توری فلزی چیست؟

توری فلزی چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۴۷ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۲

توری فلزی همانطور که از نامش پیداست به انواع صفحه‌های فلزی سیمی بافته شده و یا ورق های مشبک فلزی گفته می‌شود که با توجه به کاربرد توری فولادی،جنس مفتول و سیم توری، شکل چشمه‌ها و نحوه تولید با اسامی مختلفی در بین تولیدکنندگان توری،خریداران و به طور کلی در صنایع توری مفتولی بازار آهن معروف شده‌اند.

به گزارش اخبار ساختمان، توری فلزی همانطور که از نامش پیداست به انواع صفحه‌های فلزی سیمی بافته شده و یا ورق های مشبک فلزی گفته می‌شود که با توجه به کاربرد توری فولادی،جنس مفتول و سیم توری، شکل چشمه‌ها و نحوه تولید با اسامی مختلفی در بین تولیدکنندگان توری،خریداران و به طور کلی در صنایع توری مفتولی بازار آهن معروف شده‌اند.


در این مطلب قصد داریم برخی از انواع توری فلزی آهنی را به طور مختصر معرفی نماییم.

 

توری فلزی آهنی

 

توری فلزی حصاری

 

توری فلزی فنس یکی از بادوام ترین و مقرون به صرفه ترین انواع توری حصاری هستند که می توانید برای حصارکشی باغ، حیاط یا زمین خود انتخاب کنید. بر خلاف بسیاری از حصار های دیگر، توری فلزی فنس یک محیط امنیتی قوی برای اموال شما ایجاد می کنند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. با این حال، فنس فلزی به دلیل ظاهر خود شهرت بدی دارد. در حالی که ممکن است تا حدی این مورد وجود داشته باشد، انواع مختلفی از نرده های زنجیره ای موجود است.

 

نرده های زنجیره ای را می توان بر اساس عوامل مختلفی از جمله چشمه، نوع سیم، پوشش و ارتفاع دسته بندی کرد. با این حال، محبوب ترین انواع فنس توری، توری فلزی گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و روکش پی وی سی هستند.

 

اگرچه توری فلزی فنس ممکن است از نظر حریم خصوصی یا جذابیت بصری جالب نباشند، اما برای جلوگیری از آفات ناخواسته و محصور کردن حیوانات خانگی یا کودکان کوچک در ملک مسکونی شما ایده آل هستند.

 

توری فلزی فنس

 

به طورکلی توری فلزی باغی محبوب ترین و پرکاربردترین شکل حصار سیمی بافته شده است.

 

توری مش یا جوشی

 

توری مش جوشی نوعی توری فلزی است که از مفتول های فولادی یا میلگردها است که با استفاده از یکی از چندین تکنیک جوشکاری(معمولاً جوشکاری TIG و نقطه ای)، در سطوح مقطع سیم جوش داده می شوند. از آنجایی که مفتول‌های فلزی یا میلگردها تحت یک فرآیند جوشکاری کامل قرار می گیرند، اندازه دهانه مش در بیشتر موارد دائمی است.
در تولید توری جوشی از میلگرد ساده(مش ساده)، میلگرد آجدار(مش آجدار) و حتی از مفتول‌های نازک(توری فلزی ریز بافت) استفاده می‌شود.

 

توری مش

در ایران توری مش سبک یا توری جوشی بافت ریز که به‌صورت رولی است و توری مش آجدار که از پرکاربردترین انواع مش فولادی هستند.

 

کاربردهای مش فلزی فولادی

 

از آنجایی که برای مقاومت در برابر فرآیند جوشکاری باید از میلگرد یا سیم مفتول ضخیم تر استفاده شود، توری مش آهنی بسیار مستحکم و قوی‌تر از سایر توری‌های فلزی هستند و این استحکام بالا آن‌ها را برای حصارهای محیطی، قفس های محافظ(حیوانات و تجهیزات) و ورق های مش سیم دیوار و فوندانسیون بتنی عالی می کند.

 

توری پرسی توری سرندی

 

توری پرسی که بسیاری آن را با نام توری سرندی می‌شناسند، صفحه و ورق‌های توری از سیم بافته شده با الگوهای خاص، قطر سیم مفتول و اندازه چشمه متنوع است که یک شبکه توری فلزی انعطاف پذیر و مشبک ایجاد می‌کند که می توانید از آن برای حصار مرتع مخصوص دام استفاده کنید. توری بافتی موج دار پرسی نسبت به مش جوشی ضعیف‌تر هستند و از دوام کمتری برخوردارند.

 

کاربرد توری فلزی پرسی

 

توری پرسی سرندی به راحتی در طول فرآیند بافندگی سفارشی می شود تا متناسب با نیازهای مختلف باشد. فنس پرسی بافته شده کاملاً منعطف است و خم شدن، تغییر شکل دادن، چرخاندن و کشیدن آن آسان است. حصار تحت فشار نمی شکند و می تواند بادهای شدید یا جریان های آب را بدون شکستن تحمل کند. این ویژگی آن را برای فرآیندهای غربالگری و فیلتراسیون و همچنین کارهای باغبانی ایده آل می کند.

 

توری گابیون یا توری سنگی

 

توری گابیون یا توری سنگی نوعی توری فلزی بافته شده از سیم مفتول‌های فلزی با طراحی شش ضلعی بسیار قوی است که کاربرد اصلی آن در عمران،. مردم اغلب توری گابیون را با موادی مانند سنگ، ماسه یا خاک برای مصارف مختلف پر می کنند. یکی از رایج ترین کاربردهای توری گابیون برای کنترل فرسایش است.

 

موارد استفاده از مش سیم گابیون

 

مش گابیون انتخاب اصلی برای بسیاری از پروژه ها است و موارد زیر کاربردهای رایج آن است:

 

1. کنترل فرسایش خاک

2. به عنوان دیوار سیل موقت استفاده می شود.

3. برای ساخت سد یا فونداسیون.

4. دیوار حائل

5. پیشگیری از ریزش سنگ

6. برای محوطه سازی.

 

توری فلزی مرغی

 

تور مرغی از یک سیم مفتول ریز فوق العاده انعطاف پذیر و با استفاده از الگوی شش ضلعی به صورت توری فلزی بافته می شود. استفاده اولیه از آن ایجاد محوطه برای جوجه ها و سایر حیوانات کوچک بود که نام تور مرغی را برای آن به ارمغان آورد.

 

توری مرغی

 

کاربرد توری مرغی چیست؟

 

از توری مرغی برای ایجاد محوطه برای جوجه ها، جلوگیری از ترک خوردن دیوارهای گچ شده و به عنوان یک محیط انعطاف پذیر هنگام ساخت صنایع دستی استفاده می شود.

 

توری فرنگی

 

توری فلزی فرنگی از نظر ظاهری بسیار شبیه به توری مرغی و توری گابیون است ولی با این تفاوت که ضخامت سیم مفتول آن ضخیم‌تر از مرغی و نازک‌تر از گابیون می‌باشد. کاربرد اصلی این توری فلزی ایجاد حفاظ در ساختمان‌های در حال ساخت به جهت جلوگیری از ریزش مصالح بر روی عابران است.

 

توری لوزی

 

این توری فلزی از انبساط ورق فولادی و ایجاد سوراخ در آن و سپس کشیدن آن ساخته می‌شود. روش تولید توری فلزی همان روش تولید رابیتس یا اکسپندد متال می‌باشد. این توری چون یک ورق یکپارچه منبسط شده است از استحکان و دوام بالاتری نسبت به توری‌های آهنی بافته شده برخوردار است.

 

کاربرد ورق مشبک فلزی یا توری لوزی

 

کاربرد تور لوزی منبسط شده در صنعت ساختمان بیشتر در اجرای نمای ساختمان، دیزاین اماکن و المان‌های درون شهری و ساختمان‌های تفریحی، دکوراسیون داخلی، اجرای سقف‌های کاذب.

 

توری لوزی

 

همچنین از این تور فلزی در هنر و مجسمه‌سازی، صنایع پتروشیمی، حمل و نقل و کشاورزی استفاده می‌شود.

 

ورق سوراخ دار پانچ یا توری پانچ

 

ورق‌های فلزی سوراخ‌دار، که به عنوان توری پانچ سوراخ‌دار نیز شناخته می‌شوند، از کویل‌هایی از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا فولاد ملایم تشکیل شده‌اند که به طور یکنواخت یا مکانیکی با استفاده از برش لیزری یا فناوری CNC برای ایجاد سوراخ‌ها، شکل‌ها یا پیکربندی‌های مختلف مهر و موم یا پانچ شده است.

 

فولاد گالوانیزه، فولاد نورد سرد، فولاد ضد زنگ، برنج، مونل، فولاد، آلومینیوم، مس، تیتانیوم، پلاستیک و غیره موادی هستند که برای تولید توری فلزی سوراخ دار استفاده می شوند.

 

کاربرد ورق توری پانچ

 

این فلزات به دلیل استفاده از قالب های متنوع دارای طرح های متفاوتی هستند و معمولاً در مصارف صنعتی و دکوراسیون، صفحه نمایش، تهویه استفاده می شوند.

 

خرید انواع توری فلزی

 

در این نوشته به بررسی انواع توری فلزی پرداختیم و به کاربرد انواع توری فلزی هم اشاره‌ای کردیم. همچنین دانستیم که هنگام خرید انواع توری آهنی از جمله خرید توری مش، توری فنس، توری مرغی، توری حصاری، توری گابیون، توری پرسی و دیگر انواع توری فلزی، به چه نکاتی باید توجه کنیم.


 با در نظر داشتن این موارد می‌توانیم به این نتیجه برسیم که اگر در کار ساختمان‌سازی هستید یا با حوزه‌هایی که مربوط به امنیت و جداسازی مواد از یکدیگر سروکار دارید، بدون شک نیاز به استفاده از توری فلزی‌ آهنی دارید.


 برای همین هم بهتر است خریدتان را با آگاهی بالا انجام دهید و از کمک کارشناسان زبده صنایع فولاد توفیقی استفاده کنید تا محصولی مناسب با پروژه خود را خریداری نمایید.

 

منبع: فولاد توفیقی تولید کننده توری مش


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman