مقایسه جک سکشنال و کرکره برقی

مقایسه جک سکشنال و کرکره برقی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۶ | ۱۴۰۱/۰۵/۲۲

با توجه به شرایط و ضرورت نصب درب های اتوماتیک برای ورودی ساختمان، بایستی علاوه بر امنیت از کیفیت مطلوب و ظاهری متناسب با نمای ساختمان برخوردار باشد. از انواع درب های اتوماتیک می توان به کرکره برقی، جک پارکینگی در دو مدل ریلی و لولایی، جک سکشنال (زیرسقفی)، درب اتوماتیک شیشه ای و... اشاره کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، با توجه به شرایط و ضرورت نصب درب های اتوماتیک برای ورودی ساختمان، بایستی علاوه بر امنیت از کیفیت مطلوب و ظاهری متناسب با نمای ساختمان برخوردار باشد. از انواع درب های اتوماتیک می توان به کرکره برقی ، جک پارکینگی در دو مدل ریلی و لولایی ، جک سکشنال ( زیرسقفی ) ،درب اتوماتیک شیشه ای و ... اشاره کرد.

 

درب زیر سقفی از مدرن ترین جک برقی به شمار می رود و گزینه مناسبی برای درب پارکینگ از لحاظ کیفیت و زیبایی محسوب می شود.

 

درب سکشنال که به عنوان درب اتوماتیک زیر سقفی نیز شناخته می شود یکی از زیرمجموعه های جک برقی بوده و توسط ریموت کنترل می شود و تاثیر چشمگیری در راحتی و امنیت افراد دارد. در محیط هایی با محدودیت فضا و ارتفاع مانند مجتمع تجاری ، انبارها ، سوله و پارکینگها ، ورودی پارکینگ دارای رمپ و ... به کار می رود.

 

عملکرد درب سکشنال پارکینگ

 

عملکرد درب پارکینگ زیرسقفی

 

درب سکشنال پارکینگ از تعدادی پنل جداگانه ساخته شده است که هنگام باز شدن به سمت بالا حرکت کرده و در موازات سقف قرار می گیرد. تعداد پنل ها بین 3 تا 8 و با ضخامت 4 یا 6 سانتی متری ساخته شده و به وسیله لولاهای فولادی متصل می شوند. داخل هریک از پنل ها فوم پلی اورتان فشرده قرار گرفته و همین ویژگی باعث عایق شدن حرارت و صدا شده است. در لبه های کناری پنل ، چرخ دنده هایی قرار گرفته است که هنگام باز و بسته شدن درب به سمت بالا و پایین حرکت می کنند.

 

عرض پنل با توجه به ورودی درب پارکینگ متغیر بوده و در ابعادی بین 2 تا 9 متر طول و 1.5 تا 4 متر عرض و با ارتفاعی متفاوت حداکثر 240 سانتی متر تولید می شود. نحوه حرکت این درب ها با زاویه 90 درجه و از حالت افقی به حالت عمودی می باشد که کمترین صدا را تولید می کند.

 

درب زیرسقفی پارکینگ

 

متریال درب زیرسقفی پارکینگ

 

درب سکشنال از لحاظ و جنس و رنگ متنوع بوده و از متریال مختلفی از جمله چوب ، فولاد ، شیشه ، گالوانیزه و ... ساخته می شود اما از رایج ترین مواد در تولید این پنل UPVC می باشد. و با توجه به شرایط و بودجه مشتری متغییر است. همچنین برای پوشش پنل از رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود. از پرفروش ترین رنگ های استفاده شده در این نوع درب رنگ کرم ، سفید ، مشکی ، طرح چوب و ... بوده و مناسب نماهایی با طرح کلاسیک و مدرن است.

 

مزایای درب اتوماتیک زیرسقفی

 

به موارد زیر می توان اشاره کرد

*  عایق صدا : از مزایای درب زیرسقفی عایق صدا بودن است . این ویژگی در کارخنجات و سوله ها که مکانی پر سر و صدا هستند، پرکاربرد بوده و فضای آرام را برای بازدیدکنندگان و افراد مشغول در کارخانه فراهم می کند.
*  اشغال فضای کم : این نوع درب اتوماتیک بر خلاف سایر درب های اتوماتیک برای باز شدن نیاز به فضای اضافی ندارد چرا که در این سیستم تمام پنل های درب به صورت اتوماتیک زیر سقف قرار می گیرد و حداکثر فضایی که اشغال می کند 15 سانتی متر می باشد با این تفاسیر امکان پارک کردن خودرو حتی نزدیک به درب را دارید.
*  امنیت بالا : این نوع درب ها به دلیل استفاده از پنل های فولادی 40 تا 50 سانتیی متری و فوم پلی اورتان از امنیت و استحکام بالایی برخوردار هستند و تبدیل به درب ضدسرقت ، ضد حریق ، ضد ضربه شده است.
*  سرعت بالا : درب زیر سقفی به دلیل استفاده از پنل های مخصوص UPVC سبک، در مقایسه با سایر درب های اتوماتیک سرعت بالایی داشته . و برای باز و بسته شدن نیاز نیست زمان زیادی را منتظر بمانید.
*  عمر مفید : استفده از پنل های سبک در درب سکشنال مانع فشار زیاد به چرخ ها شده و همین موضوع باعث استهلاک و صدای کمتری شده است. بر خلاف درب های قدیمی شیب دار که وزن بالایی داشته و فشار زیادی به قطعات وارد می کنند ، با گذشت زمان باعث استهلاک بیشتر و صدای ناهنجار شده و در عمر جک هم تاثیر گذار است.
*  تعمیر آسان : همانطور که گفته شد درب زیر سقفی از چندین پنل مخصوص ساخته شده است و باعث شده تا در صورت مشاهده خرابی درب، به صورت جداگانه پنل را تعمیر و یا تعویض کنید. و مانع اختلال در عملکرد سایر پنل ها می شوید.
*  ظاهری ساده اما زیبا : یکی از مزایای درب زیرسقفی اتوماتیک ،ظاهر شیک می باشد. دارای طیف رنگی متنوع و متناسب با انواع معماری ساختمانی طراحی شده و در سه مدل ساده ، شیاردار (مناسب درب های صنعتی ) و کلاسیک استفاده می شود.

 

درب اتوماتیک

 

انواع درب سکشنال زیر سقفی از لحاظ کاربری و موقعیت

 

*  درب سکشنال مسکونی : برای پارکینگ هایی با محدودیت فضا مناسب می باشد. از موتورهای با قدرت کم و از نوع کشنده در این درب استفاده می شود. نصب این درب ها به صورت 90 درجه و زاویه دار (پارکینگ های دارای رمپ) انجام می شود .
*  درب سکشنال صنعتی : این نوع درب در فضاهای مانند کارخانجات و سوله ها و با تردد بالا استفاده می شود. و بسته به شرایط فضا به سه روش 90 درجه ، زاویه دار و گیوتینی یا عمود بازشو نصب می شوند. به دلیل فضای زیادی که در اختیار کاربر قرار می دهد ورود و خروج خودرو راحت می باشد.
*  درب سکشنال آتش نشانی : این مدل تفاوت چندانی با مدل درب سکشنال صنعتی نداشته و تنها در سرعت باز شدن درب متفاوت بوده چرا که در سازمان هایی مانند آتش نشانی سرعت عمل بسیار اهمیت دارد به همین دلیل از موتور گیربکس سرعتی استفاده می شود که سرعت بالا هنگام باز شدن درب را دارد.

 

مقایسه درب سکشنال و کرکره برقی

 

*  کرکره برقی در مقایسه با درب سکشنال نصب راحت دارد
*  درب زیر سقفی اتوماتیک از امنیت بالایی نسبت به کرکره برقی برخوردار است. چرا که این نوع درب از سیستم قفل موتور و فنر برخوردار بوده و حتی با دیلم و ابزار دیگر نمی توان درب را باز کرد.
*  درب کرکره برقی از لحاظ هزینه ، نسبت به درب سکشنال ارزان تر می باشد.
*  کرکره برقی در صورت تعمیر بایستی تمام درب تعویض شود برخلاف درب زیرسقفی که هر پنل به صورت جداگانه قابل تعمیر است.
*  هنگام قطعی برق درب سکشنال به راحتی به حالت دستی خلاص در می آید و کوچکترین فشار می توانید درب را باز و بسته کنید در حالی که کرکره برقی برای باز کردن درب حداقل 15 دقیقه زمان می برد و انرژی بر است.
*  استهلاک و سر و صدای کمتری نسبت به کرکره برقی دارد.
*  ظاهری متنوع نسبت به کرکره برقی.

قیمت درب سکشنال

قیمت درب سکشنال

 

در درب زیر سقفی ، وزن پنل و ابعاد درب دو عامل مهم و تاثیرگزار در قیمت درب می باشد. نوع دیگر درب سکشنال که برای ورودی کارگاه ها و کارخانجات استفاده می شود به دلیل استفاده از قطعات بزرگتر و مقاوم تر، افزایش قیمت خواهد داشت.

 

به طور کلی قبل از خرید به فاکتور هایی همچون موتور ، برند ، درب نفررو ، تعداد فنر ، نوع پنل و ابعاد درب باید توجه کرد.

 

جهت خرید انواع درب اتوماتیک و سایر خدمات می توانید به kiansell.com عرضه کننده انواع جک برقی در برندهای ایرانی و خارجی رجوع نمایید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman