آشنایی با انواع موتور آسانسور و موتور زیلابگ

آشنایی با انواع موتور آسانسور و موتور زیلابگ
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۰ | ۱۴۰۱/۰۵/۲۷

موتور آسانسور به عنوان یکی از بخش های اصلی هر آسانسوری شناخته شده و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل موتور گیرلس و موتور گیربکس می باشد. موتور زیلابگ در بازار های کشورمان به صورت گیرلس یافت می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، با پیشرفت های گسترده در حوزه ساختمان سازی، شاهد استفاده از فناوری های جدیدی در ساختمان های نوساز هستیم. یکی از بخش های اصلی هر ساختمانی، آسانسور آن ها بوده که خانواده ها اغلب قبل از سکونت خود، به بررسی آسانسور ها نیز می پردازند. بسیاری از سازندگان آپارتمان ها نیز برای رعایت استاندارد ها و گرفتن مجوز های مربوطه، باید قوانین نصب آسانسور ها را رعایت کنند. برای درک تمامی موارد ذکر شده نیاز به بررسی انواع موتور آسانسور ها می باشد.

 

موتور آسانسور به عنوان یکی از بخش های اصلی هر آسانسوری شناخته شده که امروزه فروشندگان زیادی به فروش آن می پردازند. یکی از موتور های معروف آسانسور که دارای محبوبیت زیادی نیز می باشد، موتور زیلابگ می باشد. این موتور متعلق به فناوری کشور آلمان بوده که در ادامه با اطلاعات زیادی در رابطه با این محصول آشنا می شوید.

 

انواع موتور آسانسور

 

به طور کلی موتور های آسانسور به دو دسته تقسیم می شوند که شامل موتور گیرلس و موتور گیربکس می باشد. موتور زیلابگ در بازار های کشورمان به صورت گیرلس یافت می شود.

 

اکثریت مجتمع هایی که در پشت بام خود دارای فضای خاصی به عنوان اتاق آسانسور هستند، از موتور گیربکسی استفاده می کنند. موتور گیربکس آسانسور به عنوان فناوری قدیمی تری شناخته شده که استفاده از آن به همراه اینورتر فرکانس رواج گسترده ای دارد. این موتور در نسخه های مختلفی از جمله تک سرعته، دو سرعته روانه بازار می شود.

 

ساختار اتاق های آسانسور

ساختار اتاق های آسانسور

 

اما موتور گیرلس به عنوان نسخه جدیدتر و فناوری نوین تری شناخته شده که دارای ساختار منحصر به فردی می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده، مزیت های موتور گیرلس در تناسب با موتور گیربکس بسیار بیشتر می باشد. برخی از مزایای اصلی این محصول شامل سر و صدای بسیار پایین، عدم نیاز به موتور خانه آسانسور، کاهش بسیار زیاد مصرف برق و ... می باشد. در واقع این نوع از آسانسور ها در اصطلاح نسخه جمع و جور شده ای هستند که امکان استفاده از آن ها در مکان های مختلف وجود دارد.

 

مزیت های استفاده از موتور گیرلس آسانسور

 

یکی از مسائلی که سبب شده تا میزان فروش موتور های گیرلس بیشتر باشد و محبوبیت آن ها نیز در سال های اخیر افزایش یابد، مزایای فوق العاده موتور گیرلس بوده است. موتور گیرلس به عنوان نسخه پیشرفته تر موتور آسانسور ها شناخته شده که این مسئله توقع افراد را از این موتور بالا می برد.

 

یکی از ویژگی های اصلی موتور گیرلس، وجود ترمز مکانیکی در این موتور بوده که در وضعیت های اضطراری امکان استفاده از آن وجود دارد. همچنین میزان عمر موتور گیرلس در مقایسه با سایر موتور ها در مدت زمان طولانی بیشتر است. سرعت موتور گیرلس قابل کنترل بوده و این موضوع نیز از مزایای آن شمار می رود. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، موتور گیرلس آسیب های بسیار کمتری را محیط زیست وارد خواهد کرد.

 

آشنایی با موتور زیلابگ

 

شرکت زیلابگ برای اولین بار در سال 1910 در برلین آلمان پایه گذاری شد و پس از مدت های طولانی در سال 1949 در جنوب آلمان مستقر شد. این شرکت با داشتن مهندسین برتر جهان توانسته است فناوری های جدیدی در صنعت آسانسور روانه بازار کند. یکی از دستاورد های شرکت زیلابگ، تولید موتور هایی با قدرت و کیفیت بی نظیر بوده است. موتور زیلابگ سالانه به کشور های مختلفی صادر می شود و استفاده از آن در مناطق مختلف رواج گسترده ای دارد. البته نیاز است که بدانید این شرکت در سال های اخیر فعالیت بیشتری را در موتور های گیرلس داشته است. خط تولید موتور گیربکس زیلابگ به طور کامل از شرکت زیلابگ حذف شده است.

 

مشخصات فنی موتور زیلابگ

 

به طور کلی هر یک از موتور های شرکت زیلابگ دارای مشخصات فنی خاصی می باشد. از این رو نمی توان موتور زیلابگ را تنها با کسب چندین اطلاعات شناسایی نمود. برای مثال در نسخه sm210_60b شاهد به کار گیری فناوری های خاصی هستیم. برخی از مشخصات این موتور شامل ظرفیت 21 نفری آن، قطر 320 میلی متری فلکه، قطر 8 میلی متری سیم بکسل، گشتاور 850 نیوتن، وزن 470 کیلوگرمی و ... می باشد.

 

در نسخه sm200_30c موتور زیلابگ نیز شاهد به کار گیری فناوری های خاصی در این محصول هستیم. برخی از مشخصات این محصول شامل سرعت 1 تا 1.6 متر بر ثانیه، ظرفیت 10 نفره معادل 750 کیلوگرمی، گشتاور 475 نیوتن، وزن 250 کیلویی، ترمز دیسکی، بازدهی 92 درصدی و ... می باشد.

 

انکودر موتور زیلابگ

 

انکودر به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های موتور زیلابگ شناخته شده که یکی از دلایل موفقیت این موتور نیز می باشد. انکودر موتور گیرلس زیلابگ وظیفه داشته تا لحظه به لحظه با استفاده از کد های دیجیتالی و آنالوگ های مخصوص، اطلاعاتی را به تابلو فرمان انتقال دهد. انتقال این اطلاعات سبب می شود تا نحوه کارکرد آسانسور شما صحیح تر باشد. انکودر اکثریت موتور های شرکت زیلابگ، بر روی موتور نصب شده و دارای حسگر هایی برای انتقال داده های موردنظر آسانسور می باشد. نیاز است که بدانید انکودر آسانسور ها نیز دارای انواع مختلفی می باشد.

 

خرید موتور زیلابگ از نماینده انحصاری

 

در سال های اخیر مراکز زیادی خود را به عنوان نماینده انحصاری موتور زیلابگ در کشور ایران معرفی کرده اند در صورتی که شرکت زیلابگ هیچ گونه نماینده انحصاری در ایران ندارد و فقط چند شرکت نماینده ی فروش و خدمات پس از فروش موتور های گیرلس این شرکت هستند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman