چسب بتن برای سیمانکاری، خرید از بتن شیمی خاتم

چسب بتن برای سیمانکاری، خرید از بتن شیمی خاتم
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۵ | ۱۴۰۱/۰۵/۳۰

چسب بتن نوعی افزودنی است که به صورت امولسیون تولید می شود. این چسب یک پل ارتباطی بین اجزای ملات و بتن های ساختمانی است که با افزایش چسبندگی این ملات، فرآیند ساخت و ساز را تسریع بخشیده و آن را مستحکم تر می کند.

به گزارش اخبار ساختمان، آیا تا کنون با چسب بتن برای سیمانکاری آشنا شده‌اید؟ آیا این نوع از چسب‌ها را به کار گرفته‌اید؟ با ما در بتن شیمی خاتم همراه باشید تا با چسب‌های بتن و کاربرد آن‌ها در سیمانکاری آشنایی پیدا کنید.

 

به طور کلی امروزه برای این که ملات‌های ساختمانی را مقاوم‌تر کنند و چسبندگی آن‌ها را افزایش دهند، از چسب‌های بتن استفاده می‌کند. این چسب‌ها در لابلای سیمان‌ها قرار می‌گیرند و با ساختاری که دارند، ملات‌های ساختمانی را به یک ملات ایده‌آل و مقاوم برای انجام کارهای ساختمانی تبدیل می‌کنند. این چسب‌های شیمیایی در انواع گوناگون تولید شده‌اند و با توجه به نوع خود، کاربردهای متنوعی هم دارند. با ما همراه باشید.

 

چسب بتن چیست؟

 

چسب بتن چیست؟

 

پیش از این که با انواع چسب بتن برای سیمانکاری آشنا شویم، خوب است نگاهی به ساختار کلی چسب‌های بتن بیندازیم. زمانی که صحبت از چسب بتن به میان می‌آید، بسیاری از افراد دوست دارند که بدانند چسب بتن چیست. در واقع چسب بتن را نوعی افزودنی تعریف می‌کنند که به صورت امولسیون تولید می‌شود. این چسب یک پل ارتباطی بین اجزای ملات و بتن‌های ساختمانی است که با افزایش چسبندگی این ملات، فرآیند ساخت و ساز را تسریع بخشیده و آن را مستحکم‌تر می‌کند.

 

اگر می‌خواهید دوام و مقاومت خمشی بتن را افزایش دهید، اگر می‌خواهید از ترک خوردن سیمان جلوگیری کنید، اگر قرار است عملیات تعمیراتی انجام دهید و اگر می‌خواهید هزینه‌های ناشی از تعمیر بتن را کاهش دهید، بهترین گزینه‌ی انتخاب برای شما انتخاب همین چسب‌های بتن می‌باشد.

 

انواع چسب بتن

 

انواع چسب بتن

 

زمانی که ما از لفظ چسب بتن برای سیمانکاری استفاده می‌کنیم، شاید شما تصور کنید که تنها یک نوع چسب بتن وجود دارد که برای افزایش مقاومت سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما چسب‌های شیمیایی انواع گوناگونی دارند و با توجه به برند سازنده‌ی خود، ممکن است ترکیبات شیمیایی متنوعی را در خود جای بدهند. انواع چسب بتن عبارتست از:

 

۱: چسب بتن لاتکس: چسب بتن لاتکس یکی از بهترین چسب‌هایی است که برای سیمانکاری بسیار مناسب است. این چسب با استفاده از مواد پلیمری ساخته می‌شود و در آب حل می‌گردد. چسب لاتکس اغلب اوقات برای کف محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواصی همچون ضد قارچ بودن و عدم نفوذ رطوبت در محیط را به این محیط هدیه می‌دهد. این نوع از چسب‌ها معمولا به رنگ سفید تولید می‌شوند و در برابر یخ زدن یا ذوب شدن هم مقاومتی عالی دارند. این‌ها تنها مزایای چسب بتن لاتکس نیستند بلکه مزایای دیگری همچون انعطاف پذیری بالا، قیمت به صرفه، مناسب بودن برای آب بندی، بالا بردن توان مکانیکی سیمان، افزایش خاصیت کشسانی سیمان و همچنین مقاومت در برابر ضربه همه و همه در ساختار چسب‌های بتن لاتکس جای گرفته‌اند.

 

۲: چسب بتن اپوکسی: چسب‌های اپوکسی بتنی بر پایه ی رزین تولید می‌شوند و ماندگاری زیادی دارند. این نوع از چسب‌ها چسبندگی زیادی دارند و بدون نیاز به حلال به کار گرفته می‌شوند. اگر می‌خواهید از سیمان‌های پرتلند برای سیمانکاری یک ‌محیط استفاده کنید، بهتر است چسب بتن را با ماسه و شن و این نوع از سیمان‌ها ترکیب نمایید تا یک ملات فوق العاده را به وجود بیاورید. نصب و کسب چسب‌های اپوکسی بسیار آسان است. همچنین، این چسب‌ها دوام بسیار بالایی هم دارند و در برابر حملات شیمیایی سولفات‌ها هم مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

 

۳: چسب بتن آب بند: این نوع از چسب‌های بتن همان گونه که از نامشان پیدا است، اغلب اوقات برای آب بندی محیط‌های سیمانی و کاشی کاری شده به کار گرفته می‌شوند. اتصال بتن تازه به سازه‌های ساختمانی و پوشاندن درزها و شکاف‌های این بتن‌ها از جمله کاربردهای اصلی چسب بتن آب بندی به شمار می‌آیند. این نوع از چسب بتن برای سیمانکاری قیمت ارزانی دارد و به راحتی یافت می‌شود. همچنین، این چسب به زودی خشک می‌شود و می‌تواند فرآیند ساخت و ساز ساختمانی را تسریع ببخشد.

 

۴: چسب کاشت میلگردیکی از کاربردهای سیمان در ساختمان سازی، چسباندن و کاشت میلگرد است. برای این که مقاومت کاشت میلگرد را افزایش دهند و استحکام و تداوم آن را نیز بهبود ببخشند، از چسب‌های بتن کاشت میلگرد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید جهت خرید چسب بتن در انواع گوناگون با ما تماس بگیرید.

 

اهمیت استفاده از چسب بتن برای سیمانکاری

 

اهمیت استفاده از چسب بتن

 

حال که با انواع مختلف چسب بتن آشنایی پیدا کردید، بهتر است با اهمیت چسب بتن در سیمانکاری هم آشنا شوید. امروزه چسبندگی پایین ملات‌های سیمانی باعث شده است که فرآیندهای ساختمان سازی با مشکل مواجه شوند. این امر به یک دغدغه‌ی مهم برای مهندسان و دست اندر کاران ساخت و ساز تبدیل شده است. به همین دلیل چسب‌های بتن را در ساختار ملات‌های سیمانی به کار می‌بندند تا مقاومت این ساختار را بالا ببرند و چسبندگی آن را افزایش دهند. علاوه بر این، مخلوط‌های سیمانی پس از یک دوره‌ی خاص و در اثر عوامل مختلف، با ترک‌ خوردگی مواجه می‌شوند. به همین دلیل لازم است که شما در همان ابتدای کار چسب بتن برای سیمانکاری را به کار ببندید تا به کاهش این ترک‌ها کمک کنید.

 

ناگفته نماند که استفاده از چسب‌های بتن به عنوان یک آب بند هم حائز اهمیت است. سیمانکاری‌ها در اغلب مواقع ممکن است فرسایش پیدا کنند و نیاز به ترمیم و تعمیر داشته باشند. در اینجا از چسب بتن بهره گرفته می‌شود تا روند درز گیری و عایق بندی سازه‌های سیمانی به بهترین شکل ممکن پیش برود. پس خرید چسب بتن برای انجام فرآیندهای ساختمانی و استفاده از سیمان، لازم است.

 

مزایای استفاده از چسب بتن برای سیمانکاری

 

*  یکی از مزایای چسب بتن این است که می‌تواند در ملات‌های ساختمانی به کار برود و میزان چسبندگی بتن‌های قدیمی به بتن‌های جدید را افزایش دهد.

*  با چسب‌های بتن مقاومت فشاری و خمشی سیمانکاری افزایش پیدا می‌کند.

*  اگر قرار است از سیمان برای چسباندن میلگردها به یک فضای خاص استفاده کنید، بهتر است که چسب‌های بتن را به کار ببندید.

*  جلوگیری از تبله شدن سیمان، ترک خوردن آن و بریده بریده شدن سیمان به دنبال استفاده از چسب‌های بتن به وجود می‌آید.

*  در سیمانکاری برای افزایش خاصیت الاستیسیته بتن از چسب بتن استفاده می‌شود.

*  قابلیت اجرای آسان و قیمت مناسب چسب‌های بتن را به بهترین چسب‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

*  این چسب‌ها با انواع سیمان سازگاری دارند.

*  نوعی از چسب‌های بتن به نام ژل میکروسیلیس عمل ژل شدن ملات ساختمانی را افزایش می‌دهند. شما می‌توانید جهت خرید ژل میکروسیلیس از طریق سایت ما اقدام کنید.

 

چسب بتن ضد آب و سیمانکاری

 

یکی از سوالات متداولی که‌ ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که چسب بتن ضد آب چگونه می‌تواند مقاومت سیمانکاری را افزایش دهد. امروزه چسب‌های بتن ضد آب مقاومت یک محیط را در برابر نفوذ رطوبت بالا می‌برند. محیط‌های سیمانکاری شده هم از جمله‌ی این محیط‌ها هستند که اگر ضد آب نشوند، ممکن است چندی بعد در اثر قرار گرفتن در برابر رطوبت تخریب شوند و این از نظر اقتصادی اصلا خوشایند نیست. به همین دلیل چسب بتن ضد آب در این زمینه به کار گرفته می‌شود.

 

از مزایای چسب بتن ضد آب می‌توانیم به افزایش مقاومت خمشی و سایشی سیمان اشاره کنیم. این چسب‌ها اغلب اوقات برای ترمیم کانال‌های آب، کف سالن‌های صنعتی سیمانی، بتن‌های فرودگاهی، انواع پل‌ها قدرتمند و ترمیم آسیب دیدگی سدها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چسب‌ها در مقابل یخ زدگی و خوردگی هم مقاومت دارند و می‌توانند ظاهر یک فضای سیمانی را تا سالیان سال در همان حالت اولیه نگه دارند.

 
   


آیا چسب بتن پودری برای سیمانکاری مناسب است؟

 

بسیار مشاهده می‌شود که به مرور زمان، سنگ، سرامیک و سیکان‌های به کار رفته در یک محیط تخریب و متلاشی می‌شوند. به همین دلیل از چسب‌های پودری برای ترمیم این سیمان‌ها استفاده می‌کنند. از این رو در پاسخ به سوال مناسب بودن یا نبودن چسب بتن پودری برای سیمانکاری باید بگوییم که این چسب‌ها نیز همانند سایر چسب‌های بتن انتخابی ویژه برای ترمیم سیمانکاری و یا تاسیس اولیه‌ی یک سازه به شمار می‌آیند. پس از مدتی که سیمان‌ها ترک می‌شوند و میان آن‌ها جدا افتادگی ایجاد می‌شود، چسب‌های بتن را با روان کننده‌ها و سایر ژل‌های مخصوص ترکیب می‌کنند و از آن‌ها بهترین بهره را می‌برند. شما می‌توانید جهت خرید انواع و اقسام چسب‌های پودری بتن با ما در تماس باشید.

 

هزینه‌ی خرید چسب بتن

 

خرید چسب بتن یکی از مهم‌ترین اقدامات در ساخت و سازهای سیمانی است که باید با توجه به نکات مختلف انجام شود. یکی از این نکات، قیمت چسب است که بر اساس حجم چسب و نوع آن مشخص می‌شود. بدیهی است که به هر میزان که کیفیت چسب افزایش پیدا کند، قیمت آن بالا می‌رود. بهتر است شما چسب‌های مقاومی را برای سیمانکاری خریداری کنید که در دراز مدت ساختارهای سیمانی و چسبندگی بین آن‌ها را مقاوم می‌کنند و هزینه‌های تعمیر سیمانکاری یک محیط را کاهش می‌دهند. شما می‌توانید این چسب‌ها را با قیمتی مقرون به صرفه از فروشگاه بتن شیمی خاتم خریداری کنید.


سخن پایانی

 

ما در این مطلب در مورد چسب بتن برای سیمانکاری با شما صحبت کردیم. در حال حاضر مخلوط‌های سیمانی به خودی خود مقاومت چندانی ندارند و باید با چسب‌های کاربردی بتنی ترکیب شوند تا بتوانند در فرآیندهای ساختمانی به کار بروند. به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که شما با نقش چسب بتن در ساختمان سازی و انجام سیمانکاری آشنایی پیدا کنید و با استفاده از این چسب‌ها، عمر سازه‌های سیمانی را افزایش دهید. قیمت چسب‌های بتنی به نسبت حجم و نوع چسب مشخص می‌شود که هر کسی پیش را خرید این چسب‌ها باید به قیمت آن‌ها توجه داشته باشد و بهترین چسب را خریداری کند.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman