رفع تعرض فوری 1438 هکتار از زمین های دولتی

رفع تعرض فوری 1438 هکتار از زمین های دولتی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۳ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۷

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری 2 هزار و 162 مورد تعرض به اراضی دولتی در هفت ماه نخست سال جاری توسط این یگان در سراسر کشور خبر داد و گفت: از مجموع 2164 مورد تعرض صورت گرفته به اراضی دولتی در این هفت ماه 2162 مورد آن معادل یک هزار و 438 هکتار زمین رفع تعرض فوری شده و دو پرونده باقیمانده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا فخاری افزود: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در این هفت ماه ۳۲۰ مورد اجرای احکام به مساحت ۴۳۹ هکتار به ارزش تقریبی ۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان در کل کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه تلفنی ۱۶۵۶ جهت دریافت گزارشات مردمی درخصوص تعرض به اراضی دولتی در بهمن ماه ۹۸ اضافه کرد: این سامانه نقش چشم گیری در کاهش زمین خواری و تعرض به زمین های دولتی در کشور داشته است.

وی همچنین بیشترین میزان رفع تعرض اراضی دولتی را از لحاظ تعداد متعلق به ایرانشهر و از لحاظ مساحت مربوط به استان خراسان رضوی برشمرد و بیشترین میزان اجرای احکام از نظر تعداد را استان کردستان و از نظر مساحت استان خوزستان دانست.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman