مصالح ساختمانی خود را از کجا تهیه کنیم؟

مصالح ساختمانی خود را از کجا تهیه کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۷ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۲

در ساخت خانه از بیش از 100 نوع مصالح مختلف استفاده می شود و این مستلزم صرف زمان زیادی برای خرید همه موارد خواهید بود. خرید مصالح ساختمانی شامل مراحل مختلفی مانند انتخاب محصول مناسب، جستجوی تأمین کننده مناسب، کیفیت یا مشخصات مناسب و در نهایت مذاکره برای یک معامله منصفانه است. اما این همه موارد نیست!

به گزارش اخبار ساختمان، اول از همه تبریک و شادباش ما را پذیرا باشید! حتماً می خواهید خانه نو بسازید تا خانه قدیمی تان را بازسازی کنید! برای همین است که می خواهید بدانید مصالح ساختمانی خود را از کجا تهیه کنید؟ به خواندن تان ادامه دهید تا بیاموزید چگونه می توانید مصالح ساختمانی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا تهیه کنید.

 

وقتی پدربزرگ شما خانه خود را می ساخت، این احتمال وجود دارد که او مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را از شهر یا محله نزدیک خودش خریده باشد. اکثریت قریب به اتفاق خانه های قدیمی با مصالحی ساخته شده اند که در سطح محلی و منطقه ای عرضه می شدند. هم اکنون جهانی شدن اقتصاد به ما این امکان را می دهد که در خرید مصالح، فراتر از سطح محلی و منطقه ای و حتی جهانی بیندیشیم. تأمین مصالح ساختمانی برای یک پروژه ساخت و ساز جدید یا نوسازی از صدها یا شاید هم هزارن کیلومتر دورتر از خانه شما به طور قابل توجهی انتخاب های شما را افزایش می دهد.

 

شاید در مورد نظریه مزلو شنیده باشید که می گوید غذا، لباس و سرپناه سه نیاز اساسی انسان هستند. در حالی که خرید غذا و لباس چیزی است که ما هر روز با آن سر و کار داریم، سرپناه یا خانه چیزی فراتر از یک نیاز اولیه است. وقتی نوبت به ساخت خانه رویایی ما می رسد، ما قطعاً بهترین ها را می خواهیم چراکه سال های سال باید در آن زندگی کنیم. ما می دانیم که شما تحقیقات زیادی در مورد طراحی، چیدمان و سبک و غیره انجام خواهید داد. در حالی که همه این موارد برای ساختن خانه مهم هستند، اما چیزی وجود دارد که بدون آن حتی نمی توانید به شروع ساخت و ساز فکر کنید و آن هم مصالح ساختمانی استحالا با همه این تفاصیل، بهتر است مصالح ساختمانی خود را از کجا تهیه کنیم؟

 

نکات مهم برای خرید مصالح ساختمانی

 

نکات مهم برای خرید مصالح ساختمانی

 

در ساخت خانه از بیش از 100 نوع مصالح مختلف استفاده می شود و این مستلزم صرف زمان زیادی برای خرید همه موارد خواهید بود. خرید مصالح ساختمانی شامل مراحل مختلفی مانند انتخاب محصول مناسب، جستجوی تأمین کننده مناسب، کیفیت یا مشخصات مناسب و در نهایت مذاکره برای یک معامله منصفانه است. اما این همه موارد نیست!

 

تحویل مواد در محل، بررسی کمیت و کیفیت تحویل شده، بررسی صورتحساب های مواد تحویلی و در نهایت پرداخت ها و تسویه حساب ها بسیار وقت گیر است. گاهی اوقات شما حتی وسوسه می شوید که تمام این تصمیمات را به سازنده بسپارید، اما این ممکن است کمی مشکل ساز باشد. بستگی دارد که چقدر می خواهید برای خانه رویایی خود به یک غریبه اعتماد کنید.

 

به طور خلاصه، اینها چند ترفند ساده است که کار پردردسر خرید و انتخاب مواد اولیه را کمی کم دردسرتر می کند. اگر به دنبال این هستید که مصالح ساختمانی خود را از کجا تهیه کنید؟ این موارد را جدی بگیرید! چون در این صورت، خرید مصالح ساختمانی برای خانه شما می تواند یک کار سرگرم کننده باشد.

 

1- به دنبال طیف وسیعی از محصولات باشید.

 

یک تأمین کننده ساختمان خوب طیف وسیعی از محصولات و مصالح ساختمانی را در اختیار دارد، از سیمان و آجر گرفته تا پرایمر و پوکه و پشم سنگ و... به این ترتیب، می توانید تمام مصالح مورد نیاز خودتان را از یکجا خریداری کرده و از تأخیرهای غیرضروری در تأمین مصالح از فروشندگان مختلف جلوگیری می کند.

 

در حالی که برخی از محصولات ممکن است مشابه باشند، اما می توانند از نظر قیمت و کیفیت متفاوت باشند. یک تامین کننده خوب به جای محدود کردن محصولات عرضه شده، سعی می کند حق انتخاب های بیشتری به مشتریانش بدهد. شما می خواهید مصالح ساختمانی خودتان را با قیمت منصفانه‌ای تهیه کنید، اما به خاطر داشته باشید که ارزان ترین مواد همیشه بهترین یا قابل اعتمادترین نیستند. مواد ارزان قیمت ممکن است فاقد کیفیت برتر باشند و در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشند.

 

2- خدمات پس از مشتری عالی را در نظر بگیرید.

 

شما همچنین تامین کننده ای می خواهید که خدمات مشتری برجسته ای داشته باشد. عرضه کننده‌ای که می خواهد شما را به‌عنوان یک مشتری نگه دارد، گام دیگری را برای رضایت و لذت بخش تر کردن تجربه خرید شما برمی دارد. در نظر بگیرید که تماس شما با چه سرعتی پاسخ داده شده است، آیا به همه سؤالات شما پاسخ داده شده و نیازهای شما برآورده شده است، و به نگرانی های شما چگونه رسیدگی شده است. شما می خواهید رابطه خوبی با تأمین کننده خود ایجاد کنید.

 

درک می کنید که تأخیر جزئی در ساخت پروژه می تواند منجر به نارضایتی پیمانکار و ضررهای مالی شما شود. بنابراین، برای جلوگیری از تأخیر، باید تمام مواد لازم را به سرعت تهیه کنید. هنگامی که مصالح خریداری شده خیلی زود به دست شما برسند، می توانید امیدوار باشید که سر مهلت مقرر، پروژه خودتان را به اتمام برسانید. یک تامین کننده مصالح ساختمانی باید به تعهدات خود پایبند باشد و بایستی جدول زمانی تحویل انعطاف پذیر برای تحویل به موقع مواد داشته باشد.

 

3- آنچه را که نیاز دارید، اولویت بندی کنید.

 

ما باید به وضوح درک کنیم که آیا چیزی که می خواهیم بخریم یک نیاز واقعی است یا صرفاً یک میل و خواسته ای است که دوست داریم برای جامه عمل پوشاندن به رویاهای بزرگ خودمان در مورد خانه انجام دهیم. اکنون البته ما باید نیازهای خود را برآورده کنیم، اما وقتی صحبت از خواسته ها می شود، آنها پایانی ندارند. هنگامی که متقاعد شدید که مواد خاصی نیاز شماست، مهم است که استفاده از مواد را بدانید و هدف از خرید مواد را بیابید.

 

یک تأمین کننده آگاه همیشه باید قبل از پیشنهاد یا فروش هر ماده ای به شما در مورد آنچه در حال ساخت هستید پرس و جو کند. مثلاً ممکن است بخواهید یک کیسه دوغاب بخرید، تامین کننده باید در مورد کاربرد آن از شما بپرسد. آیا می خواهید یک ترک را برطرف کنید، یا از آن در یک پروژه جدید استفاده کنید؟ تأمین کننده ای را پیدا کنید که نه تنها مصالح ساختمانی را به شما بفروشد بلکه در مورد آپشن های مورد نظر شما مشاوره دهد. در واقع تأمین کنندگان می توانند در مورد روش های استفاده صحیح از مواد، نحوه تمیز کردن و نگهداری صحیح مواد به شما مشاوره دهند.

 

4- تأمین کننده ای را انتخاب کنبد که مصالح آماده ی تحویل و در دسترس داشته باشد.

 

به تامین کننده ای بسنده نکنید که مصالح آن به راحتی در دسترس باشد. همچنین، تأمین کننده باید شبکه گسترده ای از مکان ها داشته باشد که بتواند به راحتی محصولات را در صورت نیاز برای شما ارسال کند. بهترین کار این است که از تامین کنندگانی که می گویند در حال حاضر مصالح را ندارند اما می توانند تهیه کنند، اجتناب کنید.

 

برخی از تأمین کنندگان با اجتناب از هزینه های ذخیره سازی، هزینه های خودشان را کاهش می دهند. آنها فقط زمانی مصالح ساختمانی را سفارش می دهند که مشتری آماده داشته باشند. در حالی که چنین تأمین کننده ای ممکن است معامله خوبی به شما بدهد و شما در پول خود صرفه جویی کنید، اما هزینه و ناامیدی سفارش های تأخیری و لغو شده بسیار بیشتر است.

 

مصالح مارکت پلی بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی

 

فروشگاه اینترنتی مصالح مارکت

 

ممکن است افراد یا کارگاه های تولیدی مصالح ساختمانی مختلفی را بشناسید که می‌توانند مصالح مورد نیاز شما را عرضه کنند. با این حال، اینترنت همچنین ابزار ارزشمندی برای کشف فروشندگان آنلاین مصالح ساختمانی است. گوگل تقریباً برای یافتن هر چیزی در این سیاره یک موهبت بزرگ است.

 

وقتی نوبت به جستجوی فروشنده مناسب و موقعیت مکانی آن می رسد، به دنبال نظرات، بازخوردها و غیره باشید. یک تامین کننده خوب هر چند که مسافت ها از شما دور باشد، مصالح خریداری شده شما را قبل از ارسال بازرسی می کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب در فرآیند حمل و نقل انجام می دهد.

 

مصالح مارکت وب سایتی برای اطلاع رسانی بروزترین قیمت های انواع مصالح ساختمانی مثل قیمت آجر، قیمت سیمان و... برای پیمانکاران، مجریان، مهندسین و سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز می باشد. این وبسایت با هدف ایجاد دسترسی آسان به مصالح ساختمانی و ایجاد بستر مناسب مقایسه کیفیت و قیمت برای تمامی فعالان صنعت ساختمان، فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون هم یکی از بزرگترین آنلاین شاپ های فعال در حوزه مصالح ساختمانی در ایران است.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman