بازدید رییسی از شهرک امیرالمومنین(ع) پاکدشت

بازدید رییسی از شهرک امیرالمومنین(ع) پاکدشت
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۴ | ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

انتظار ۱۸ ساله اعضای شرکت تعاونی امیرالمومنین (ع) برای صاحب خانه شدن با حضور و دستور رئیس جمهور به پایان رسید و امیدها برای خانه دار شدن اعضای این تعاونی زنده شد.

به گزارش اخبار ساختمان، رئیس جمهور در جریان این بازدید در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم در هوای بارانی با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم و مشکل شما مشکل دولت است، تصریح کرد: برای رفع موانع اداری احداث این شهرک حداکثر یک ماه زمان تعیین کردیم تا مسئولان شهرستان مشکلات این پروژه را به طور کامل مرتفع کنند.

دکتر رئیسی همچنین در گفتگوی چهره به چهره با مردم این منطقه در جریان مسائل و پیشنهادات آنان قرار گرفت.

طی سال ۱۳۸۴ شرکت تعاونی خانه کارگر پاکدشت به عضوگیری و خرید یک قطعه زمین ۹۲ هکتاری به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان در اراضی موسوم به حصارامیر اقدام کرد و بیش از ۴۰۰ نفر به عضویت این شرکت تعاونی درآمدند.

پس از مدتی شرکت تعاونی خانه کارگر اعلام کرد که توانایی اداره امور این زمین را ندارد و با توجه به مصوبه فرماندار وقت پاکدشت مبنی بر لزوم تهیه زمین برای اقشار ضعیف جامعه، اتحادیه تعاونی مسکن شهرستان متشکل از ۲۴ تعاونی مسکن کارگری، کارمندی، صنوف، طلاب، کارکنان قوه قضائیه، دانشگاه ابوریحان و چند شرکت دیگر ایجاد شد.

با تشکیل این اتحادیه عضوگیری آغاز شد و تعداد اعضا از ۴۰۰ نفر اولیه خانه کارگر به بیش از چهار هزار نفر رسید؛ افرادی که برای عضویت از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پنج و نیم میلیون تومان پرداخت کردند که ۲ میلیون تومان این حق عضویت به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط هر سه ماه ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شد تا حق عضویت کامل شود.

زمین ۹۲ هکتاری خریداری شده به دلیل مشکلات نقل و انتقال، قابلیت اعطا به اعضا را نداشت و مسئولان وقت اتحادیه مسکن با استنادات قانونی، زمین را عودت دادند و زمینی در منطقه موسوم به کوثر به میزان ۱۰ هکتار خریداری کردند.

این زمین ۱۰ هکتاری سنددار متشکل از ۳۰ مالک بود یک نفر به عنوان نماینده مالکان، نسبت به معامله آن با اتحادیه مسکن اقدام کرد.

کاربری این زمین در گذشته های دور کشاورزی بود ولی به دلیل آن که بیش از ۴۰ سال از آن برای زراعت استفاده نشده و به صورت لم‌یزرع باقی مانده بود، در سال ۱۳۷۸ اداره راه و شهرسازی آن را موات اعلام و آن را به نام دولت مصادره کرده بود.

در سال ۱۳۹۱، تعدادی از اعضای این اتحادیه مسکن به دلیل اختلاس چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی و واریز نشدن حق عضویت اعضای جدید به حساب تعاونی دستگیر و به رد مال و زندان محکوم شدند و این امر باعث شد تا پیگیری تعیین تکلیف این زمین حدود سه سال با تعویق مواجه شود.

این اراضی ۱۰ هکتاری، معارضانی همچون منطقه نظامی، محیط زیست، منابع طبیعی را پیش رو داشت که امروز همگی آنان برطرف شده و با حضور رئیس جمهور و امیدها برای احداث واحدهای مسکونی توسط مالکان زنده شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman