آغاز ساخت خانه های حیاط دار در هشت شهر جدید

آغاز ساخت خانه های حیاط دار در هشت شهر جدید
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۶ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

مقام مسئول شرکت عمران شهرهای جدید ایران از آغاز ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار نهضت ملی مسکن در هشت شهر جدید کشور خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، سیدعلیرضا مکبری اظهار کرد: در هشت شهر جدید کشور ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار کلید خورده و یکی از برنامه های تحولی در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حوزه مسکن، توجه به سبک و سیاق خانه سازی با مدل ایرانی-اسلامی است.

وی افزود: اکنون در شهر پرند ساخت 2200 واحد مسکونی یک و دو طبقه به صورت مشارکتی حیاط دار و سه و چهار طبقه آغاز شده است.

وی بیان کرد: در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم به طور قطع، ساخت مسکن به صورت محدود در تراکم ارتفاع انجام می شود، تا تقاضای شهر جدید و مردم مدیریت شود.

وی تاکید کرد: تقاصای خوبی برای ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار در شهرهایی مانند پرند، پردیس و هشتگرد وجود دارد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید همچنین با اشاره به ظرفیت شهر جدید امیر کبیر، گفت: این شهر جدید از جمله شهرهایی است که با نگاه ویلایی ساز و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی شده و باید در مرحله بعدی که عملیات ساخت 20 هزار واحد مسکونی هدفگذاری شده، نمادها، هویت ها و مولفه های داخلی و خارجی به خصوص در نمای ساختمان ها مدنظر قرار گیرد.

مکبری یادآور شد: سقف خانه ها نباید به صورت شیروانی باشد چراکه نماد یک خانه حیاط دار، مولفه های ایرانی و کاشیکاری فیروزه ای است که امکان اجرای آن در این سبک خانه سازی وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید: تحویل خانه حیاط دار یک طبقه تکمیل شده طرح نهضت مسکن در خراسان جنوبی

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman