غلطک درب اتوماتیک

غلطک درب اتوماتیک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۲ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۰

درب های شیشه ای را می توان یکی از پرکاربردترین نوع درب های اتوماتیک که در آن غلطک درب اتوماتیک نیز استفاده می‌شود. این درب ها بدون نیاز

به گزارش اخبار ساختمان، درب های شیشه ای را می توان یکی از پرکاربردترین نوع درب های اتوماتیک که در آن غلطک درب اتوماتیک نیز استفاده می‌شود. این درب ها بدون نیاز به نیروی دست و با تکیه بر انرژی الکتریکی باز و بسته خواهند شد. از این رو سادگی و آسایش را با خود به همراه خواهند داشت. برای این که درب های شیشه ای بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند، نیاز است تا متعلقات و قطعات مختلفی استفاده کرد. یکی از این قطعات، غلطک درب اتوماتیک است که در درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده می‌شود . ما در ادامه قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص این غلطک ها، ویژگی ها و وظایف آن ها بیشتر صحبت کنیم.

 

غلطک درب اتوماتیک

 

منظور از درب های اتوماتیک، درب هایی هستند که بدون نیاز به اعمال فشار، باز و بسته خواهند شد. این درب ها دارای موتورهای برقی بوده که به کمک ریموت کنترل و یا به کمک حسگرهاش چشمی، می توانند باز و یا بسته شوند. امروزه استفاده از چنین درب هایی در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و ... رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل محبوبیت بالای آن ها نیز، مزایا و ویژگی های بسیار زیاد درب های اتوماتیک است.

 

یکی از قطعاتی که در درب های اتوماتیک شیشه ای به کار گرفته می شود، غلطک استغلطک درب اتوماتیک که شاید آن را با نام هنگر نیز بشناسید، قطعه ای بوده که روی ریل قرار گرفته و می تواند لت های درب را نگه دارد. وجود غلطک در درب های اتوماتیک باعث می شود تا فرایند باز شدن و بسته شدن درب ها که سمت های چپ و راست صورت می گیرد، ساده تر شود. این غلطک ها باید داری کیفیت مناسبی باشند تا علاوه بر جلوگیری از بروز خسارت در درب های اتوماتیک، برای کاربران نیز خطری نداشته باشند.

 

قیمت غلطک درب اتوماتیک

 

درب اتوماتیک بیمارستانی

 

درب‌های اتوماتیک به دلیل اینکه از زمانی که مورد استفاده قرار گرفته است مزیت‌های زیادی برای زندگی انسان‌ها داشته است در انواع مختلفی تولید می‌شود. به همین دلیل برای بیمارستان‌ها که مکان حساسی هستند درب‌ اتوماتیک مخصوص بیمارستان یا درب اتوماتیک بیمارستانی تولید می‌شود. در مراکز درمانی به دلیل اینکه انواع آلودگی‌های محیطی وجود دارد رعایت مسائل بهداشتی بیشتر از هر مکان دیگری ضروری است. بنابراین استفاده از درب‌های اتوماتیک که دیگر نیازی به باز و بسته کردن آن با دست نیست برای بیمارستان‌ها بسیار مناسب است.

 

علاوه بر مسائل بهداشتی در این مراکز به دلیل حساسیت کاری بالا، نیاز است که سرعت عمل کارکنان بالا باشد. به همین دلیل سرعت باز و بسته شدن این درب‌ها کار را برای پرسنل بیمارستان بسیار راحت کرده است. مورد دیگری که استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی را توجیه می‌کند، سهولت باز و بسته شدن درب برای بیماران و افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می‌کنند از این درب‌ها به راحتی می‌توانند عبور کنند.

 

نحوه کار غلطک های درب اتوماتیک

 

این غلطک ها به کمک یک سری پیچ های مخصوص در جای خود محکم خواهند شد. سپس می توان با تکیه بر آن ها، از اتصال بین درب به شیارهای ریل، اطمینان حاصل کرد. حال زمانی که فرد در برابر درب اتوماتیک قرار گرفت، از سمت موتور درب نیرویی برای باز و بسته شدن درب اعمال خواهد شد. این نیرو به تسمه ها فرستاده شده و آن ها موجب حرکت درب به سمت های مختلف می شوند. زمانی که تسمه ها شروع به اعمال فشار رکردند، غلطک درب اتوماتیک روی ریل حرکت خود را آغاز می کند.

 

بدین صورت فرایند باز و بسته شدن درب های اتوماتیک به بهترین شکل ممکن انجام خواهد پذیرفت. در ساخت انواع درب های اتوماتیک، از 6 غلطک مستحکم استفاده می شود. از بین این 6 غلطک، 4 مورد آن ها دارای ابعاد بزرگی بوده که وظیفه نگه داشتن وزن درب اتوماتیک را به عهده دارند. 2 غلطک کوچکتر دیگر باید بتوانند تا تعادل درب را ایجاد کرده و از لرزش و یا ارتعاش در زمان حرکت درب به سمت طرفین، جلوگیری کند.

 

جنس غلطک های تولید شده برای درب های اتوماتیک

 

جنس غلطک، تاثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد و کیفیت آن خواهد داشت. از این رو باید از مواد باکیفیت و درجه یک استفاده شود. جنس غلطک درب اتوماتیک بهتر است تا از پلاستیک های فشرده یا پلی آمیدها باشد. این مدل از غلطک ها دارای استحکام بسیار بالایی بوده و در برابر فرسودگی، خوردگی، ساییدگی و اسهلاک، مقاوم هستند. از سوی دیگر غلطک های درب اتوماتیک پلاستیکی به دلیل امکان بازیافت، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کرده و امکان حرکت با صدای بسیار کمتری را فراهم می کنند.

 

ویژگی های غلطک درب اتوماتیک

 

استفاده از غلطک ها در درب های اتوماتیک به خصوص درب های شیشه ای، مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. از این رو حضور آن ها انکارناپذیر بوده و در صورت حذف غلطک، فرایند باز و بسته شدن درب دچار اختلال می شود. برخی از مهمترین ویژگی های غلطک درب اتوماتیک عبارت خواهد بود از:


*  باز و بسته شدن درب با کمترین سروصدای مزاحم
*  مقاومت بالا در برابر فرسودگی
*  امکان تحمل وزن درب
*  مقاوم در برابر فشارهای مختلف
*  مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت
*  امکان تنظیم ارتفاع درب های اتوماتیک
*  کمک به حرکت آرام و نرم درب های اتوماتیک

 

قیمت غلطک های درب اتوماتیک

 

یکی از اصلی ترین فاکتورها در زمان خرید و تهیه غلطک برای درب های اتوماتیک، قیمت این تجهیزات و قطعات است. باید اشاره کرد که قیمت غلطک درب اتوماتیک نیز به مانند قیمت تمامی قطعات و متعلقات دیگر این مدل از درب ها، می تواند بسیار متغیر باشد. در واقع وجود فاکتورهای مختلف باعث بروز نوسان در قیمت نهایی این تجهیزات شده است. برای مثال، برند تولید کننده می تواند به سادگی بر قیمت نهایی غلطک مخصوص درب های اتوماتیک تاثیر گذار باشد.

 

از دیگر فاکتورهای شاخص در تعیین قیمت غلطک های درب اتوماتیک، کیفیت ساخت، نحوه بسته بندی، رنگ، ابعاد غلطک مورد نظر، جنس غلطک و ... است. البته در این میان نباید از تاثیر فاکتورهای خارجی، مانند نوسانات بازار ارز و یا میزان عرضه و تقاضا در بازار نیز غافل شد.

 

قیمت این نوع درب‌ها بر اساس نوع متریال به کار رفته در آن، نوع طراحی آن تعیین می‌شود. نوع موتور برقی و سیستم هوشمند و خودکار آن در تعیین قیمت تمام شده درب تاثیر گذار است. همچنین متراژ و طول و عرض ورودی ساختمان که قرار است  درب در آن جا نصب شود یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت درب اتوماتیک است. مورد دیگری که روی تعیین قیمت درب اتوماتیک تاثیر گذار است برند سازنده درب است. امروزه برندها بر سر کیفیت بالا و در عین حال قیمت به صرفه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

در هنگام خرید درب اتوماتیک بیمارستانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

خرید درب اتوماتیک بیمارستانی بر عهده قسمت پیمانکاری بیمارستان است. برای خرید درب اتوماتیک بیمارستانی باید به نکاتی از قبیل اینکه برای کدام قسمت بیمارستان این درب‌ها قرار است استفاده شود، متراژ ورودی فضا چقدر است توجه کرد. موارد دیگری مثل برند سازنده درب، خدمات پس از فروش، متریال سازنده آن نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید درب اتوماتیک بیمارستانی باید به آن توجه کرد.

 

خرید غلطک برای درب های اتوماتیک

 

کیفیت غلطک خریداری شده، تاثیر به سزایی در نحوه عملکرد درب های اتوماتیک خواهد داشت. اگر شما هم به دنبال نصب و اجرای یک درب اتوماتیک مناسب هستید، باید بهترین و باکیفیت ترین غلطک ها را برای درب اتوماتیک خود، خریداری کنید. از این رو نیاز است تا چند نکته مهم را در زمان انتخاب، نصب و اجرا به خاطر بسپارید. اول از همه بدانید که ابعاد و سایز درب اتوماتیک شما چقدر است. طبیعی است که هر چه سایز و اندازه درب اتوماتیک بیشتر باشد، وزن آن افزایش پیدا کرده و به غلطک های مستحکم تری نیاز پیدا خواهید کرد.

 

همچنین پیشنهاد می کنیم تا برای افزایش طول عمر غلطک های درب اتوماتیک، خرید خودتان را از یک برند معتبر و یک فروشگاه شناخته شده انجام دهید. بدین صورت می توانید مطمئن باشید که غلطک خریداری شده کیفیت لازم را داشته و به این زودی ها دچار مشکل نخواهد شد. در نهایت نیز بهتر است تا نصب و اجرای غلطک در درب های اتوماتیک را به افرادی بسپارید که تخصص لازم در این کار را دارند. به یاد داشته باشید که نصب و اجرای اشتباه، می تواند باعث از کار افتادن درب اتوماتیک شما شود.

 

همه چیز درباره اتوماتیک

 

همه چیز درباره درب اتوماتیک

 

در دنیای امروزه گسترش تکنولوژی و نفوذ آن به همه بخش‌های زندگی باعث شده است که حتی کوچکترین کارهایی که انجام می‌دهیم به راحتی آب خوردن انجام شود. یکی از این موارد باز و بسته کردن درب‌ است که از حدود دهه 60 میلادی در آمریکا با جایگزین شدن درب اتوماتیک به جای درب‌های قدیمی کار را برای افراد آسان کرده است. چند سالی هم می‌شود که استفاده از این نوع درب‌ها در ایران رواج پیدا کرده است.

 

استفاده از درب اتوماتیک به خصوص در اماکن عمومی به یکی از ملزومات ساختمان‌ها تبدیل شده است. علاوه بر اماکن پرتردد استفاده از درب‌های اتوماتیک برای ساختمان‌های مسکونی نیز روز به روز در حال افزایش است.

 

منبع: وبسایت درب اتوماتیک یاشیل در yashildoors.com


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman