دلایل رکود ساخت ویلا در کردان چیست؟

دلایل رکود ساخت ویلا در کردان چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۳۷ | ۱۴۰۱/۱۰/۰۵

ساخت ویلا در کردان به دلیل ساخت و ساز های غیر قانونی دچار رکود شده است. ساخت ویلا در کردان سرمایه گذاری خوبی به حساب می آمد اما نداشتن مجوز های لازم برای ساخت این امر را مخاطره آمیز کرده است.

به گزارش اخبار ساختمان، ساخت ویلا در کردان با متقاضیان زیادی رو به رو بوده است. افراد زیادی از گذشته تا به امروز به دنبال راه های سرمایه گذاری مناسبی جهت سودآوری روز افزون بوده اند. در بین تمامی سرمایه گذاری ها خرید زمین و مسکن همیشه در صدر بوده و افراد تمایل بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در این زمینه داشته اند. از این رو در تلاش بوده اند تا بهترین لوکیشن را با آب و هوای مناسب انتخاب کنند تا ضمن سرمایه گذاری از مزیت های محیط پیرامون هم بهره مند شوند.

 

ساخت ویلا در کردان که یکی از مناطق سرسبز استان البرز است و از توابع شهرستان ساوجبلاغ می باشد، رونق بسیار زیادی داشته است. کردان در 65 کیلومتری شمال غرب تهران و 25 کیلومتری کرج واقع شده است. از جمله مناطق سرسبزی که در نزدیکی کردان قرار دارد می توان به روستاهای آغشت، برغان، ورده، باغبانکلا و بانو صحرا اشاره کرد.مساحت حدودی کردان 104 هکتار می باشد.

 

ویلای کردان

ساخت ویلا در کردان

 

دلایلی که سبب رکود ساخت ویلا در کردان شده است عبارتند از:


تهدید اکوسیستم منطقه
تاثیر منفی ویلا سازی در مناطق کشاورزی
مهاجرت کردن افراد بومی به ناحیه های شهری
ساخت و ساز های غیر مجاز
تلاش دلالان برای تغییر کاربری زمین های باغی

 

طراحی ویلا در کردان نیازمند چه دانشی است؟

 

طراحی ویلا در کردان مستلزم دانش معماری و تجربه است. اینکه هر فرد با خرید زمینی در کردان، شخصا اقدام به طراحی و ساخت ویلا نماید، کاری بس عبث و بیهوده است. زیرا در صورت نداشتن علم و آگاهی در مورد طراحی ویلا هزینه و وقت مالک هدر خواهد رفت. همچنین طراحی ویلا نیازمند وقت کافی جهت پیگیری های لازم برای گرفتن مجوزها و مراحل اداری است.

 

بنابراین لزوم یاری گرفتن از نیروهای متخصص و با تجربه، جهت طراحی ویلا امری انکار نشدنی است. مالکان ترجیح می دهند طراحی و ساخت را به عهده ی افراد کاردان در این حوزه بگذارند. بدین صورت ویلای رویایی خود را به بهترین شکل ممکن، در زمان مقرر تحویل خواهند گرفت.

 

طراحی ویلا شمال چه تفاوتی با طراحی ویلا در کردان دارد؟

 

فرقی نمی کند طراحی ویلا شمال باشد یا در کردان! نکته مهم انتخاب پیمانکار کارآزموده و با تجربه برای انجام کار است. در این قسمت به بیان ویژگی های پیمانکار مناسب اشاره می شود.

 

در وهله ی اول رزومه ی کاری پیمانکار را با دقت مورد بررسی قرار داده تا از سوابق کاریشان مطلع شوید. هرچقدر پیمانکار رزومه ی پربارتری داشته باشد در مقابل به تعهدات خود نیز بیشتر عمل خواهد کرد.

 

برای طراحی ویلا در کردان پیمانکار باید پروژه را از نزدیک بازدید کرده تا بتواند به صورت درست، اقدام به پیشنهاد طراحی برای ساخت کند. قبل از شروع کار در مورد هزینه های پروژه با پیمانکار حتما صحبت کرده و تغییرات قیمت مواد اولیه نیز، لحاظ شود. در این صورت هزینه ها از ابتدا مشخص شده و کار با نظم بیشتری پیش خواهد رفت.

 

طراحی ویلا

طراحی ویلا

 

ساخت ویلا در کردان شامل چه مراحلی است؟

 

مراحل طراحی ویلا و ساخت پروژه شامل موارد زیر می باشد :

 

*  خرید زمین
*  نقشه برداری مطابق با سلیقه ی صاحب ویلا تحت نظارت مهندسین ناظر
*  محاسبات مهندس برای ساخت
*  خاکبرداری و ریختن بتن ویلا
*  محاسبه ساختار ویلا و نوع اسکلت ویلا
*  ترسیم و اجرای نقشه زمین ویلا
*  دیوار کشی و سقف ویلا
*  تاسیسات ویلا
*  کاشی کاری ویلا
*  نقاشی ویلا

 

طراحی ویلا شامل طراحی نما ویلا و دکوراسیون داخلی نیز می شود. برای طراحی فضای داخلی هم از طراحان حاذق، استفاده می شود. این امر طبق سلیقه ی مالک انجام خواهد شد.

 

برخی از مواردی که در طراحی داخلی ویلا باید در نظر گرفته شود عبارتند از :

 

*  عناصر تزئینی
*  محفظه های دیواری
*  پوشش کف ویلا
*  روشنایی ویلا و ....

 

یکی از مواردی که در طراحی ویلا بسیار مهم و ضروری است محوطه سازی فضای باز ویلا است. زیرا در کل هدف از ساخت ویلا بهره گیری از طبیعت و لذت بردن از آن است، پس هر چقدر این فضا جذاب تر باشد نمای ویلا نیز دلنشین تر خواهد بود.

 

برخی از مواردی که در محوطه سازی ویلا باید در نظر گرفته شود عبارتند از :

 

*  گل آرایی محوطه
*  ساخت باربیکیو
*  ساخت آلاچیق
*  ساخت استخر
*  روشنایی محیط
*  نصب عناصر تزئینی مانند مجسمه ها و ...

 

برای ساخت ویلا در کردان باید تمامی موارد فوق رعایت شود و حتما کار، به مهندسین با تجربه سپرده شود. طراحی شهرک ویلایی نیز در کردان بسیار رایج است و افراد از ویلاهای شهرکی به دلیل داشتن نگهبان، استقبال خوبی می کنند.

 

طراحی ویلا شمال

طراحی ویلا شمال

 

آیا طراحی ویلا با ویلاهای پیش ساخته ، دلیلی برای رکود ساخت و ساز در کردان بوده؟

 

برای ساخت ویلا در کردان از ویلاهای پیش ساخته نیز استفاده می شود. تفاوت این نوع ویلا ها با ویلای معمولی در این است که قابلیت جا به جایی داشته و پس از تکمیل ویلا در محل مورد نظر نصب می شود. انتخاب ویلای پیش ساخته باید مطابق با شرایط آب و هوایی محل نصب ویلا باشد تا مقاومت لازم را در برابر تغییرات جوی داشته باشد.

 

انواع ویلاهای پیش ساخته عبارتند از :


*  ویلای دوبلکس پیش ساخته
*  ویلای پیش ساخته کانکس
*  خانه های کوچک ویلای پیش ساخته

 

استفاده از ویلای پیش ساخته برای ساخت ویلا در کردان مقرون به صرفه بوده و به دلیل استفاده از ورق های گالوانیزه و رنگ الکترواستاتیک عمر طولانی نیز دارند. به طور متوسط این ویلاهای پیش ساخته بدون زنگ زدگی و عیب و نقص، بیست سال عمر خواهند کرد. بنابراین استفاده از این ویلاها دلیلی برای رکود ساخت و ساز در این منطقه نبوده است.

 

در پایان

 

ساخت ویلا در کردان حتما باید قانونی و توسط مهندسین حاذق انجام شود تا در آینده، مالک به دلیل عدم رعایت مقررات متضرر نشود. حجم زیاد خرید ویلا و زمین در کردان سبب شده تا قیمت های مناطق شمالی تهران نیز بی رویه افزایش پیدا کند.

 

صاحبان ویلا در کردان در صورت تمایل می توانند ویلاهای قدیمی خود را نیز بازسازی کرده و به ویلاهای مدرن تبدیل کنند. این کار نیز باید به مهندسین حاذق سپرده شود. بدین ترتیب با صرف هزینه ی معقول، بعد از مدتی کوتاه ویلای قدیمی جای خود را به ویلای امروزی خواهد داد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman