طرح مجلس برای مقابله با سوداگری و سفته بازی

طرح مجلس برای مقابله با سوداگری و سفته بازی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۱ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر سفته بازی و سوداگری باعث می شود تا با یک فضای منطقی در حوزه اقتصادی مواجه و قیمت ها متناسب با واقعیات موجود در اقتصاد شود.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس گفت: بعد از مدت ها پیگیری کمیسیون اقتصادی، طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با هماهنگی دولت و وزارت اقتصاد مد نظر قرار گرفت و امروز ما وارد بررسی مواد این طرح شدیم.

وی با بیان اینکه طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی یکی از پایه های مهم مالیاتی در نظام اقتصادی کشور بر شمرده می شود تاکید کرد: با توجه به شرایط بازارهایی نظیر بازار ارز، خودرو و املاک و مستغلات عملاً یکی از راهکارهایی که در دنیا اتخاذ شده تا این بازارها به درستی مدیریت شوند، پایه مالیاتی تحت عنوان مالیات بر فعالیت های سوداگرانه و سفته بازی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع بر اساس یک کار کارشناسی و مطابق با روش هایی است که در کشورهای دیگر انجام و منطبق با شرایط کشور نهایی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اثرگذاری این طرح در عرصه اقتصاد بیان کرد: این طرح کمک می کند بخش زیادی از منابع کشور که به سمت فعالیت های سوداگرانه حرکت می کند، تحت تاثیر فعالیت با اخذ مالیات قرار گرفته و منابع کشور به جای فعالیت های سوداگرانه به سمت فعالیت های مولد سوق داده شود.

وی با اشاره به تاثیر قیمتی پیرو اخذ مالیات، بیان کرد: رویکرد فوق باعث می شود تا با یک فضای منطقی در حوزه اقتصادی مواجه و قیمت ها متناسب با واقعیات موجود در اقتصاد شود.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز، خودرو و مسکن بیان کرد: متاسفانه این بازارها تحت تاثیر رفتارهای سوداگرایان قرار دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: این طرح مدت ها در دستور کار مجلس بود البته این مسئله در مجلس دهم در کمیسیون مربوطه تصویب شد اما به دلیل عدم موافقت دولت وقت امکان طرح آن در صحن را نداشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توافق مجلس دولت و وزارت اقتصاد وقت متن طرح مذکور نهایی شد؛ امیدواریم با تصویب طرح مالیات بر فعالیت های سفته بازی و سوداگری شاهد آرامش در حوزه فعالیت های اقتصادی اعم از حوزه‌ مسکن، ارز و خودرو باشیم.

عرشه آنلاین


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman