بازار خرید و فروش کد رهگیری داغ شده است

بازار خرید و فروش کد رهگیری داغ شده است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۲۹ | ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بازار خرید و فروش کد رهگیری در حال حاضر به دلیل مشکلات در حوزه ودیعه مسکن در بسیاری از شهرستان ها داغ شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، عبدالله اوتادی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه روند فروش کد رهگیری در بسیاری از شهر‌ها و شهرستان ها رایج است گفت: بسیاری از شهرستان ها به دلیل افزایش قیمت ها در بخش اجاره با مشکل روبرو شده اند بنابراین همین موضوع باعث شده که بازار فروش کد رهگیری در برخی از شهرستان ها داغ شود.

او ادامه داد: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره این روز‌ها با مشکلات بسیاری روبرو شده و همین امر خود زمینه ساز این موضوع شده که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به سراغ خرید و فروش غیر قانونی وام ودیعه مسکن بروند.

اوتادی بیان کرد: این موضوع در تهران با توجه به نظارت ها و بازرسی که وجود دارد امکان پذیر نیست، اما در شهرستان ها این موضوع صورت گرفته و پس از خرید و فروش اقدام به ارائه و تغییر آن در تهران می کنند.

او یادآور شد: در حال حاضر یک رانت بسیار قوی در تسهیلات ودیعه مسکن وجود دارد که باید این موضوع بررسی شده و در این حوزه کنترل جدی تری صورت گیرد.

عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور بیان کرد: در صورتی که در حوزه خرید و فروش تسهیلات ودیعه مسکن نظارت های جدی تری صورت می گرفت و سخت گیری بانک ها در این حوزه کمتر می شد شاهد چنین مشکلاتی در این بخش نبودیم و امروزه بسیاری از متقاضیان راحت‌تر می توانستند به این موضوع ورود کنند.

او اظهار کرد: در حال حاضر باید در این بخش نظارت ها تقویت شده تا شاهد چنین تخلفاتی در حوزه خرید و فروش کد رهگیری در بازار‌های مسکن نباشیم.

اقتصاد24

سوالات متداول
  • مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران و شهرستان ها چقدر است؟
    مبلغ وام ودیعه مسکن در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر نقاط شهری ۴۰ میلیون تومان است.
  • اقساط وام ودیعه مسکن چگونه است؟
    بازپرداخت این وام پنج ساله و نرخ سود آن ۱۳ درصد است و برای وام های ۱۰۰ میلیون تومانی دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان باید به صورت ماهیانه اقساط پرداخت شود. برای وام های ۷۰ میلیون تومانی نیز باید ماهیانه یک میلیون و ۷۷۷ هزار تومان اقساط پرداخت شود و در آخر برای وام ۴۰ میلیون تومانی، حدود یک میلیون تومان در ماه باید قسط پرداخت کنند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman