشک کن یکی از وسایل لوکس در حمام است. امروزه این دستگاه ها دارای طراحی ها و ظاهر های مختلفی هستند که بر روی قیمت نیز تاثیر گذار هستند.

 

نسبت سایز حوله خشک کن به حجم حمام چگونه است؟

 

هنگام انتخاب سایز استاندارد حوله خشک کن، مساحت اتاق که در آن قرار است سوار شود در نظر گرفته می شود. کارشناسان توصیه می کنند:

 

*  برای حمامی با مساحت 4.5 تا 6 متر مربع، ابعاد مطلوب عبارتند از: 50×50, 50×40 و 50×60

*  اگر مساحت اتاق از 6 تا 8 متر مربع متغیر باشد، دستگاه باید دارای ابعاد: 40×60، 50×60 60×60 باشد.

*  برای حمامی با مساحت 7.5 تا 11 مترمربع، محصولی از 40×80 سانتیمتر، 50×80 و 60×80 مناسب است.

*  اگر فضای اتاق 5/9 تا 14 مترمربع باشد، یک لوله کشی به ابعاد 40×100 سانتیمتر،50×100 و یا 60×100 مناسب است.

*  اگر اتاق بزرگتر از 14 متر مربع باشد، یکی از این گزینه ها انتخاب می شود: 40×120، 50×120، 60×120 و یا 80×120

 

بنابراین، اگر این پارامتر ها در نظر گرفته شوند، انتخاب دستگاه بهینه تضمین می شود، که کاملاً با وظایف تعیین شده کنار می آید و همچنین حمام را به طور موثر گرم می کند.

 

قیمت حوله خشک کن چقدر است؟

 

قیمت حوله خشک کن چقدر است؟

 

قیمت یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید هر کالایی برای مصرف کننده اهمیت دارد؛ خرید حوله خشک کن هم از این قاعده مستثنی نیست و همواره تحت تاثیر قیمت قرار می گیرد. یک حوله خشک کن ایده آل باید در عین داشتن ابعاد و توان مناسب، از دوام و ماندگاری و نیز قیمت مطلوبی برخوردار باشد.

 

چون این وسیله یک ابزار مصرفی است و معمولا در قالب اوقات مورد استفاده قرار می گیرد، خرید نمونه های بسیار ارزان و بی کیفیت آن توصیه نمی شود چون در صورت خرابی هزینه های شما را دو چندان می کند. چون قیمت یک حوله خشک کن تابع پارامترهایی مانند اندازه و ابعاد، توان گرمایشی، برند سازنده، جنس بدنه و… آن است، افراد باید با توجه فضایی که در اختیار دارند و نیز نیاز واقعی خود کارآمد ترین مدل حوله خشک کن را انتخاب و خریداری کنند.

 

قیمت حوله خشک کن
مشخصات محصول قیمت (تومان)
حوله خشک کن ایران رادیاتور 12 لوله مدل TR01 850.000
حوله خشک کن برقی آنیت مدل ونیز مشکی 8 پره 2.650.000
رادیاتور حوله خشک کن فولادی 7 لوله ایران رادیاتور 80*50 750.000
رادیاتور حوله خشک کن بوتان فولادی 770.000
حوله خشک کن آلوم رخش مدل 10 لول 500.000
رادیاتور حوله خشک کن آنت 6 پره مدل ونیز سفید 1.900.000
رادیاتور حوله خشک کن استیل فلت مستطیل طلایی مات 1.850.000

 

بهترین برندهای دستگاه حوله خشک کن در ایران چه نام دارد؟

 

اگر بخواهیم تعدادی از برندهای حوله خشک کن معروف و پر طرفدار در بازار ایران را نام ببریم می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

 

-  رادیاتور حوله خشک کن اسکار

-  رادیاتور حوله خشک کن ایران رادیاتور

-  رادیاتور حوله خشک کن لیتورا

-  رادیاتور حوله خشک کن ترموفن

-  رادیاتور حوله خشک کن بوتان

-  رادیاتور حوله خشک کن شهریار

-  رادیاتور حوله خشک کن ونداد

-  رادیاتور حوله خشک کن لاریا

-  رادیاتور حوله خشک کن بارانا

-  رادیاتور حوله خشک کن سپهر

 

راهنمای نگهداری از رادیاتور حوله خشک کن

 

*  در ابتدا سعی کنید در صورت امکان، رادیاتور حوله خشک کن خود را نزدیک درب یا پنجره موجود در محیط نصب نمایید.

*  همه ساله با فرارسیدن فصل سرد سال اقدام به هواگیری این نوع از رادیاتورهای خود از مدلی که در پایین ترین سطح ممکنه قرار دارد، کنید.

*  حتما به دفترچه راهنمای نصب و استفاده از رادیاتور خود اهمیت دهید و قبل از مصرف به مطالعه دقیق آن بپردازید.

*  سعی کنید محصول را در حدفاصل حداقل 10 سانتیمتری از دیوارهای پشت و کناری آن نصب نمایید.

*  اگر قصد خرید چند رادیاتور حوله خشک کن را کرده اید، حتی المقدور همه آن ها را از یک برند و یک جنس بدنه تهیه نمایید.

*  برای تمیز نمودن محصول خود نیز از شوینده های مجاز استفاده کنید.

 

کلام آخر

 

دستگاه رادیاتور حوله خشک کن یک وسیله بسیار کاربردی برای خشک کردن زود هنگام و کامل حوله ها، لباس ها و… و همچنین میکروب زدایی و پیشگیری از بوی رطوبت آنها، گرمایش محیط و همچنین کاهش رطوبت فضا و جلوگیری از پدیدار شدن قارچ و کپک در اثر نم و رطوبت است. در این مطلب به بررسی برای راهنمایی در خرید حوله خشک کن در انواع آن پرداختیم و شما را با انواع مختلفی از این محصول آشنا کردیم.

 

بیشتر بخوانید: شیر ترموستاتیک رادیاتور چیست و چگونه نصب می شود؟

سوالات متداول
  • بهترین نوع حوله خشک کن کدام است؟
    برای پاسخگویی به این سوال باید موارد مختلفی مانند متراز محیط، آب و هوای منطقه و نوع سیستم گرمایشی را مد نظر قرار داد. برای مثال رادیاتورهای حوله ای فولادی برای مناطقی با آب و هوای سرد و حمام های بزرگ مناسب هستند؛ اما از نمونه های شیشه ای در فضاهایی با وسعت کمتر استفاده می شود.
  • آیا از حوله خشک کن‌ ها می توان به‌عنوان شوفاژ استفاده کرد؟
    شما می توانید از آن ها برای گرم کردن فضاهای کوچک مانند اتاق بچه و انبار و… استفاده کنید که هم به لحاظ اقتصادی به صرفه است هم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
  • حوله خشک کن چیست و چه کاربردی دارد؟
    حوله خشک کن نوعی رادیاتور است که اغلب در فضاهای حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند و وظیفه گرم کردن محیط و خشک کردن لباس و محیط را بر عهده دارند‌.

برچسب ها:

حوله خشک کن ،رادیاتور 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman