دیوارهای خانه را چگونه باید تزئین کنیم؟

دیوارهای خانه را چگونه باید تزئین کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۸ | ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

امروز داشتن خانه ای زیبا و با دکوراسیون مناسب به دغدغه‌ بسیاری تبدیل شده است. اهمیت دکوراسیون به اندازه ای است که هراندازه خانه شما زیبا و گرانقیمت باشد اما دکوراسیون خوبی نداشته باشد اصلا زیبا و چشم نواز نخواهد بود و مهم تر از همه آرامشی را که نیاز دارد به شما القا نخواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، راهکار‌های بسیار ساده ای وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها به دکور کردن خانه ها کمک کرد و هزینه چندانی هم البته ندارد. یکی از آن ها استفاده از دیوار و تزئین و دکور کردن آن است.


استفاده و نصب تابلو روی دیوار


شما برای تزئین و دکور کردن دیوار خانه تان کار‌های زیادی می توانید انجام دهید که یکی از آن ها استفاده و نصب تابلو روی دیوار است.

هر اندازه تابلو بزرگ تر باشد توجه به آن بیشتر جلب خواهد شد بنابراین تلاش کنید از تابلویی استفاده کنید که تصویر آن آرامش بخش و زیبا باشد و دل هر بیننده ای را به دست آورد. به تصویر تابلویی که نصب می کنید دقت کنید شما باید تصویری را گزینش کنید که از مد نیفتد یا زیاد از اندازه شلوغ با رنگ هایی که با خانه تان هماهنگی ندارد نباشد.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در اطراف تابلو چیز دیگری نصب نکنید تا زیبایی تابلو کامل به چشم آید در واقع تابلویی که روی دیوار نصب می کنید باید نقطه کانونی دید از هر بخش خانه باشد.

نکته ای دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام آویختن تابلو حتما آن را وسط بگذارید، یعنی به یک اندازه از بالا و پایین فاصله داشته باشد، بلکه هر شیء تزئینی که روی دیوار نصب می شود در یک خط قرار بگیرد. بدین صورت که فرد برای نگاه کردن نه سر را پایین آورده و نه بالا ببرد؛ پس اگر مبلمان یا وسیله ای دارید که جلوی خط دید شما را می گیرد آن را جابه‌جا کنید، یا اگر دیوار موردنظرتان پشت مبل یا پشتی بلند قرار دارد شاید بهتر است برای دکوراسیون دیوار از روشی دیگر به جای آویختن تابلو استفاده کنید.

 

استفاده از تابلو برای تزئین دیوار


استفاده از آیینه ها برای دیوار


یکی دیگر از تزئیناتی که با آن می توانید دیوار خانه تان را خاص و زیبا کنید بهره گیری از آیینه است. اگر دوست دارید برای دیوار خانه خود از آیینه استفاده کنید آیینه های دکوراتیو بسیار زیبا و خاصی در بازار وجود دارند که می توانند این خواست شما را برآورده کنند.

هر آیینه ای که برای دیوار در نظر می گیرد باید به این نکته دقت کنید که اطراف آیینه هم مانند تابلو باید خالی باشد. استفاده از آیینه های دکوراتیو جذابیت بسیاری برای یک دیوار خالی و کسل کننده خواهد داشت.


استفاده از دو شی یک شکل


اگر شما دیوار بزرگی دارید می توانید از دو تابلوی یک شکل یا تابلو‌های دو تکه و یا حتی از دو آیینه یک شکل استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از دو تابلوی هنری استفاده می کنید باید به هم ربط داشته باشند و ساختاری یک شکل را شامل شوند. تابلو‌هایی با داستان های مکمل هم بهتر از تابلو‌های بی ربط به هم است.

 

استفاده از قاب برای تزئین دیوار


استفاده از چند قاب کنار هم


یکی از قشنگ ترین دکور‌هایی که می توان برای دیوار پیشنهاد داد و در خانه داشت استفاده از چند قاب در کنار هم است. این کار بیش تر برای دیوار‌هایی به کار می رود که فضای بزرگی را در اختیار ما قرار نمی دهند.

به ساختار تابلو‌هایی که می خواهید در کنار هم قرار دهید دقت کنید. شما هم می توانید از چند تابلو یک شکل در سایز‌های مختلف استفاده کنید یا از اشکال گوناگون، اما باید از نظر موضوعی به هم مرتبط باشند برای نمونه همه عکس های خانوادگی باشند. این تابلو‌ها را در کنار هم روی دیوار نصب کنید. توجه داشته باشید که تابلو‌ها در مرکز دیوار قرار بگیرند، یعنی تا اندازه زیادی باید فاصله سمت راست و چپ تابلو‌ها با هم یکسان باشند و یا هنگامی که به آن ها نگاه می کنید حس نداشتن تعادل نداشته باشید. در صورتی که از تابلو‌های بزرگ و کوچک استفاده می کنید همگی باید در یک خط قرار داشته باشند تا به شکل مجموعه نمایش داده شوند.

برای دکور کردن دیوار‌های کوچک استفاده از قاب های نزدیک به هم جلوه خوبی به خانه شما می دهد.


استفاده از یک گالری عکس به روی دیوار


این بار هم پیشنهاد ما به شما همان روش پیش است، اما این بار می توانید از تعدادی نقاشی یا عکس روی دیوار استفاده کنید، اما این بار نیازی نیست نگران فاصله بسیار متناسب باشید. اگر دوست دارید تصاویر زیادی در خانه خود داشته باشید می توانید آنها را با دقت و ظرافت روی دیوار نصب کرده و کل دیوار را با استفاده از آنها بپوشانید.

یکی از بهترین نمونه های این کار این است که یک دیوار را به عکس های خانوادگی خود اختصاص دهید تا با دیدن هر بار آنها خاطرات شیرین گذشته برایتان تداعی و مرور شود.

برای داشتن یک گالری عکس روی دیوار می توانید هر تعداد قاب عکسی که دوست دارید را به شکل پراکنده رو دیوار نصب کنید.

 

استفاده از شلف بر روی دیوار


استفاده از شلف روی دیوار


یکی از کار‌هایی که دکور خانه شما را زیبا می کند و شما می توانید حتی برای مرتب کردن خانه و نظم بخشی از آن استفاده کنید نصب شلف و قفسه روی دیوار است. طاقچه یا قفسه می تواند ایده ای خلاقانه برای دکوراسیون دیوار باشد، در صورتی که فضایی کافی برای کتابخانه داخل اتاق ندارید و دوست دارید کتاب ها را به نمایش بگذارید می توانید از این قفسه دیواری به عنوان کتابخانه استفاده کنید. از سوی دیگر یک طاقچه چوبی زیبا محل مناسبی برای قرار دادن گلدان یا اشیاء تزئینی است که هم در دسترس نباشد و هم این که به خانه شما زیبایی صدچندان ببخشد.

از شلف می توانید استفاده های زیادی کنید و براساس سلیقه خود از آنها بهره ببرید.


استفاده از رنگ و طرح برای دیوار‌ها


یکی از کار‌ها و شیوه هایی که به کلی می تواند خانه شما را تغییر دهید استفاده از رنگی متفاوت برای یک دیوار است. به کار بردن یک رنگ زیبا می تواند به هنگام ورود چش ‎‌ها را روی خود متمرکز کند. برخی دوست ندارند روی دیوار چیزی نصب کنند و این کار می تواند برای این دسته از افراد بسیار مناسب باشد.

شما حتی می توانید برای دیوار طرح انتخاب کنید و روی آن بکشید. کشیدن یک طرح زیبا روی دیوار می تواند در دکوراسیون خانه شما و زیبا و خاص کردنش بسیار تاثیرگذار باشد.

 

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای تزئین دیوار بالای تخت خواب

رویداد24


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman