حضور شرکت آزمایشگاه فنی خاک در پروژه های ملی و استانی شتاب می گیرد

حضور شرکت آزمایشگاه فنی خاک در پروژه های ملی و استانی شتاب می گیرد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۲ | ۱۴۰۱/۰۴/۲۳

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: با توجه به امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک مابین شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و همچنین نیاز کشور به توسعه زیرساخت ها حضور تخصصی و فنی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف ارتقای کیفیت در پروژه های ملی و استانی شتاب می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، صبح امروز نخستین نشست مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری های سراسر کشور به میزبانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

 

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جمع مدیران کل دفاتر فنی استانداری های سراسر کشور گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در توسعه زیرساخت ها و همچنین افزایش ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در کشور، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد با تمام توان، تخصص و تجهیزات منحصربه ‌فرد آزمایشگاهی و مهندسی خود برای ارتقاء کیفیت و افزایش طول عمر مفید و توسعه مطلوب زیر ساخت های کشور در پروژه های عمرانی ملی و استانی حضور جهادگونه و همه جانبه داشته باشد.

 

کیانپور با اشاره به اینکه این شرکت آمادگی نظارت بر آزمایشگاه های بخش خصوصی دارد گفت: با توجه به عضویت این شرکت در شوراهای مختلف و نهادهای حاکمیتی، اخذ مهمترین گواهینامه های داخلی و بین المللی و استفاده از تجهیزات منحصربه‌فرد و کالیبره بودن تجهیزات آزمایشگاه های مرجع خود در سراسر کشور، آمادگی کامل دارد تا بر اساس تصمیم حاکمیت و نظام فنی و اجرایی کشور، بر عملکرد سایر آزمایشگاه ها و فعالان این صنعت در پروژه های عمرانی نظارت کند.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده درست از منابع مالی محدود در جهت ارائه خدمات و توسعه زیر ساخت ها از اولویت های کشور است تصریح کرد: با توجه به بهره مندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از متخصصین توانمند و بهرهبرداری از تجهیزات استاندارد و بروز دنیا و ارائه بیش از ۶۰۰ نوع خدمت آزمایشگاهی، حضور این شرکت در پروژه های عمرانی ملی، استانی، بخش خصوصی و دولتی ضمن ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه ها در منابع مالی که به سختی تامین می شود ، تا ۵۰ درصد نیز کاهش هزینه به همراه داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه این شرکت دارای توان و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در ارائه خدمات آزمایشگاهی و حتی فراتر از نیاز کشور است خاطر نشان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به گستردگی که در کشور دارد و استقرار بیش از یک هزار و 20 شعبه و واحد آزمایشگاهی در سراسر کشور، آمادگی دارد در کمتر از ۲ ساعت آزمایشگاه های تخصصی و مهندسی خود را در پروژه های عمرانی مستقر و به ارائه خدمات با کمترین انحراف از استانداردهای داخلی و بین المللی اقدام و نتایج مطالعات و آنالیز آزمایش ها را در اختیار کارفرما قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه در بخش آموزش دارای ظرفیت های فوق العاده هستیم خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه طی سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی در زمینه های تخصصی فنی و مهندسی برگزار کرده و آمادگی دارد بسته به نیاز استان ها سمینارها، کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی را با بهره مندی از اساتید به نام و بروز به صورت حضوری و آنلاین برای کارشناسان و مدیران دستگاه های اجرایی در سراسر کشور برگزار کند و نیاز استان ها را به کارشناسان متخصص رفع کند.

 

کیانپور با بیان اینکه این شرکت توانمندی منحصر به فردی در حوزه مطالعات بهسازی و بهینه سازی روسازی معابر و راه ها دارد گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با در اختیار داشتن دانش روز و فناوری بهره گیری از تجهیزات اسکنرهای لیزری موفق شده که سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر از راه های درون شهری و برون شهری و روستایی را پایش کرده و راهکارهای مختلفی را برای نگهداری و کاهش مشکلات و خرابی راه ها ارائه کند.

 

وی افزود: طی سال گذشته و امسال معابر درون شهرهای تهران، مشهد، قم، زنجان پایش شده و برداشت معابر استان البرز نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه به پرسش های مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری های سراسر کشور پاسخ داد.

 

در ادامه این نشست مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استان ها در دوره های آموزشی پایش دوره ای وضعیت روسازی و سامانه اطلاعات مکانی تحت وب این شرکت و همچنین آشنایی با تجهیزات نوین ارزیابی روسازی راه و فرودگاه و کاربردهای آن شرکت و گواهی نامه حضور در این دوره ها را دریافت کردند و در پایان از بخش های مختلف فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید و از نزدیک با توانمندی ها و ظرفیت های این شرکت آشنا شدند.

 

گفتنی است یکم تیرسال جاری تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی و افزایش همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، مشاوره ای، اطلاع رسانی، آموزشی، برگزاری کنفرانس ها، نشست های هم اندیشی و سخنرانی های علمی و ... در سطح کشور به امضاء مجید کیانپور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ­ها و دهیاری های کشور رسید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman