مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن خبر داد؛

اجرای پروژه آیمان تبریز در ۵.۴ هکتار

اجرای پروژه آیمان تبریز در ۵.۴ هکتار
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۰۰ | ۱۳۹۸/۰۶/۰۵

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه پروژه آیمان تبریز بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور است، گفت: در کنار ساخت واحدهای مسکونی ۱۰ هزار مترمربع سرانه‌های خدماتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.
به گزارش اخبار ساختمان، روزبه ظهیری در نشست خبری تشریج جزییات پروژه ۱۴۰۰ واحدی آیمان تبریز اظهار کرد: گروه سرمایه گذاری مسکن متعلق به بانک مسکن سال ۱۳۶۹ با هدف تولید مسکن برای اقشار متوسط تاسیس شد و امروز به عنوان بزرگترین انبوه سازان متشکل در کشور توفیق فعالیت را دارد که در این ۳۰ سال موفق شدیم ۶۰ هزار واحد مسکونی با حدود ۸ میلیون متر مربع مساحت در کشور بسازیم.

وی ادامه داد: گروه سرمایه گذاری مسکن در آستانه ۳۰ سالگی از سال ۹۷ یک پویش جدید را تحت عنوان پویش فصل نو آغاز کرد و هدف آن با توجه به نیازی که در حوزه تامین مسکن اقشار متوسط و سیاست های دولت محترم معطوف به این موضوع شد که یک توسعه و جهش بزرگی را در حوزه مسکن طی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود: مفتخر هستیم که به مناسبت هفته دولت از روز سه‌شنبه همزمان با کلنگ زنی پروژه آیمان تبریز، طرحی را در حوزه مسکن با عنوان طرح آباد (آغاز ، بهبود و اقدامی دوباره) رونمایی خواهیم کرد که ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای کلنگ زنی در سال ۹۸ هدفگذاری شده است که از این میزان، ۳۰۰۰ واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی دولت قرار گرفته و ۲۵۰۰ واحد در بافت فرسوده شهری ساخته خواهد شد.

ظهیری با بیان اینکه پروژه آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تبریز کلید می خورد، گفت: با توجه به اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن به واسطه اتصال به بانک مسکن رسالت تولید مسکن برای اقشار متوسط را داریم صرفا مبنا و ملاحظه شرکت در تعریف پروژه ها، صرفا اقتصادی نیست. پروژه آسمان نیز یکی از بزرگترین پروژه هایی است که باعث توسعه شهری در محدوده شرق تبریز شده است.

وی افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به لحاظ تداوم این حرکت در تبریز با شناسایی در منطقه غربی تبریز که مستعد توسعه بود، پروژه ۱۴۰۰ واحدی آیمان را تعریف کرد که در زمینی به مساحت ۵.۴ هکتار اجرا می شود.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه ما به سمتی رفتیم که پروژه آیمان به عنوان یک نماد و محرک توسعه باشد، گفت: یکی از ویژگی های بارز این پروژه این است که در کنار ساخت واحدهای مسکونی ۱۰ هزار مترمربع سرانه‌های خدماتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

در این نشست همچنین یاسمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب، حجم سرمایه گذاری در این پروژه را ۷۶۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: با اجرای این پروژه برای بیش از ۶ هزار نفر به صورت مسقتیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود که صنایع تولید مصالح ساختمانی بومی و غیربومی منطقه و کشور نیز فعال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب با اشاره به اینکه پروژه آیمان تبریز در سه فاز اجرایی خواهد شد، افزود: در فاز اول ۶۱۰ واحد با زمان بندی ۴۲ ماه، در فاز دوم ۴۱۰ واحد در ۳۶ ماه و فاز دوم ۴۱۷ واحد در ۳۶ ماه هدفگذاری شده است.

پایگاه خبری وزارت راه

برچسب ها:

پروژه ،ساخت ،آیمان ،مصالح ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman