فرصتی ویژه برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه در کیش و اصفهان

فرصتی ویژه برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه در کیش و اصفهان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۴ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۴

جزیره کیش و شهر اصفهان دو منطقه توریستی و تاریخی هستند که بیشتر از سایر شهرهای ایران مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند؛ یکی از دلایل رشد این شهرها امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری آن است.

به گزارش اخبار ساختمان، ایران هفدهمین کشور پهناور دنیا است که هزاران سال تاریخ و تمدن را در خود جای‌داده است. شهرهای ایران از نظر فرهنگ و تمدن بسیار غنی می‌باشد. در این مطلب به شرح دو منطقه توریستی ایران می‌پردازیم که از موقعیت عالی برای زندگی برخوردار هستند. جزیره کیش و شهر اصفهان دو منطقه توریستی و تاریخی هستند که بیشتر از سایر شهرهای ایران مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند؛ یکی از دلایل رشد این شهرها امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری آن است.

 

برای مثال قیمت آپارتمان در کیش به نسبت امکانات فراوانی که در اختیار شهروندان در این منطقه قرار می‌‌گیرد، بسیار مناسب‌تر از پایتخت ایران است. سکونت در شهر اصفهان نیز از این قائده مستثنی نیست. قیمت آپارتمان در اصفهان باتوجه به اینکه یکی از کلانشهرهای ایران به‌شمار می‌آید بسیار مناسب است. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر به جزئیات این مناطق بپردازیم.

 

قیمت آپارتمان در کیش

 

با جزیره پهناور کیش بیشتر آشنا شوید

 

برای آشنایی بیشتر با این جزیره زیبا ابتدا کمی درباره تاریخچه جزیره کیش صحبت می‌کنیم. از زمان هخامنشیان جزیره کیش بخشی از ایران بود، اما با گسترش اسلام خلفای اموی برای مدتی حاکم این جزیره شدند. در دوره حکومت آل بویه ایرانیان توانستند بار دیگر این جزیره را به تسلط خود درآورند و این‌گونه شد که در زمان سلجوقیان جزیره کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج‌فارس تبدیل شد. سرانجام به دلیل صید مروارید و ماهی به کشورهای دیگر، جزیره کیش در سال ۱۳۶۱ اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و در حال حاضر رونق اقتصادی جزیره بر پایه گردشگری و تجارت است.

 

جغرافیای نگین درخشان کیش

 

این جزیره بیضی‌شکل زیبا با مساحت 92 کیلومتر، از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. باتوجه‌به آب‌و‌هوای مرطوب کیش و نزدیک بودن به دریا، بهترین زمان با سفر به این جزیره در فصل زمستان است.

 

مسیرهای دسترسی به جزیره کیش

 

برای رفت‌وآمد به کیش می‌توانید از هواپیما یا کشتی استفاده کنید. فاصله جزیره تا تهران از راه زمینی، 1600 کیلومتر است که از طریق بندرهای چارک، آفتاب و بندر لنگه امکان‌پذیر است. برای رفت‌وآمد در جزیره کیش، بابت مسافت نگرانی نخواهید داشت چرا که این جزیره زیبا وسعت کمی دارد و به‌راحتی می‌توانید با تاکسی به هر نقطه آن سفر کنید.

 

جاذبه های توریستی کیش

 

جاذبه‌های توریستی کیش

 

جزیره کیش سرشار از جاذبه‌های دیدنی است که  برای بازدید هریک از آن‌ها ممکن است وقت کم بیاورید. برخی از این جاذبه‌های تفریحی عبارتند از:

 

*  درخت سبز کیش
*  آب‌انبار کیش
*  خانه اعیانی کیش
*  خانه مردم‌شناسی بومیان کیش
*  شهر باستانی حریره
*  شهر زیرزمینی کاریز
*  کشتی یونانی
*  ساحل اسکله تفریحی
*  ساحل درختان نارگیل
*  ساحل سیمرغ
*  پارک ساحلی میر مهنا
*  پارک ساحلی مرجان
*  جایر و کو پتر کیش
*  بانجی جامپینگ کیش
*  گشت سافاری کیش
*  آکواریوم کیش
*  باغ پرندگان
*  رستوران‌های متعدد
*  مراکز تجاری

 

مزایای خرید آپارتمان در کیش

 

با درنظرداشتن این موضوع که جزیره کیش از اهمیت بسیاری در حوزه تجاری و توریستی برخوردار است، خرید آپارتمان در کیش می‌تواند علاوه بر زندگی در یک مکان عالی، سرمایه‌گذاری سودمندی را برای شما رقم بزند. شما با خرید خانه در کیش می‌توانید کارت کیشوندی را دریافت کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. مهم‌ترین خیابان‌ کیش، فردوسی است که از اصول ساخت‌وساز مدرنی پیروی کرده و بیشتر مراکز تجاری در این خیابان واقع شده‌اند.

 

مناطق مسکونی کیش به سه دسته شهرک‌ها، برج‌های مسکونی و مجتمع‌های مسکونی تقسیم‌بندی می‌شوند. قیمت آپارتمان در مناطق مختلف کیش متفاوت است؛ بهترین محله‌های کیش برای خرید خانه می‌توان به شهرک‌های صدف، دامون و میر مهنا اشاره کرد.

 

مزایای پیش‌خرید ساختمان در کیش

 

در جزیره کیش، قوانین حاکم بر گمرک و مالیات متفاوت‌تر از سایر نقاط ایران است و سرمایه‌گذاری در این جزیره از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. کیش موقعیت منحصربه‌فردی را برای سرمایه‌گذاران به وجود می‌آورد و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه‌داران منطقه، کیش را به یکی از مهم‌ترین مناطق برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تبدیل کرد. از سرمایه‌گذاری‌های بسیار موفق در  جزیره کیش علاوه بر هتلداری، تفریحات دریایی، می‌توان به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن اشاره کرد.

 

با شهر تاریخی اصفهان بیشتر آشنا شوید

 

در امتداد رودخانه زاینده‌رود شهر پرجنب‌وجوش اصفهان قرار دارد که با معماری باستانی و پل‌های باشکوه باقدرت خودنمایی می‌کند. اصفهان یا همان نصف جهان، با مساحت 67 کیلومترمربع حدود 52/1 درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده، این شهر تاریخی زیبا از شمال به استان مرکزی، سمنان و قم، از جنوب به استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، از مشرق با استان‌های یزد و خراسان جنوبی و از مغرب به استان‌های خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری و لرستان محدود می‌شود.

 

جاذبه‌های تاریخی این شهر باعث شده، استان اصفهان در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود و سالانه مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. آب‌وهوای اصفهان گرم و خشک است، بنابراین بهترین زمان برای سفر به این شهر پاییز و زمستان است. مکان‌های تاریخی و امکانات بسیاری که در این شهر قرار دارد، افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا در این شهر ملکی بخرند.

 

مکان های دیدنی اصفهان

 

مکان‌های دیدنی اصفهان

 

با اقامت در شهر زیبای اصفهان مکان‌های تاریخی بسیاری پیشروی شما قرار دارد که با بازدید از آن‌ها می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. هریک از این مناطق تاریخی اصفهان صدها راز را در دل خود جای‌داده است که در اینجا به طور مختصر به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

*  مسجد شیخ لطف‌الله
*  پل خواجو
*  سی‌وسه‌پل
*  کاخ چهل‌ستون
*  عمارت هشت‌بهشت
*  منارجنبان
*  مسجد امام
*  کاخ عالی‌قاپو
*  کلیسای وانک
*  باغ پرندگان
*  کوه صفة
*  موزه هنرهای تزیینی
*  آتشگاه
*  آبشار پونه زار شاهلولاک و آب ملخ
*  میدان نقش‌جهان

 

مزایای خرید خانه در اصفهان

 

میزان بودجه و دید ما به سرمایه‌گذاری در حوزه ملک مشخص می‌کند که در کدام منطقه از اصفهان می‌توانیم آپارتمانی خریداری کنیم. برای خرید خانه در اصفهان به این نکته توجه داشته باشید که برخلاف اکثر شهرهای کشور که بخش شمالی جز مناطق لوکس محسوب می‌شود، در شهر اصفهان بخش جنوبی شهر، جز مناطق خوش‌نشین محسوب می‌شود. هریک از محله‌های اصفهان ویژگی مخصوص به خود را دارند؛ یکی از آن‌ها به مکان‌های تاریخی نزدیک است و دیگری به مراکز تجاری، با این‌حال وقتی بحث خرید خانه در میان باشد باید با وسواس بیشتری محله موردنظر خود را پیدا کنید.

 

وسعت و قدمت بالای شهر اصفهان این امکان را در اختیار خریداران ملک قرار می‌دهد که باتوجه‌به سلیقه خود هر نوع ملک اعم از سنتی، ویلایی و یا آپارتمانی را در این شهر پیدا کند.

 

در پایان اگر قصد خرید، فروش، رهن و اجاره خانه یا آپارتمان در هر کدام از شهر‌های کیش و اصفهان را دارید، برای دیدن آگهی‌های مربوطه به سایت ملکی دلتا مراجعه فرمایید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman