استفاده از رابیتس در ساختمان سازی

استفاده از رابیتس در ساختمان سازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۵ | ۱۴۰۱/۰۶/۲۰

رابیتس یک ورقه مشبک فولادی بوده که از ورق های آلومینیوم ساخته شده است و از این وسیله در مواردی مانند سقف های کاذب، ترمیم ترک های ساختمانی، پوشش بتن سیمانی و گچ کاری مورداستفاده قرار می گیرد که البته دارای انواع و اقسام مختلف است.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر نیاز به زیباسازی نما در ساختمان‌سازی باشد، از رابیتس استفاده می‌شود؛ چراکه این محصول پایه‌ای از گچ‌بری‌ها به حساب می‌آید و به‌طورکلی این محصول فلزی به جهت کارهای تزئینی در ساختمان به‌کارگیری می‌شود. رابیتس یک ورقه مشبک فولادی بوده که از ورق‌های آلومینیوم ساخته شده است. گفتنی است که از این وسیله در مواردی مانند سقف‌های کاذب، ترمیم ترک‌های ساختمانی، پوشش بتن سیمانی و گچ‌کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد که البته دارای انواع و اقسام مختلف است. حال اجازه دهید در این مقاله در خصوص این محصول پرکاربرد صحبت کنیم.

 

 

رابیتس

 

رابیتس درست است یا راویز؟

 

همان‌طور که می‌دانید، برای انجام بعضی از امورات ساختمان‌ها به تولید و استفاده از سازه‌های سبک نیاز است که این موضوع در گذشته با استفاده از نی انجام می‌شده است. درواقع بسیاری از افراد با کنارهم قرار دادن نی که به شکل یک بافت سازه‌ای در می‌آمده و اصطلاحاً به آن نژده می‌گفتند، یک دیوار عایق در اختیار داشتند که برای موارد مختلف در نظر گرفته می‌گرفته‌اند، اما امروزه این محصول با استفاده از ورق گالوانیزه تهیه می‌شود که رابیتس نام دارد. البته این ابزار با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود که از جمله می‌توان به رابیت، راویز و... اشاره کرد که البته این موارد به صورت عامیانه استفاده میشوند و نادرست هستند.

 

انواع رابیتس

 

این محصول به‌طور کلی به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

 

 

*  از لحاظ ستون:

 

رابیتس از تعداد معینی ستون تهیه شده است که بنا به نیاز مورداستفاده قرار خواهد گرفت. گفتنی است که از معمول‌ترین نوع این محصول، 9 ستونه، 11 و 13 ستونه است که در موارد خاص به‌کار گرفته می‌شوند.

 

 

*  از لحاظ وزن:

 

این محصول بنا به ضخامت ورق‌های در نظر گرفته‌شده، وزن مختلفی خواهد شد که هرکدام در موارد دلخواه کاربردی هستند. به‌طورکلی رابیتس‌ها بر این اساس به انواع سبک، نیمه سبک، سنگین و نیمه سنگین طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 

نحوه محاسبه متراژ بر ابعاد توری رابیتس

 

پرواضح است که این محصول دارای ابعاد مختلف است و ضمن اینکه تغییر ابعاد در عرض 65 در 70 نیز ممکن است، اما باید توجه داشت که با افزایش کشش و فاصله بین شبکه‌ها، احتمال ازهم‌گسیختگی این وسیله وجود دارد که درنتیجه سبب کاهش استقامت آن می‌شود. همچنین ناگفته نماند که تولید این وسیله با عرض 65 فقط برای سفارشات حداقل 20 تن در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه در غیر این‌صورت صرفه اقتصادی نخواهد داشت. البته باید دقت داشته باشید که نحوه محاسبه متراژ بر ابعاد توری رابیتس باید از طریق مراکز معتبر انجام شود تا درنهایت در بهترین شکل به قیمت‌گذاری این محصول اقدام شود.

 

 

کاربردهای مختلف رابیتس

 

کاربردهای مختلف رابیتس

 

این محصول در بخش ساختمان‌سازی از مهم‌ترین ابزارهایی است که به‌کار گرفته می‌شودو موارد زیر از پرکابردترین آن‌ها است:

 

 

*  سقف کاذب:

 

با توجه به اینکه این محصول، فوق‌العاده منعطف است، کاربرد مناسبی برای این منظور خواهد داشت. درواقع اگر بنا به ایجاد طرح و نقش‌های جذاب برای سقف منازل باشد، از مهم‌ترین گزینه‌هایی که می‌توان از آن بهره برد، رابیتس است. ضمناً توجه داشته باشید که معمولاً برای این منظور از نوع 9 و 11 ستونه آن استفاده می‌شود و این اقدام به این دلیل است که این دو نوع از محصول وزن کمتری دارند و در کنار آن از ایمنی جذابی برخوردار هستند.

 

 

*  دیواره و پوشش‌ها:

 

ممکن است برای دیوارهای کاذب ساختمان‌ها نیز از این محصول استفاده شود. درواقع ممکن است روی دیوارها جای ترک یا خوردگی وجود داشته باشد که با توجه به اینکه این محصول به‌عنوان یک پوشش دهنده خواهد بود، به‌راحتی می‌توان از آن به‌کارگیری کرد. به‌طورکلی با توجه به اینکه این ابزار از مقاومت خوبی برخوردار است، به‌راحتی می‌تواند به دوام سازه کمک کند.

 

 

نمای بیرونی:

 

همان‌طور که می‌دانید، تغییرات ناگهانی جوی به‌راحتی می‌تواند نمای بیرونی ساختمان‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد، مخصوصاً سازه‌هایی که از مقاومت بالایی برخوردار نیستند. به همین منظور به‌کارگیری از ابزار نام‌برده به دلیل کیفیت و مقاومت عالی‌ای که دارد به خوبی می‌تواند استحکام نمای خارجی ساختمان‌ها را افزایش دهد. گفتنی است که معمولاً از نوع 13 این محصول برای نمای بیرونی به‌کار گرفته می‌شود.

 

 

*  بتن ریزی:

 

یکی از مراحل ساختمان‌سازی، بتن‌ریزی است که در این فرآیند می‌توان از این محصول استفاده کرد. به‌طورکلی به‌کارگیری از این وسیله تا حد زیادی می‌تواند از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری کند.

 

 

مزایای به‌کارگیری از رابیتس

 

پرواضح است که استفاده از این محصول دارای یکسری مزایا خواهد بود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

در نظر گرفتن طرح‌های فوق‌العاده جذاب برای مشتری.

تهیه ساده‌ی محصول در بازار به علت فراوانی.

-  اجرای بسیار ساده و قابلیت طرح‌پذیری مناسب.

سرعت اجرای قابل‌قبول آن در پروژه‌های مختلف.

دارا بودن مقاومت و استحکام کافی.

-  استفاده در موارد مختلف، ازجمله سقف کاذب.

 

البته ناگفته نماند که در کنار مزایایی که این ابزار دارد، می‌توان از وزن سنگین سازه، عدم وجود خاصیت ضدصدا و دیگر موارد به‌عنوان معایب به‌کارگیری از آن اشاره کرد.

 

 

قیمت رابیتس

 

قیمت و نحوه خرید رابیتس

 

به‌طورکلی قیمت این محصول بر اساس ورق خریداری شده در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر نوسانات موجود در بازار سبب شده است تا این ابزار از قیمت ثابت برخوردار نباشد و برای اینکه بتوانید به استعلام قیمت این محصول اقدام کنید، کافی است به نمایندگی‌‌های مجاز در این زمینه مراجعه کنید. گفتنی است که برتری تنوع در ستون‌ها به دلیل کاربردهای مختلف آن است و ارتباط مستقیمی با قیمت آن ندارد. با این حال برای اینکه بتوانید از این محصول بهره‌مند شوید، نیاز است که از مراکز مجاز و معتبر استفاده کنید.

 

 

جمع‌بندی

 

 

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با رابیتس که در حوزه‌ی ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد، آشنا کنیم. درواقع با توجه به کاربردهایی که از این محصول انتظار می‌رود، می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ابزارها در زمینه‌ی بهبود شرایط ساختمان است که به‌وسیله‌ی بسیاری از افراد در نظر گرفته می‌شود. حال با این شرایط چنانچه نیاز به این محصول دارید، کافی است که به سایت آهن دپو مراجعه کنید و از مشاوران تخصصی این شرکت در این زمینه مشورت بگیرید تا درنهایت بتوانید بهترین نوع این ابزار را خریداری نمایید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman